Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Hei. Har et HIS 7950 IceQ Iturbo som etter jeg reinstalerte windows har begynt å skape trøbbel for meg. Sjermkortet overoppheter når det blir last på det. Kjører jeg 3dmark så er det overopphetet fortere enn viften på kortet kan speede seg opp til max. Det er snakk om ca 5sec inn i testen. Spiller jeg film fra XBMC så kutter det etter 20sec til rundt 5min. Og det er alt jeg har prøvd, tydelig at noe er galt.. Kortet har funket fint før jeg reinstalerte windows, brukt det til å spille med, uten problemer. Kortet har stått urørt i maskinen i ca 6månder. så kjøleren er det ikke noe galt med, kjennes alltid is kald når jeg tar på den. Har prøvd å reinstalere alt av drivere, uten hell. Så trenger hjelp fra noen som kan dette bedere enn meg, takk :] Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Høres ut som om kjøleren har løsnet litt fra skjermkortet, prøv å stramme skruene på kortet. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Idle, så ligger den på rundt 27c. og avslutter jeg 3dmark testen før det krasjer, så faller temperaturen tilbake på idel temp etter få sekunder. Tror heller det er noe software greier.. Har også sjekket kortet og alt ser fint ut. Tviler på at det er problemet, men takk for kjapt svar :] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Last ned GPU-Z og si hva tempen er? For meg så virker det som du har problemer med driveren til kortet ditt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Speedfan viser 27c. Her er GPU-Z Endret 28. desember 2013 av Hellemyr 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Msi afterburner viser her hos meg 66c gpu0 og 74c gpu 1. Kjører 100% 24/7. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Legger til at jeg kan se, uten problemer Hd video i fullsjerm fra youtube, men ikke fra XBMC.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Idle, så ligger den på rundt 27c. og avslutter jeg 3dmark testen før det krasjer, så faller temperaturen tilbake på idel temp etter få sekunder. Tror heller det er noe software greier.. Har også sjekket kortet og alt ser fint ut. Tviler på at det er problemet, men takk for kjapt svar :] Når kjøleren ikke blir varm er det definitivt noe galt med kjølinga. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Kanskje det arni90, men jeg har aldri opplevd at kjølerne løsner fra gpuene. Støv og vitene kan være problemet. Men han viser tempen uten belastning, det sier ikke meg mye. Mine kort blir heller ikke varme uten belastning? Lenke til kommentar
mna Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 går viftene på kortet? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 går viftene på kortet? ja, 1036RPM ifølge GPU-Z Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Du må vise meg/andre her inne på 100% belastning over litt tid. Mine er nå på 51% og 2100 RPM og 73c gtx 660Ti. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Du må vise meg/andre her inne på 100% belastning over litt tid. Mine er nå på 51% og 2100 RPM og 73c gtx 660Ti. Da må jeg ha noen tips til hvordan jeg kan gjøre det. Har speedfan med en temperaturgraf, men om jeg kjører 3dmark går det bare noen få sekunder før pcen fryser. Trenger et loggeprogram som jeg kan hente opp etter pcen er krasjet :] Stoppa vifta på kjøleren, og lot temperaturen stige så mye den gikk på idle, og fyrte igang vifta igjen. Kjøleren ser ivertfall ut til å fungere normalt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Det har du i gpu-z. Huk av for det i menyen. Du ser det helt nederst til venstre. Men hva sier win logen, restarter psen uten du kan gjøre noe med det. Skal se en film på netflix nå så ser senere. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Umh... Problem løst... eller iverfall borte. Hadde ute hele kortet for å se etter unormalheter, og fant ingen. Men kansje.. ..dette var problemet, at kortet tok i psu'en? Funker ivertfall helt fint nå, bortsett fra at kortet hyler under den første 3dmark testen, men det er vist ikke noe å bekymre seg over ifølge noen google søk. Men burde kansje legge imellom noe isolerendes, så kortet ikke tar i psu'en, bare noe tape kansje...? Men takk for all kjappe svar :] Endret 28. desember 2013 av Hellemyr 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Takker for du sier det at du fikset problemet, men kanskje du burde vurdere ett større kabinett? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Det er en stue pc, så det er begrensninger for hvor stort kabinett jeg vil ha i stua :] Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Umh... ..dette var problemet, at kortet tok i psu'en? Metallchassiset rundt PSUen fungerer som jording, så det er definitivt ikke rart du hadde problemer Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Har et nytt lite problem nå, Har jo vert rundt i diverse programer, og stilt diverse ting. Når jeg slår på pcen, fyrer viften opp på 50% speed, noe som bråker, og jeg må inn i speedfan og tune den ned til 25%. Men får ikke lagret det, så den stiller seg tilbake til 50% etter jeg slår av og på pcen. Og merket også under 3dmark testen, så kommer temperaturen opp nærmere 70c, men viften speedet ikke på for å kjøle ned. Noen som har tips til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Har du ikke satt automatisk viftehastighet i CCC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå