s1lVa Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg eier og en venninne eier 50/50 av et AS. Venninnen skal overføre sin andel til mannen. Driver med aksjonærregisteroppgaven nå, og jeg antar at jeg skal fylle ut på post 25 (?)hva slags transaksjonstype føres som? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Har du sett i rettledningen? http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Aksjonarregisteroppgaven/ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Du skal fylle ut post 25 i skjemaet for din venninne, og post 23 i oppgaven for hennes mann. Siste side, dvs postene 19 osv skal fylles ut i et eks for hver enkelt aksjonær som har eid aksjer i løpet av siste år. Gave med skattemessig kontinuitet hos din venninne, samme hos hennes mann regner jeg er rett transaksjonstype. I og med at dette er overføring mellom ektefeller og neppe noe økonomisk godtgjørelse knyttet til transaksjonen. Overføringen må formelt være gjennomført innen 31.12 om den skal med på oppgaven, dvs at nødvendig behandling etter aksjeloven må gjøres. Anbefaler bruk av elektronisk utfylling via AltInn, og du har god tid på deg - fristen er først 31.1/3.2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå