Gå til innhold

Hva skal man med forumvenner?

€uropa

Anbefalte innlegg

Det finnes muligens et bedre sted å plassere denne, men jeg prøver her.

En sjelden gang får jeg en e-post om at en annen bruker på forumet har lagt meg til som venn. Det er jo hyggelig at noen vil være vennen min, men jeg ser ikke helt hva vennefunksjonen på forumet er til? Den eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at jeg har en avatar med link til vennens profil på min egen, og omvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, aner ikke hvorfor, men er blitt en vane for meg å legge til folk som jeg ofte ser på samme forum der jeg er eller har skrevet/postet noe bra som jeg liker eller respekterer(også er jeg jo veldig utadvendt og kontaktsøkende IRL også). Sikkert noen som synes jeg er litt sær som gjør det, haha. Hm, lurer nesten på om jeg har flere venner her enn på facebook :p

Lenke til kommentar

Du mottar en notis om de endrer status. :p

Ja, det stemmer vel at jeg har sett noen slike. Men de færreste bruker den statusfunksjonen. Jeg gjør ikke det selv. Jeg ser ingen stor nytte av den heller.

Haha, aner ikke hvorfor, men er blitt en vane for meg å legge til folk som jeg ofte ser på samme forum der jeg er eller har skrevet/postet noe bra som jeg liker eller respekterer(også er jeg jo veldig utadvendt og kontaktsøkende IRL også). Sikkert noen som synes jeg er litt sær som gjør det, haha. Hm, lurer nesten på om jeg har flere venner her enn på facebook :p

Gud bedre. Du har jo halve brukermassen på forumet som venner.

Sånn, da har jeg lagt deg til :)

Det er hyggelig. Det skal være meg en ære å være vennen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Lettere å få tilgang på andres profiler. Følge med på tråder de henger i, hvilke poster de skriver osv.

Fin stalkerfunksjon.

Lenke til kommentar

Lettere å få tilgang på andres profiler. Følge med på tråder de henger i, hvilke poster de skriver osv.

Fin stalkerfunksjon.

Så det var derfor du la meg til? I slike tilfeller er det jo praktisk å slippe å søke opp brukeren hver gang. Men skal jeg forfølge en annen bruker, vil jeg være litt diskrét og unngå å avsløre meg, så da er er jeg avhengig av at vedkommende legger til meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Så det var derfor du la meg til? I slike tilfeller er det jo praktisk å slippe å søke opp brukeren hver gang. Men skal jeg forfølge en annen bruker, vil jeg være litt diskrét og unngå å avsløre meg, så da er er jeg avhengig av at vedkommende legger til meg.

Du måtte få med det, ja. :p

Jeg tror funksjonen anvendes veldig ulikt fra bruker til bruker. Tipper de fleste legger til andre som en ren vennskaps-greie.

Lenke til kommentar

Fin stalkerfunksjon.

Haha, kanskje litt ironisk, men jeg var akkurat inne på profilen min og så at du hadde lagt meg til som venn, og tenkte at jeg skulle stalke litt, og havnet da i denne tråden.

Hyggelig å hilse på deg, forresten :)

Hei til deg også, Nudelpus :)

Lenke til kommentar

Tre forumvener tel som ein Facebook-ven. Etter at du har samla ein del, så kan du med rett proklamere dette på dertil egna sosiale medier, og få dine rettmessige "Liker".

Er det for øvrig mogleg å få fram alle venene til ein brukar på forumet? Eg ser ikkje noko knapp for dette.

Frå spøk til revolver så er det ein funksjon som ramla inn i lag med ein oppgradering, og fungerer kanskje litt som andre venefunksjonar på nettet. Det du derimot ikkje får (så vidt eg kan sjå), er eit alternativ for å få oppdatering når ein brukar skriv eit innlegg. Ei slags nyhendeliste over kva venene dine driv med på forumet. Typen du har på Facebook. Med noko sånt, så hadde kanskje funksjonen hatt eit større formål. Det kjem kanskje etter kvart. :)

Lenke til kommentar

Er det for øvrig mogleg å få fram alle venene til ein brukar på forumet? Eg ser ikkje noko knapp for dette.

Som Tasten sier, er det en "Venner"-knapp på profilene, men det er ikke alle som har den. Det går vel an å velge å skjule vennene sine på kontrollpanelet.

Frå spøk til revolver så er det ein funksjon som ramla inn i lag med ein oppgradering, og fungerer kanskje litt som andre venefunksjonar på nettet. Det du derimot ikkje får (så vidt eg kan sjå), er eit alternativ for å få oppdatering når ein brukar skriv eit innlegg. Ei slags nyhendeliste over kva venene dine driv med på forumet. Typen du har på Facebook. Med noko sånt, så hadde kanskje funksjonen hatt eit større formål. Det kjem kanskje etter kvart. :)

Hvis den funksjonen dukker opp, vil jeg kanskje bruke den. Jeg skal innrømme at jeg synes at enkelte brukere skriver innlegg av høyere standard enn andre. Nå er det jo allerede mulig å trykke på "Innlegg" på profiler for å se de 5 siste innleggene til en bruker eller legge til en tråd som favoritt, men det er et lite hakk mer tungvint enn å få varsel.

Denne tråden var ikke ment som en kontaktannonse, og kanskje det ikke har noen sammenheng, men det er jo likevel artig at jeg har fått nye venner på den korte tida siden jeg opprettet den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...