pålsteen Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Har nå fulgt instruksjonen i linken (http://htconeroot.com/htc-one-tutorials/how-to-copy-files-to-htc-one-using-twrp-mount-and-adb/#comment-1222) til punkt og prikke, men i comando vinduet får jeg "error: device not found" når jeg skriver inn kommandoen "adb push ROM.zip /sdcard/" Lenke til kommentar
teitur Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har du tilgang på en usb-otg-kabel og minnepinne/minnekortleser da? Så det sto noe om at det kunne være en mulighet også. Altså, legge ROM på minnepinne og koble til telefonen via usb-otg-kabelen. Selv har jeg en slik: http://www.meenova.com/ Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Har ingen USB-OTG kabel nei, men jeg har en kortleser som kobles til via USB, men den vil jo ikke kunne kobles til Micro-USBen på mobilen... Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Har nå fulgt instruksjonen i linken (http://htconeroot.com/htc-one-tutorials/how-to-copy-files-to-htc-one-using-twrp-mount-and-adb/#comment-1222) til punkt og prikke, men i comando vinduet får jeg "error: device not found" når jeg skriver inn kommandoen "adb push ROM.zip /sdcard/" Du må skrive " adb start-server " først. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Såvidt jeg vet har jeg ikke endret noe CID eller MID på telefonen... Fulgte instruksjonen fra youtube (http://www.youtube.com/watch?v=sGdY2ehJMvk), hvor jeg lastet ned en RUU fil ved navn "RUU M7 U JB 50 HTC Europe 1.29.401.2 R Radio 4A.14.3250.13 10.33.1150.01 Release 311663 Signed 2 4" Edit: Er det foresten en måte å finne ut om jeg har endret CID eller MID? Jeg ser også at du kjører versjon 401.8 , da må du laste ned en RUU med høyere tall eller riktig hboot, ellers får du model id error, da den sjekker hboot versjonen din (du kan ikke nedgradere). Den der er 401.2 . Det var sånn det funker på eldre HTC telefoner i hvert fall. Prøv denne f ex: RUU M7 UL JB 50 HTC Europe 1.28.401.7 Radio 4A.13.3231.27 10.31.1131.05 Release 310878 Signed Endret 31. desember 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Du må skrive " adb start-server " først. Det hjelper desvere ikke... Skal prøve med det RUU tipset ditt. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Det hjelper desvere ikke... Skal prøve med det RUU tipset ditt. RUU funker ikke uansett da det ikke er lekket Europa-RUU med hboot 1.54 eller høyere. Du kan ikke nedgradere uten S-off. Men du kommer inn i recovery? Plugg telefonen inn i dataen med USB, gå inn i "mount" og velg alternativet med "mount SD card" eller lignende (husk at det er snakk om virtuelt SD-kort, altså den lagringsplassen på internminnet som er satt av til bilder, musikk, video og alt mulig du velger å putte inn der). Da skal telefonen dukke opp i windows som på vanlig vis. Har du mac, regner jeg med du allerede har installert Android filoverføringsprogrammet. Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Jeg kommer inn i recovery ja, og alternativene jeg kan "Mounte" er cache, data, system og USB-OTG. Har nå prøvd OSX med Android-filoverføring og i Windows uten at den dukker opp noen av stedene... Når jeg prøver å sende nytt ROM via terminal i OSX får jeg også error: device not found Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Jeg kommer inn i recovery ja, og alternativene jeg kan "Mounte" er cache, data, system og USB-OTG. Har nå prøvd OSX med Android-filoverføring og i Windows uten at den dukker opp noen av stedene... Når jeg prøver å sende nytt ROM via terminal i OSX får jeg også error: device not found Får du opp telefonens serienummer når du kjører "./adb devices"? Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Det gjør jeg ikke... Får opp error:device noe found Lenke til kommentar
poffer Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Det jeg også klarte og slette var selveste operativsystemet Har ikke peiling på noe av dette, men pleier og lese en del på ulike forum. Dette blir sikkert et skudd i mørke, men leste på swedroid om en som hadde klart å gjøre det samme som deg med sin Lg g2 og hvordan han løste dette. Artikkelen finner du her. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Har du noen gang hatt adb-kontakt med telefonen før? Har du alle nødvendige drivere installert (HTC + riktig adb toolkit)? Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg har hatt adb-kontakt ja... Mener jeg hadde det når jeg Rootet den. Hvordan jeg har mistet det aner jeg ikke, men går utifra at det muligens har noe med driverne å gjøre. Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Fjernet driverne, plugget til telefonen, men det er en driver som ikke vil installeres! HTC MTP Devices Lenke til kommentar
Kow Lee Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Fjernet driverne, plugget til telefonen, men det er en driver som ikke vil installeres! HTC MTP Devices Hvordan går det med dette? Hadde samme problemet, skulle selge min og slettet alt. Det du trenger er OTG-kabel som inneholder ønsket ROM. HTC One støtter dette og ha gjerne TWRP. Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Ok. Jeg ble så lei at jeg sendte telefonen inn til mytrendyphone.no Om det blir fikset får fåglarna vite. Må isåfall investere i en OTG-kabel. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå