EvilSeagull Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Tidligere idag puttet jeg tannkrem i nesa for å slippe å lukte ekkel lukt. Senere så glemte jeg at jeg hadde tannkrem der og sniffet inn uten å tenke over det. Jeg har sansynligvis fått tannkrem inn i lungene og ikke minst gjennom luftveiene. Er dette skadelig på noen måte? Endret 28. desember 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Har ikke peiling på dette, men ser man på denne tegningen er det ingen grunn til at det skulle gå en annen plass om du tar tannkremen i munnen eller i nesen. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Har ikke peiling på dette, men ser man på denne tegningen er det ingen grunn til at det skulle gå en annen plass om du tar tannkremen i munnen eller i nesen. Problemet (hvis det i det hele tatt er noe problem) er at jeg har pustet inn tannkremen i stedet for å svelge den. Jeg legger meg helt flat, jeg har null peiling hverken kroppen eller hvordan den fungerer. Det jeg vet er at alt som går inn havner enten i magesekken eller i luftveiene, og at tannkremen tok luftveien. Dette bekymrer meg. Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Folk røyker flere sigaretter hver dag til sammenligning, så jeg tror nok du overlever dette. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Folk røyker flere sigaretter hver dag til sammenligning, så jeg tror nok du overlever dette. Jeg overlever, men jeg er også litt bekymret for gassene. Mange gasser er skadelige, og lukt er gass, ikke sant? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg tror nok ikke at gassene i en tannkrem er noe særlig farlig. Du stepper det uansett i kjeften når du pusser tennene, og du svelger også litt tannkrem når du pusser tennene uten at du merker det selv. Dermed så bør det være minimalt mer fare for kroppen din. Ikke bruk energi på å bekymre deg over noe slikt! Det er slike bekymringer som kan forårsake skade! Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Hvis du ikke føler øyeblikkelig ubehag er det nok helt ufarlig og hlt ærlig tror jeg så små mengder med tannkrem ikke har havnet helt ned i lungene. Grunnen til at du kunne oppleve litt ubehag med en gang er for at tannkrem er en smule "etsende". Tenker man etter er det nok maaaaaaaaaaange som har fått tannkrem i lungene under tannpuss og jeg har ikke hørt om noen som har blitt dårlige av det enda eller om noen som advarer mot det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Så lenge du ikke føler deg dårlig så ikke stress Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Folkens tannkrem er laget for å pusse tenne med ikke for bruk i nesen? Bruk ting som er laget til det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Ja, tenkte litt på det selv Skjønner ideen, men likevel snodig å bruke noe slikt som tannkrem Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Folkens tannkrem er laget for å pusse tenne med ikke for bruk i nesen? Bruk ting som er laget til det. Hva er laget for det? Lenke til kommentar
tole Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Det er ikke alle lukter som er så lurt å filtrere bort fordi de forteller det at du skal fjerne deg fra dem, men hvis det er peppermynte du vil ha så kan du kjøpe en eterisk olje av det og bruke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Kroppen din takler det aller meste. Jeg regner med at du fortsatt lever idag, så med mindre du er plaget med kraftig hoste eller lignende så kan du slappe av. Er du i tvil så skader det ikke å gå til lege. Endret 29. desember 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Hvorfor er dette postet under "mat og drikke"? Tannkrem skal spyttes ut, ikke svelges. Det kan derfor ikke kalles verken mat eller drikke. Lungene er heller ikke det rette stedet for mat og drikke. I lungene vil en helst ha luft. Når det kommer til farene ved å få tannkrem i lungene vil jeg tro det kommer mer an på mengden enn på det faktum at det er tannkrem. Det å fylle lungene med tannkrem kan jeg ikke tenke meg er spesielt sunt, men det å muligens ha fått et lite snev ned i lungene ved sniffing kan jeg ikke skjønne skal by på problemer. Jeg tror forresten ikke at det havnet noe særlig med tannkrem i lungene dine. Det skal mye til å suge det inn gjennom nesen og hele veien ned i lungene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Hvorfor er dette postet under "mat og drikke"? Takk for tips. Flyttet tråden til "Helse". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå