Gå til innhold

Radeon 7950 "overoppheter"

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et HIS 7950 IceQ Iturbo som etter jeg reinstalerte windows har begynt å skape trøbbel for meg.

Sjermkortet overoppheter når det blir last på det.

Kjører jeg 3dmark så er det overopphetet fortere enn viften på kortet kan speede seg opp til max. Det er snakk om ca 5sec inn i testen.

Spiller jeg film fra XBMC så kutter det etter 20sec til rundt 5min.

Og det er alt jeg har prøvd, tydelig at noe er galt..

Kortet har funket fint før jeg reinstalerte windows, brukt det til å spille med, uten problemer.

Kortet har stått urørt i maskinen i ca 6månder. så kjøleren er det ikke noe galt med, kjennes alltid is kald når jeg tar på den.

Har prøvd å reinstalere alt av drivere, uten hell.

Så trenger hjelp fra noen som kan dette bedere enn meg, takk :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idle, så ligger den på rundt 27c. og avslutter jeg 3dmark testen før det krasjer, så faller temperaturen tilbake på idel temp etter få sekunder. Tror heller det er noe software greier..

Har også sjekket kortet og alt ser fint ut. Tviler på at det er problemet, men takk for kjapt svar :]

Når kjøleren ikke blir varm er det definitivt noe galt med kjølinga.

Lenke til kommentar

Du må vise meg/andre her inne på 100% belastning over litt tid. Mine er nå på 51% og 2100 RPM og 73c gtx 660Ti.

Da må jeg ha noen tips til hvordan jeg kan gjøre det.

Har speedfan med en temperaturgraf, men om jeg kjører 3dmark går det bare noen få sekunder før pcen fryser.

Trenger et loggeprogram som jeg kan hente opp etter pcen er krasjet :]

Stoppa vifta på kjøleren, og lot temperaturen stige så mye den gikk på idle, og fyrte igang vifta igjen.

post-107396-0-69709600-1388263372_thumb.png

Kjøleren ser ivertfall ut til å fungere normalt.

Lenke til kommentar

Umh...

Problem løst... eller iverfall borte.

Hadde ute hele kortet for å se etter unormalheter, og fant ingen.

Men kansje..

post-107396-0-09407900-1388266838_thumb.jpg

..dette var problemet, at kortet tok i psu'en?

Funker ivertfall helt fint nå, bortsett fra at kortet hyler under den første 3dmark testen, men det er vist ikke noe å bekymre seg over ifølge noen google søk.

Men burde kansje legge imellom noe isolerendes, så kortet ikke tar i psu'en, bare noe tape kansje...?

Men takk for all kjappe svar :]

Endret av Hellemyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har et nytt lite problem nå, Har jo vert rundt i diverse programer, og stilt diverse ting.

Når jeg slår på pcen, fyrer viften opp på 50% speed, noe som bråker, og jeg må inn i speedfan og tune den ned til 25%. Men får ikke lagret det, så den stiller seg tilbake til 50% etter jeg slår av og på pcen.

Og merket også under 3dmark testen, så kommer temperaturen opp nærmere 70c, men viften speedet ikke på for å kjøle ned.

Noen som har tips til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...