Gå til innhold

Lyd i stuen

Anbefalte innlegg

Hei

Ifm flytting er forsterker og gulvhøyttalere forvist til "kontoret". Trenger nytt og mer diskret anlegg i stuen for avspilling av tv-lyd og musikk. P.t har jeg kun tv (ikke SMART - vurderer chromecast som cover), dekoder og blu-rayspiller. Hva anbefaler dere av produkttyper/pakke?

Ønsker å kunne spille lyd fra tv og blu-rayspiller gjennom anlegget, samt mulighet for å koble til cd-spiller og lydavspilling via bluetooth fra mobil/pc. Lydplanke+minianlegg? Surround/hjemmekino? Forsterker/receiver?

Fronthøyttalere må være av den mindre sorten (lydplanke går greit), men jeg har plass til subwoofer og opplegg til bakhøyttalere hvis anbefalte løsning krever det.

Takknemlig for alle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med følgende.

KEF E305 finnes også i hvite som er på tilbud.

Sony STR-DN1040 (Lyd&Bilde test)

Jeg har disse høyttalerne og har drevet dem tidligere med den Sony receiveren. Og var veldig fornøyd med lyden jeg fikk og stiller meg bak hva som blir skrevet i Lyd&Bilde. Det eneste jeg ikke likte helt er kontrollen som er i typisk Sony stil anno 1980. Og at informasjon en får opp på displayet osv er litt rotete i forhold til hva som er standard.

Eneste grunnen til at jeg skiftet ut Sony receiveren var pga jeg fikk tak i en mye kraftigere til akkurat samme pris og benyttet da angreretten.

Dette er en pakke som er bra til tv-lyd og veldig gøy på film. Om musikk er hva du vektlegger størst så ville jeg nok heller gått for en stereo forsterker og noen fine bok høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...