Gå til innhold

HTC One root krise!

pålsteen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet har jeg ikke endret noe CID eller MID på telefonen... Fulgte instruksjonen fra youtube (http://www.youtube.com/watch?v=sGdY2ehJMvk), hvor jeg lastet ned en RUU fil ved navn "RUU M7 U JB 50 HTC Europe 1.29.401.2 R Radio 4A.14.3250.13 10.33.1150.01 Release 311663 Signed 2 4"

Edit: Er det foresten en måte å finne ut om jeg har endret CID eller MID?

Jeg ser også at du kjører versjon 401.8 , da må du laste ned en RUU med høyere tall eller riktig hboot, ellers får du model id error, da den sjekker hboot versjonen din (du kan ikke nedgradere). Den der er 401.2 . Det var sånn det funker på eldre HTC telefoner i hvert fall.

Prøv denne f ex:

RUU M7 UL JB 50 HTC Europe 1.28.401.7 Radio 4A.13.3231.27 10.31.1131.05 Release 310878 Signed

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Det hjelper desvere ikke...

Skal prøve med det RUU tipset ditt.

RUU funker ikke uansett da det ikke er lekket Europa-RUU med hboot 1.54 eller høyere. Du kan ikke nedgradere uten S-off.

Men du kommer inn i recovery? Plugg telefonen inn i dataen med USB, gå inn i "mount" og velg alternativet med "mount SD card" eller lignende (husk at det er snakk om virtuelt SD-kort, altså den lagringsplassen på internminnet som er satt av til bilder, musikk, video og alt mulig du velger å putte inn der). Da skal telefonen dukke opp i windows som på vanlig vis. Har du mac, regner jeg med du allerede har installert Android filoverføringsprogrammet.

Lenke til kommentar

Jeg kommer inn i recovery ja, og alternativene jeg kan "Mounte" er cache, data, system og USB-OTG. Har nå prøvd OSX med Android-filoverføring og i Windows uten at den dukker opp noen av stedene...

Når jeg prøver å sende nytt ROM via terminal i OSX får jeg også error: device not found

Lenke til kommentar

Jeg kommer inn i recovery ja, og alternativene jeg kan "Mounte" er cache, data, system og USB-OTG. Har nå prøvd OSX med Android-filoverføring og i Windows uten at den dukker opp noen av stedene...

Når jeg prøver å sende nytt ROM via terminal i OSX får jeg også error: device not found

Får du opp telefonens serienummer når du kjører "./adb devices"?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fjernet driverne, plugget til telefonen, men det er en driver som ikke vil installeres! HTC MTP Devices

Hvordan går det med dette? Hadde samme problemet, skulle selge min og slettet alt. Det du trenger er OTG-kabel som inneholder ønsket ROM. HTC One støtter dette og ha gjerne TWRP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...