Yrganjo Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hei, Da jeg bootet maskinen min i dag fikk jeg problemer med oppstart. Lyder fra harddisken min lot meg lokalisere problemet ganske raskt. Plugget ut min 1TB Seagate Barracuda 7200.12 og alt fungerte som det skulle, siden OSet mitt ligger på en annen disk. Lyden min Seagate nå lager kan dere høre her:http://vocaroo.com/i/s1P033rDZGNa Og spørsmålet mitt er: Er det noe som helst håp for harddisken, eller er den rett og slett ødelagt? Har egentlig ingenting på den som jeg må få berget, men det er irriterrende å måtte vente på en ny en fra komplett. Lurer også på hvor lang garanti det typisk er på slike produkter? Bestilte denne 25. Desember 2012 Har (heldigvis) ikke hatt særlig trøbbel med harddisker tidligere, så slikt er litt nytt for meg! Takk for all hjelp! mvh Trym Lenke til kommentar
madammim Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det er vel "click of death" du hører der, og som navnet antyder så er nok disken død. Mener du har 5 år reklamasjon på HDD, men er litt usikker. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Noen disker har 24Md og noen har 36md og min raptor har 60 måneder. Men du har garanti på din, kjøp deg/få på garanten en ssd disk. Vet ikke om du har fra før, men om du ikke har så prøv en. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det er 5 års reklamasjon på harddisker, bør gå greit å bytte, den er ikke to år gammel engang. AtW 1 Lenke til kommentar
Yrganjo Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Takk alle sammen for svar! Vil kontakte Komplett snarest, og forhåpentligvis får jeg en ny (eller liknende?) snarest! Kjedelig å klare seg med kun 120 GB SSD i uvisst tid! Skal rote rundt og se om jeg finner en gammel en så lenge! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Det vil ta ca 14 dager før du for nye disk, det er min erfaring med komplett. Dyrere på de fleste varene, men fyfann for en servise jeg har hatt ved problemer. Er ikke mange men det er jeg villig til å betale for. PS: Har du Pick-up-Point der du bur? Koster deg ikke noe å bruke dem. PS2: Du må gjøre det online: http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=step1 Endret 28. desember 2013 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Yrganjo Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Om noen er nysgjerrige har jeg nå fått svar!Sendte de mail 28. Des (litt sent) og forklarte problemet, la ved samme lydfil som i denne tråden. Fikk I dag (2. Januar kl. ~10:00) svar om at de ville sende meg en ny disk kostnadsfritt, og at jeg slipper å sende inn den defekte varen.Viser seg også at de sender meg en 2TB, selv om min forrige kun var 1TB! Uvisst hvorfor, men jeg er fornøyd! Googlet litt rundt og fant ut at 7200.12 serien hadde hatt mye problemer, så håper på at min nye vil vare litt lenger!Takk igjen for alle svar! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå