AfterGlow Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Ønsker å fokusere på 4K i stedet.Sony og Panasonic bryter OLED-samarbeidet Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 En sorgens dag for forbrukerene, 4K gimmick istedet for kvalitetsteknologi . 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Nå hadde jeg håpe på at min neste TV ble en oled tv men er usikker på om prisen blir akseptabel når tiden er inne 2 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 4k vil jo ikke bringe noe nytt til bordet når det gjelder responstid. I stedet får vi halvveis-løsninger med LCD-teknologi man har fiklet litt med. Jeg vil bare ha et bilde hvor du kan bevege kameraet rundt uten at ting blir uskarpe. Bare prøv å se i førsteperson i et spill og spinn figuren din rundt, selv med en "gaming-skjerm" så blir bakgrunnen ullen. Men vi er blitt så vandt til det at vi ikke merker det. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 det beste er ikke 4k skjerm, det er heller ikke 1080p OLED skjerm, det er en 4k OLED. 4 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 det beste er ikke 4k skjerm, det er heller ikke 1080p OLED skjerm, det er en 4k OLED. Nettopp. Å si at de velger å fokusere på 4K betyr med andre ord at de ikke gidder å lage noe bra, men at de ønsker å melke kundene litt på LCD-standarden først. Har sikkert noen dyre LCD-fabrikker som ikke har hentet inn maks fortjeneste enda... 4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 4k vil jo ikke bringe noe nytt til bordet når det gjelder responstid. I stedet får vi halvveis-løsninger med LCD-teknologi man har fiklet litt med. Jeg vil bare ha et bilde hvor du kan bevege kameraet rundt uten at ting blir uskarpe. Bare prøv å se i førsteperson i et spill og spinn figuren din rundt, selv med en "gaming-skjerm" så blir bakgrunnen ullen. Men vi er blitt så vandt til det at vi ikke merker det. Med lightboost blir ikkje bakgrunnen ullen Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Krysser fingrene for at Apple tar innersvingen på hele gjengen da... Endret 10. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Krysser fingrene for at Apple tar innersvingen på hele gjengen da...Synn de ikkje lager paneler selv da. Billigere blir det heller ikkje med dem... 5 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 En sorgens dag for forbrukerene, 4K gimmick istedet for kvalitetsteknologi . Eh? 4k gimmick? Jeg synes det er utrolig at det år 2014 fortsatt kommer til å selges 50-60" store skjermer med kun 1920x1080 opploesning. Har nylig skaffet meg sony sin topp 46" tv, selv om den er veldig bra så er jo 1080p slett ikke nok. Den gamle mobilen min på 5,5" klarte jo samme opploesning. Når det er sagt så er det jo beklagelig at vi ikke får begge to veldig snart, men heller 4k en oled for min del må jeg si. Med det sagt så er jo begge to til salgs allerede, bortsett fra at det ikke finnes stoette for hdmi 2.0 til 4k tvene enda. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 jeg tipper følgende: Et ekte Apple TV vil være som en Bang & Oluson TV med noen begrensinger. Disse vil man kunne oppgradere mot et solid tillegg i prisen Nå er det jo usikker hvilket prisnivå de vil legge seg på men det er veldig sannsynlig at det vil koste såpass mye at bare ekte Apple fann vil ta seg råd til dem i begynnelsen og så er det jo en viss fare for at de gjør de slik at man må ha overganger hvis man skal koble til dagens standardutstyr med unntatt av det som er merket med Apple 2 Lenke til kommentar
Niggah Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 En sorgens dag for forbrukerene, 4K gimmick istedet for kvalitetsteknologi . 4k er mye bedre enn oled Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 4k er mye bedre enn oled Med det svaret/påstanden gjør du ikkje forumet bedre. Vennligst prøv igjen 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 4k er dagens 720p 8k vil bli dagens 1080p OLED vs 4K? Hvordan skal man få 4k paneler uten bruke av oled teknologi? (i dag, ikke om 10 år) LCD brukes jo til mer enn "bare HD" Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Eh? 4k gimmick? Jeg synes det er utrolig at det år 2014 fortsatt kommer til å selges 50-60" store skjermer med kun 1920x1080 opploesning. Har nylig skaffet meg sony sin topp 46" tv, selv om den er veldig bra så er jo 1080p slett ikke nok. Den gamle mobilen min på 5,5" klarte jo samme opploesning. Når det er sagt så er det jo beklagelig at vi ikke får begge to veldig snart, men heller 4k en oled for min del må jeg si. Med det sagt så er jo begge to til salgs allerede, bortsett fra at det ikke finnes stoette for hdmi 2.0 til 4k tvene enda. Så da går jeg ut fra att du ser piksler på en 60"? sitter du da 2cm unna? For jeg har ingen problemer med 1080p oppløsning på min 65" plasma i HD sendinger eller bluray 2.5m unna. http://www.hardware.no/artikler/4k-uhd/154737?key=QvS2KrAm Endret 29. desember 2013 av FiveInline 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Så lenge det ikke finnes noe å se i 4k oppløsning så må det være bortkastet kjøp så lenge poenget er 4k Sitter man ser på standart oppløsning så må det også være dårlige greier siden oppløsningen kommer ekstra godt frem Det blir jo mye av det samme som å ha 16:9 skjerm når bildet er i alle ander formater Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Det skrikes etter 4K! Det er ingen som gidder å koste på filmene sine den oppløsningen. De blir bare tyvnedlastet allikevel. Så da samles alle rundt TV for å se værdama. Det samme gjelder for 3D. At det er bruk for spesielle opptak for buede OLED-skjermer har ingen tenkt ennå. Så i lang tid vil buen på den 4mm. skjermen kun ha til hensikt å holde panelet oppreist når pappa nyser. Det blir nok: "Rir igjen" 1950 med John Wayne i sort kvitt , 4:3, 4K, 60",4K, 3D OLED. HiFi, Dolby og Surround 7. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har ikke plass til en diger 4K-tv så det blir nok en OLED på meg. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar
karlern86 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 60,65 Millioner skjermer i året.. Å det er bare 4K.. Good luck nature! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå