pålsteen Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei! Jeg har en HTC One som jeg etter planen skulle selge i morra, så da måtte jeg resette telefonen til fabrikkinstillinger. Telefonen er rootet og kjører et eget rom, så jeg startet opp bootloaderen og teamwin for å slette all morroa som var der. Det jeg også klarte og slette var selveste operativsystemet, så når jeg starter opp telefonen står bare den grønne htc logoen der uten at noe annet skjer. På hvilken måte kan jeg få lagt inn operativsystemet på nytt? Er det et tilsvarende program som Apple har for iTunes når iPhones skal gjenoprettes så hadde det vært sjenialt. Lenke til kommentar
Infectionsys Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Har ikke stor kunnskap når det gjelder HTC. Men hva med HTC sense, da? Går ann å slette selve telefonen der? Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 kan ikke du bare legge inn ny rom på SD kortet så starte opp i bootloader å installere derifra? Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Om det går an å legge inn HTC sense så gjør jeg helst det, men er veldig usikker på hvordan det skal bli gjort når dataen ikke merker at telefonen er koblet til. Er ikke minnekort i HTC One Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg får altså telefonen inn i recovery, men den har ingenting å gjenoprette fra, siden jeg klarte å slette det... Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) søk etter stock rom, på nettet altså du tok ikke backup av telefonen før du kjørte på med custom rom ? Endret 28. desember 2013 av technicality Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg tok backup ja, men den ble slettet når jeg wipa alt som var på telefonen. Jeg hadde regnet med at sjølve os'et ble liggende urørt... Men hvordan legger jeg inn stock da? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Ved å søke etter how to på google... xda forumet inneholder nok det du trenger Endret 28. desember 2013 av technicality Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Her er en samling med bl.a. RUU-filer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428276 Du kan prøve en av de for Europa, men hvis du ikke får kontakt med telefonen på PC-en spørs det hvor langt du kommer. USB-OTG er vel ikke operativ slik telefonen er nå heller, men om det virker kunne du kanskje fått inn ROM den veien via minnepinne/sd-leser. Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Fant en video på YouTube som jeg prøver å følge... http://www.youtube.com/watch?v=0WWNZpaQBh8 Skal gi dere en oppdatering når jeg er ferdig Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Når jeg prøver å installere en av de RUU filene du linker til teitur, så får jeg beskjed om å skaffe meg riktig rom oppdateringsverktøy (Feil 130: modell-id-feil) om det sier deg noe som helst. Får bare prøve andre RUU filer, med mindre du vet hvem av de som vil fungere Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 I utgangspunktet burde Europa-variantene fungere (programversjon x.xx.401.x). Har du endret CID/MID på telefonen? Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Såvidt jeg vet har jeg ikke endret noe CID eller MID på telefonen... Fulgte instruksjonen fra youtube (http://www.youtube.com/watch?v=sGdY2ehJMvk), hvor jeg lastet ned en RUU fil ved navn "RUU M7 U JB 50 HTC Europe 1.29.401.2 R Radio 4A.14.3250.13 10.33.1150.01 Release 311663 Signed 2 4" Edit: Er det foresten en måte å finne ut om jeg har endret CID eller MID? Endret 28. desember 2013 av pålsteen Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Har nå lastet ned 5-6 forskjellige RUU filer og får den samme beskjeden på alle. Det er feil programvare. Overfører 100 kroner til personen som klarer å løse problemet! I displayet står det følgende: *** TAMPERED *** *** RELOCKED *** *** Security Warning *** M7_UL PVT SHIP S-ON RH HBOOT-1.54.0000 RADIO-4A.17.3250.14 OpenDSP-v31.120.274.0617 OS-2.24.401.8 eMMC-boot 2048MB Aug 9 2013, 16:15:36.0 Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Du får bootet til bootloader og videre til recovery? Først bør du unlocke bootloaderen din igjen. Så er det bare å laste ned en ROM som passer med din gjeldende HBOOT, plugge telefonen i data med USB og velge mount USB. Flytt over ROM, installer på vanlig måte, boot telefon og du er back on track. Ønsker du "original" ROM, laster du ned en GURU reset-pack fra htc1guru.com og installerer denne på samme måte. Så kan du evt. relocke. Grunnen til at du ikke får installert RUU er at du har hboot 1.54, og kan ikke downgrade til bootloaderen som følger med 1.29.xxx.x RUU uten S-off. Det er ikke frigitt RUU for Europa med hboot 1.54 eller høyere. Endret 30. desember 2013 av rc-marcus Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Har nå låst opp bootloaderen, men jeg får ikke flyttet over noen rom når dataen ikke oppdager telefonen... Hadde telefonen skrudd seg på så hadde det gått selvfølgelig, men jeg kommer ikke lengre enn til bootloaderen og inn i team Win Recovery. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har nå låst opp bootloaderen, men jeg får ikke flyttet over noen rom når dataen ikke oppdager telefonen... Hadde telefonen skrudd seg på så hadde det gått selvfølgelig, men jeg kommer ikke lengre enn til bootloaderen og inn i team Win Recovery. I recovery er det mulig å trykke "mount SD card" eller noe lignende. Da bør telefonen dukke opp på pc`n. Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Det er jo ikke plass til SD kort i telefonen da. Den eneste måten jeg kan tenke med det kan gå an å flytte over et nytt ROM er via terminal/comander. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Det er jo ikke plass til SD kort i telefonen da. Den eneste måten jeg kan tenke med det kan gå an å flytte over et nytt ROM er via terminal/comander. Men er ikke det mulig å mounte det interne minnet i recovery? Har du kikket litt rundt i menyene? Her er en annen måte iallefall. http://htconeroot.com/htc-one-tutorials/how-to-copy-files-to-htc-one-using-twrp-mount-and-adb/ Og google kan sikkert hjelpe deg med andre muligheter Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Den linken der var ikke så dum Daniel! Skal oppdatere deg om det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå