Thunderhead Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 For å få litt fart på trådløsnettet, har jeg fått tak i et Asus PCE-AC66 trådløst nettverkskort til min stasjonære maskin. Montering og installering gikk fint, og både windows og Asus' programvare ser begge min Access punkt, men vil ikke koble til. Ser nesten ut som om kryteringsnøkkelen ikke blir godtatt, selv om jeg er 100% sikker på at den er riktig. Hva kan være feil eller problemet? Hovedkort er Asus P8Z77-V og prosessoren er Intel i7 3770K, samt Windows 7 x64. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 For morro skyld er det 2 ting du kan prøve. A, bytt kanal, prøv en nabokanal som er partall eller oddetall, for min ASUS N16 med DD-WRT firmware så vil denne KUN funke på oddetallskanaler av en eller annen grunn. Ligger jeg på kanal 7 så funker det, mens 6 og 8 er det ikke en sjanse for at den godtar noe som er kryptert med noe sterkere enn WEP, selv om jeg er det eneste nettverket i nærheten. Alternativ 2 er å teste WEP og åpent nettverk for å se om det er noen forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Slå av auto kanalvalg på aksesspunktet ditt, noe utstyr liker ikke at aksesspunktet bytter kanal. Installer inSSIDer for å se hvilke andre nettverk som er i nærheten, og velg en kanal som er mest mulig ledig. Velg en kanal under 11, en del utstyr for det amerikanske markedet virker ikke på 12 og 13. Sett en WPA-nøkkel som er på 8 tegn eller mer. Endret 29. desember 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Takk for svar! Jeg har nå prøvd på nytt, og selv om det nye nettverkskortet ser begge mine access punkt som nevnt, nekter det plent å koble til både manuelt via kryteringsnøkkel, uten og via WPS. Resatte tom ruteren og la inn alt på nytt der også uten at det hjalp. Prøvde også forskjellige kanaler. Satt så inn det gamle nettverkskortet og vips så var det tilkoblet! Hvis det ikke er noen nye gode idéer, så er spørmålet om kortet skal trampes på og kastes i søppla eller om jeg må bite i litt gress og kjøpe meg en ny ruter? Endret 29. desember 2013 av Thunderhead Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Har du prøvd med andre drivere for kortet ditt? På mitt Asus usb-N66 måtte jeg benytte drivere i fra Ralink for at kortet skulle finne nettverk i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Titter innom for å si at Asus hovedkortet har trådløst nettverk innebygd, måtte bare trykke på plass en modul og koble til den medfølgende antenna, så funka det umiddelbart. Så får jeg legge AC66 kortet på lageret så lenge. Ellers, takk for svar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå