Kiritoo Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Vil denne holde til gaming, f.eks COD, Skyrim, Minecraft osv? Vil den kjøre "smooth"? Noen andre anbefalinger? http://www.komplett.no/pc-i-deler-battlefield-4-edition/798754 Takk for hjelpen Endret 28. desember 2013 av Kiritoo Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Hvor smooth den vil kjøre kommer helt an på hvor høyt du setter grafikken. Den vil nok ikke kjøre de nyeste spillene på maks, men Minecraft skulle gå greit. For en liten pekepinn på hvor godt den yter i spill kan du Google grafikkortet og se etter benchmarks i forskjellige spill. Lenke til kommentar
Kiritoo Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Hvor smooth den vil kjøre kommer helt an på hvor høyt du setter grafikken. Den vil nok ikke kjøre de nyeste spillene på maks, men Minecraft skulle gå greit. For en liten pekepinn på hvor godt den yter i spill kan du Google grafikkortet og se etter benchmarks i forskjellige spill. Jeg er ikke en hardcore gamer som absolutt skal ha på høyeste settings osv. Men passer denne bra til gaming, eller burde jeg se etter en bedre? Noen forslag? Lenke til kommentar
NsIsaksen Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Etter det lille jeg vet, så går jeg for dette oppsettet: Komplett Winter Gamer nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)nVIDIA's Batman Arkham Origins (Voucher)Støtsikker PC-eskeCorsair Carbide 200R Komplett EditionCooler Master B500, 500W PSUIntel Core i5-4670 ProcessorMSI B85M-E45, Socket-1150Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GBGainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDASeagate Barracuda® 1TBSamsung DVD Writer, SH-224DBMS ROYALTY Windows 8.1 NordicMS COA Win 8.1 NordicGaranti 3 år - Sende innSikter på samme pris/ytelsesklasse som deg, antar jeg Lenke til kommentar
NsIsaksen Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Har dog byttet litt komponenter, ettersom jeg fikk tips og kryssjekket skjermkort mot hverandre.Listen nevnt ovenfor skal jeg til å kjøpe hvert øyeblikk. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-760-review-gk104,3542-15.html Som du ser, så kjører skjermkortet jeg valgte ved å konfigurere og velge komponenter selv - bla Skyrim veldig godt. i5 prosessoren er bedre enn til å med fx 8300 serien, så den slår ut din listede 6350. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Riggene er ganske like men intel versjonen vil være raskere på surfing. Og ja den pcen holdr til ditt bruk TS. Begge pcene er gode, personlig ville jeg byttet ut 760 med enten r9 280x eller r9 290 men dette blir fort en annen prisklasse. Men r9 280x yter mest, så i spill vil antakelig den første riggen være best, i alt annet vil den siste riggen være best. Bytt om gpu og du vil bli fornøyd, du mdd den siste riggen. Lenke til kommentar
NsIsaksen Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Tror du vil bli fornøyd ja. I5 yter mye mere perkjerne en amd fx 6350. Når eet gjelder FM vet jeg ikke siden jeg ikke har spillet, men vet at noen spiller det på en fx 8320 så med i5 bør ikke bli noe prob. Et svar i min tråd som sier det jeg sa ovenfor. Så både skjermkort og prosessor er bedre enn de du lister til. Dog, så vil jeg ikke uttale meg om R9 280X i forhold til 760. Men linken viser at 760 drar skyrim bra i allefall Håper det hjalp. Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Har dog byttet litt komponenter, ettersom jeg fikk tips og kryssjekket skjermkort mot hverandre. Listen nevnt ovenfor skal jeg til å kjøpe hvert øyeblikk. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-760-review-gk104,3542-15.html Som du ser, så kjører skjermkortet jeg valgte ved å konfigurere og velge komponenter selv - bla Skyrim veldig godt. i5 prosessoren er bedre enn til å med fx 8300 serien, så den slår ut din listede 6350. Lykke til med ny pc! Hvis den ikke yter fult så bra etter hvert kan du kjøpe et til 760 og kjøre SLI Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 AMD R9 280x er klart bedre enn nVidia GTX 760. Vi snakker om opp til 30 % bedre ytelse i en del spill - og typisk en 15 - 20 % bedre ytelse. CPU har ikke så mye å si i spill, så lenge den er kraftig nok til å mate skjermkortet med nok data. Og det vil også FX-6350 fint klare å gjøre. Intel CPU yter klart bedre enn AMD FX til generelle dataoppgaver, men koster også mer. F.eks koster CPU + hovedkort i trådstarter sitt forslag til rigg ca 1 600 kr, mens CPU + hovedkort i det andre forslaget koster ca 2 900 kr. I det forslaget (Winter Games) er det også brukt et svært simpelt hovedkort som ikke gir mulighet for SLI. Gigabytekortet i AMD-oppsettet gir mulighet for CFX, og er et noe bedre utstyrt hovedkort. Den første riggen (AMD) har også bedre PSU, ikke minst er den modulær. Personlig ville jeg klart gått for AMD-riggen om spilling var det primære og man klart er begrenset av budsjett, dog er et alternativ å velge en Intel-rigg med lavere priset CPU i kombinasjon med AMD R9 280x skjermkort. Fordelen her er at man enklere kan oppgradere CPU om ønskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå