Rubenevo Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hei! Jeg skal snart kjøpe meg bil og vil ha en stilig bil Kriteriene er: -stilig utseende (gjerne aggressivt utseende) -sprek (mulig med akselerasjon osv) -helst 4 seter minst, men er den stilig nok kan 2 seter gå Som sagt er maks pris 100.000, men vil helst bruke mindre enn det. Gjerne si hvorfor dere anbefaler akkurat den bilen og legg gjerne ved link til annonse Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Min førstegangsbil var en BMW e46, likte og liker fremdeles utseende godt på de bilene. Veldig bra kjørekomfort også.Med en 320 så har man 170hk noe som burde være mer en nokk for førstegangsbil (regner med det er det siden du spørr om hjelp til "stilig" bil ) Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Hvordan er prisklassene på disse bilene? Bilen skal helst ikke være for gammel heller! Har du linker? Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 alt fra 30 -100k spørs på hvor langt den har gått osv osv osv."bilen skal helst ikke være for gammel heller!" og "pris 100.000, men vil helst bruke mindre enn det." + de andre kravene dine så trur jeg nokk du sliter. Må nokk noen år tilbake for å nå disse kravene. Men spørs på hva du mener som "gammel" bil da.noe alla den her feks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45493698 Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Det er den type bil jeg kunne tenke meg ja. For gammel bil er 95 og eldre tenker jeg da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 ikke for å være en festbrems (noe jeg her egentlig er) men har du tenkt tanker som forsikring, kjøreerfaring, dine egne begrensninger også videre? for all del. tøft med kul og sprek bil, men bør ikke være en førstegangsbil av flere årsaker. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Forsikring skal stå i faren min sitt navn Har ikke tenkt til å være den som kjører fort og gris i trafikken heller Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Forsikring skal stå i faren min sitt navn Har ikke tenkt til å være den som kjører fort og gris i trafikken heller Hvis du gjør det på denne måten så bør BEGGE (både du å faren din) stå som eiere på bilen, altså begge skriver under på vogkort del 2. Gjorde det samme og vi fikk kranglet oss til at jeg fikk bonus for perioden forsikringen stod på mine foreldre. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hvis du gjør det på denne måten så bør BEGGE (både du å faren din) stå som eiere på bilen, altså begge skriver under på vogkort del 2. Gjorde det samme og vi fikk kranglet oss til at jeg fikk bonus for perioden forsikringen stod på mine foreldre. Stod du oppført som medeier? Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Stod du oppført som medeier? Jeg var eier mens en av foreldrene mine var medeier... forsikringen stod på medeier! Bonusen ble ikke servert på sølvfat men måtte krangle litt. Endret 29. desember 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Lønner seg ikke å bruke 100 tusen på førstegangsbil da den ender opp som høggerklar etter et års bruk. Hadde heller lagt rundt 30-40 tusen i det også spart pengene til senere. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Bare fordi at du har planta førstebilen din i grøfta eller ikke greide å ta vare på den betyr ikke det at alle andre gjør det Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg var eier mens en av foreldrene mine var medeier... forsikringen stod på medeier! Bonusen ble ikke servert på sølvfat men måtte krangle litt. Dette ble forbudt for en liten tid tilbake. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Dette ble forbudt for en liten tid tilbake. Etter det jeg vet er vel bonusordningen en ordning som forsikringsbransjen selv har laget og fortsatt styrer. Altså en ordning som ikke er regulert med lov. Skal sjekke om jeg finner noe dokumentasjon på det, i mellomtiden kan vel du gjøre det samme med din påstand. Edit: Du forveksler nok det å overføre bonus til sine barn og det at jeg som BILEIER opparbeidet meg bonus selv om forsikringen sto i en av mine foreldres navn. Endret 29. desember 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Etter det jeg vet er vel bonusordningen en ordning som forsikringsbransjen selv har laget og fortsatt styrer. Altså en ordning som ikke er regulert med lov. Skal sjekke om jeg finner noe dokumentasjon på det, i mellomtiden kan vel du gjøre det samme med din påstand. Edit: Du forveksler nok det å overføre bonus til sine barn og det at jeg som BILEIER opparbeidet meg bonus selv om forsikringen sto i en av mine foreldres navn. Nei. Du er nødt til å forsikre bilen i navnet på vedkommende som eiger bilen. Det blir registrert i Autosys, noe som går på personnummer. Står du som eier så skal bilen forsikres i ditt navn. Står du som medeiger skal den forsikres i hovedeiger sitt navn. Bonusen er nå knyttet til personnummer og kan derfor bare flyttes i ekteskapslignende forhold og ikke videre enn dette. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Lønner seg ikke å bruke 100 tusen på førstegangsbil da den ender opp som høggerklar etter et års bruk. Hadde heller lagt rundt 30-40 tusen i det også spart pengene til senere. Dette er faktisk bare tilfellet ved Opel, kjøper du noe annet kan du få mye bra. 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Nei. Du er nødt til å forsikre bilen i navnet på vedkommende som eiger bilen. Det blir registrert i Autosys, noe som går på personnummer. Står du som eier så skal bilen forsikres i ditt navn. Står du som medeiger skal den forsikres i hovedeiger sitt navn. Bonusen er nå knyttet til personnummer og kan derfor bare flyttes i ekteskapslignende forhold og ikke videre enn dette. Hvor tar du dette fra? Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Nei. Du er nødt til å forsikre bilen i navnet på vedkommende som eiger bilen. Det blir registrert i Autosys, noe som går på personnummer. Står du som eier så skal bilen forsikres i ditt navn. Står du som medeiger skal den forsikres i hovedeiger sitt navn. Bonusen er nå knyttet til personnummer og kan derfor bare flyttes i ekteskapslignende forhold og ikke videre enn dette. Hadde vært fint med dokumentasjon på dette... ved for eksempel kjøp av ny bil har jeg ved flere anledninger forsikret bilen før jeg hentet den, altså før den i det hele tatt er registrert på meg. Heller ikke lenge siden jeg lånte bort en bil i 3 mnd mot at vedkommede tegnet egen forsikring, noe han gjorde. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Det stemmer. Hvem som eier bilen kommer i andre rekke. Det er bruker av bilen som skal stå som forsikringstaker. Det er egentelig veldig logisk, da det er bruker, ikke eier, som er risikoen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Hadde vært fint med dokumentasjon på dette... ved for eksempel kjøp av ny bil har jeg ved flere anledninger forsikret bilen før jeg hentet den, altså før den i det hele tatt er registrert på meg. Heller ikke lenge siden jeg lånte bort en bil i 3 mnd mot at vedkommede tegnet egen forsikring, noe han gjorde. Problemet kommer med omregistreringen... b) Bevis for at kjøretøyet er trafikkforsikret. Er det tvil om forsikringsplikten, kan regionvegkontoret kreve bevis for at kjøretøyet ikke trenger å være forsikret. c) Identitetsbevis for kjøretøyets eier. For personlig eier skal beviset inneholde fødselsnummer (11 sifre). For enheter/virksomheter skal beviset inneholde organisasjonsnummer (9 sifre). Hadde det ikke vært jævla rart om jeg kunne forsikra DIN bil for også ramponert den og krevd forsikringspenger? Jeg kan i teorien forsikre naboen sin bil. Men viss noe skjer har jeg ikke krav på penger, for det er ikke min bil. Når du kjøper en ny bil stiller du en erklæring, det er annet lovverk. Endret 29. desember 2013 av Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå