AnonymDiskusjon Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Kan man smitte seg selv? Anonymous poster hash: 46fb2...451 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Om du stapper handa nedi en fraukjeller og smatter på handa etterpå så kan du sikkert smitte deg selv med noe rart. Kan jo alltids stikke på sjukehuset eller et treningssenter og slikke på alle dørhandtak osv. Om det er en god ide kan du vurdere selv. Endret 28. desember 2013 av MrLuni Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Ja spesielt om du har sex uten kondom så kan du det? Ett merkelig spørsmål gitt. Du google? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Da blir du vell smittet av noen andre. Men om en hopper på ei dame med vilje som har STD så er vell det å "smitte seg selv". Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Du kan drite degselv i munnen, eller i et åpent sår. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Om du er syk med f.eks forkjølelse, så kan du ikke smitte deg selv med samme sykdom, da kroppen har utviklet immunitet mot dette. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hvis du har herpes i skrittet mener jeg det kan spre seg til leppene hvis du klør på begge steder. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Hvis du har herpes i skrittet mener jeg det kan spre seg til leppene hvis du klør på begge steder. Du mener nok feil. Først og fremst pleier HSV-1 å dominere kroppen din, så hvis du har HSV-1 så har du mindre sjanse for å få HSV-2 fordi kroppen din bygger antistoffer mot herpes-viruset. For det andre så er det to forskjellige virus, så HSV-1 liker svært sjeldent å smitte fjeset og munnåpningen fordi det ikke trives i disse områdene. Når det er sagt så er det ikke umulig for to parter å smitte på tvers av hverandre med oralsex, men å smitte seg selv er i praksis umulig. Endret 28. desember 2013 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Fint å se at noen som vet forskjellen mellom virus og bakterie. Vi har alle virus i kroppene våres spesielt det som gjør at du hoster, Rette forhold og du hoster. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det trenger ikke å skje så eksplisitt som Gendarmerie sier, men ved dårlig hygiene etter toalettbesøk kan du fint smitte deg selv med e.coli. Det finnes også andre bakterier som kan utløse sykdom dersom de havner på feil sted i kroppen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jepp, det er farlig å leve du kan dø av det. Men om du klarer det så er du mitt idol, hehe. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Etter sykdom i munn og svelg, f.eks. halsbetennelse og influensa, så kan du smitte deg selv igjen ved å bruke samme tannbørste som du brukte under sykdommen. Det er ganske vanlig at sykdomsperioden blir forlenget på denne måten. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Du mener nok feil. Først og fremst pleier HSV-1 å dominere kroppen din, så hvis du har HSV-1 så har du mindre sjanse for å få HSV-2 fordi kroppen din bygger antistoffer mot herpes-viruset. For det andre så er det to forskjellige virus, så HSV-1 liker svært sjeldent å smitte fjeset og munnåpningen fordi det ikke trives i disse områdene. Når det er sagt så er det ikke umulig for to parter å smitte på tvers av hverandre med oralsex, men å smitte seg selv er i praksis umulig. Det at d ikke liker seg i fjeset er vel ikke det samme som at det ikke kan overføres dit? Lenke til kommentar
Økotufs Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Ja, du kan smitte deg selv! Hvis du har herpes (ikke kjønnssykdommen) rundt leppene, tar på det. så tar du deg i underlivet uten å vaske henda. Vips, så har du fådd herpes kjønnssykdommen. Den kan du videre smitte andre med. Det samme gjelder vorter.. Lenke til kommentar
Økotufs Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hvis du har herpes i skrittet mener jeg det kan spre seg til leppene hvis du klør på begge steder. Ja, du kan også gi deg selv kjønnssykdommen rundt leppene. Slik kan man oppnå både herpes en og to rundt munnen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jepp om du har munnsex så kan du det. Men du er god om du klarer deg med deg selv? Endret 29. desember 2013 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Det at d ikke liker seg i fjeset er vel ikke det samme som at det ikke kan overføres dit? Det er flere faktorer som spiller inn. HSV-1 og HSV-2 går litt på tvers om hverandre på hvor de holder til, varierende fra person til person. Men en av disse virusene vil alltid dominere kroppen din. Kun oral kontakt på tvers av personer, ikke deg selv, kan smitte. Ja, du kan smitte deg selv! Hvis du har herpes (ikke kjønnssykdommen) rundt leppene, tar på det. så tar du deg i underlivet uten å vaske henda. Vips, så har du fådd herpes kjønnssykdommen. Den kan du videre smitte andre med. Det samme gjelder vorter.. Nei. Som sagt så kan du ikke smitte deg selv. Du kan smitte andre med oralsex på tvers av herpes, men ikke deg selv. Ihvertfall ikke ved å bare ta deg på underlivet. Les mitt tidligere innlegg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Denne kan sikker hjelpe dere: http://www.hudlegekontoret.no/sykdomstema/kjoennssykdommer Lenke til kommentar
Økotufs Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Det er flere faktorer som spiller inn. HSV-1 og HSV-2 går litt på tvers om hverandre på hvor de holder til, varierende fra person til person. Men en av disse virusene vil alltid dominere kroppen din. Kun oral kontakt på tvers av personer, ikke deg selv, kan smitte. Nei. Som sagt så kan du ikke smitte deg selv. Du kan smitte andre med oralsex på tvers av herpes, men ikke deg selv. Ihvertfall ikke ved å bare ta deg på underlivet. Les mitt tidligere innlegg. Det er tilfeller hvor smitte kommer fra uhygenisk håndvask og f.eks onanering.. Har selv hatt forkjølelsessår-varianten siden jeg var bitteliten, og ALLTID fått beskjed, av samtlige leger om å være veldig nøye men håndvask når det kommer til plukking på sår og skorper. Vaske fingra før man går på do så man ikke smitter seg selv. Det forekommer kanskje oftest slik du forteller det, men sjangsen for å smitte seg selv er jo apsolutt til stedet. På en måte har du kanskje rett, men jeg mener det er naivt og stole blindt på dette. https://www.onlinelege.no/svar/_smitter-munnherpes-til-underlivet_ref:baddeff42 Endret 29. desember 2013 av Sadshit Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Det er tilfeller hvor smitte kommer fra uhygenisk håndvask og f.eks onanering.. Har selv hatt forkjølelsessår-varianten siden jeg var bitteliten, og ALLTID fått beskjed, av samtlige leger om å være veldig nøye men håndvask når det kommer til plukking på sår og skorper. Vaske fingra før man går på do så man ikke smitter seg selv. Det forekommer kanskje oftest slik du forteller det, men sjangsen for å smitte seg selv er jo apsolutt til stedet. På en måte har du kanskje rett, men jeg mener det er naivt og stole blindt på dette. https://www.onlinelege.no/svar/_smitter-munnherpes-til-underlivet_ref:baddeff42 Kilden din bekrefter jo min påstand. No? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå