Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stilig ungdomsbil til maks 100.000


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå du har en over gjennomsnittet velutviklet evne til å lese mellom linjene. I andre avsnitt står det gjentatt at

"...- Alternativet er at hovedbrukeren står som forsikringstaker og annen eier registreres på bilen."

 

På tide å innse at slaget er tapt?

 

Jeg kan gjerne slå meg til ro med at dere ikke ser konteksten i mellom lovene og uttalelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke hive meg ut i diskusjonen om hvordan TS skal forsikre bilen sin. Etter min mening burde en moderator kommet på banen og flyttet hele den tråden til en separat post, og latt denne være iht TS' ønske; Forslag og linker til artige ungdomsbiler.

 

Jeg fant denne etter ett kjapt søk på Finn. Såvidt jeg kan se så har den alle forutsetningene for å være en god ungdomsbil. A4 er muligens litt kjedelig i seg selv, men denne var passelig stylet, og har en mer enn sterk nok motor for en turtallshungrig ungdom :)

 

I tillegg har den antispinn, antiskrens og ellers det man forventer av vanlig bekvemmelighetsutstyr, slik at den ikke blir som en blikkboks på glattisen, og kanskje til og med kan tilby litt komfort.

 

Noe rust er det, men uten å se graden av det selv er det vanskelig å si om det er noe som ville hindret det i å være ett greit førstegangskjøp.

 

87_1985245435_xl.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er faktisk bare tilfellet ved Opel, kjøper du noe annet kan du få mye bra.

Hva f.. har det med saken å gjøre da??? :wallbash:

Det jeg mente var at når du er fersk bak rattet så ender det ofte opp med en del småskader og bulker på bilen så det lønner seg ikke å svi av hele sparekontoen på en førstebil.

Lenke til kommentar

Hva f.. har det med saken å gjøre da??? :wallbash:

Det jeg mente var at når du er fersk bak rattet så ender det ofte opp med en del småskader og bulker på bilen så det lønner seg ikke å svi av hele sparekontoen på en førstebil.

 

De fleste førstebiler til 100k blir ikke høggeklare i løpet av ett år. Med mindre det er skropel såklart.

 

Småskader og bulker vil heller ikke sende bilen din på høggeren viss du er litt handy.

Lenke til kommentar

 

De fleste førstebiler til 100k blir ikke høggeklare i løpet av ett år. Med mindre det er skropel såklart.

 

Småskader og bulker vil heller ikke sende bilen din på høggeren viss du er litt handy.

Skropel, hva er det? Aldri hørt om..

 

Nei, men da har du tapt tusenvis av kroner så da mener jeg det er bedre og bruke litt mindre på en førstebil også spare de pengene til du skal bytte bil neste gang.

Lenke til kommentar

Og denne saken du kaller verditap. Er dette noe som kun er forbeholdt biler til en verdi av 100.000 og oppover?

 

Har jeg sagt det?

 

Du spurte hvor pengene forsvant...

 

Hvis man MÅ ha bil så må man ha bil, enkelt å greit og det er mange som ikke kunne greid seg uten. Da mener jeg tapet kommer først når man kjøper dyrere bil enn man strengt tatt trenger men det er vel like mange definisjoner på dette som det finnes personer.

Lenke til kommentar

Skropel, hva er det? Aldri hørt om..

 

Nei, men da har du tapt tusenvis av kroner så da mener jeg det er bedre og bruke litt mindre på en førstebil også spare de pengene til du skal bytte bil neste gang.

 

Skropel

 

Dersom det er snakk om bulrettning ol er ikke det veldig mye billigere på en billig bil enn det er på en litt dyrere ikke med prisdiff på 30-50.000 i vertfall. Jeg hadde synes det var mer kjipt på brukt 5.000 på en bil til 50.000 enn en til 100.000

Lenke til kommentar

 

Har jeg sagt det?

 

Du spurte hvor pengene forsvant...

 

Hvis man MÅ ha bil så må man ha bil, enkelt å greit og det er mange som ikke kunne greid seg uten. Da mener jeg tapet kommer først når man kjøper dyrere bil enn man strengt tatt trenger men det er vel like mange definisjoner på dette som det finnes personer.

Tror du ville gjort det lurt i å lese innlegget før meg før du svarte på spørsmålet mitt. Da hadde vi sluppet en slik misforståelse.

Lenke til kommentar

Du nevner at man taper tusenvis av kroner på å kjøpe en nyere bil.. Hvor forsvinner disse fra?

Hvis du leser litt bedre, så skrev jeg at på en førstebil så ender du som regel opp med en del bulker og skrammer som fort senker verdien på bilen, så da er det jo mye bedre og ha en bil som er litt mindre verdt i starten. Også når du får litt mer erfaring bak rattet, så kan du kjøpe deg en dyrere bil.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er vel et levende eksempel på at man fint kan holde første bilen sin fri for skader, og jeg er nok ikke alene om dette her inne vil jeg tro.

 

Er vel helst de som har intensjoner om å kjøre gris til enhver tid som alltid ender opp med å bulke og gjerne vrake 1. bilen sin. Men det betyr strengt tatt ikke at alle gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...