Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg fant ut at han tiltrekkes av småbarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når ble en 13åring et barn ?

Selvfølgelig er en 13-åring et barn, og langt fra voksen.

0-12 åring er et barn, veldig individuelt men dette er generelt så går vi videre ->

12-15 åring er en tenåring..

16-20 åring er en ungdom..

21+ åring er voksen..

Rettelse: 13-19 er tenåring..som f.eks nitTEN.

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

Jeg tror flere har godt av å lese artikkelen til aftenposten om en Pedofil, men ikke overgriper.

Mye av det Zepticon skriver er helt riktig. Om en person er pedofil eller hebefil eller noe sånt, så er han "hjelpesløs". Det er ingenting han kan gjøre med å "kurere" sin legning. Om vi da gjør han til et monster, så kan ikke vi senere komme og fengsle han fordi "du er et monster", siden det er vi som har skapt han slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

90% av alle menn vil synes en eller annen 13-åring er sexy. Det gjør dem ikke til pedofile eller overgripere. Dette er faktisk helt sant, selv om det er veldig få som vil innrømme det.

Anonymous poster hash: 1ad4e...3d6

Har lest det samme selv, og hører forskere sier det samme.

Mennesker stopper ikke å like utseende på folk uten en veldig spesiell grunn. Altså hvis man en gang var 13 år, og var interessert i jevnaldrende av motsatte kjønn, så er dette en tiltrekning som ikke forsvinner. Derimot så stigmatiserer samfunnet dette så mye at det er blitt tabu, og ytterst få vil innrømme det, mtp. at de vet det er galt sett fra samfunnets side.

Man hører også ofte hvordan folk(menn) sier: "Hun har potensiale" altså hvordan man kan se at hun vil være vakker om noen år, dette blir en annen måte å si hun så bra ut uten å samfunnet på ryggen.

Det er bare å google Chloë Grace Moretz, se bilder fra hun var 14-15 år, og ingen ville gjettet at hun var det.

Anonymous poster hash: 26831...ca3

Lenke til kommentar

Vell, du bekrefter akkurat det jeg sier. Det du og alle andre gjør er å dytte denne personen ut av samfunnet, og ut i et miljø det det ikke er annet en rovdyr som misbruker barn.

De holdningene du tar i denne saken er helt forkastelige, og kommer ikke noen til nytte. Ikke personen det gjelder, og ikke noen andre. Det eneste det gjør er at du får gi fordommene sine fritt spillerom, til å fordømme noen du hverken forstår, eller kjenner.

Det å være tiltrukket av mindreårige, er et tabu. Man blir sett på som avskum, verdiløse, og overgripere. Skjønner du ikke at denne behandlingen langt på vei skaper disse overgriperne som alle hater. Det er en selvopfyllende profeti. Om du slår en hund lenge nok så biter den, og om du blir kalt avskum lenge nok, så har du til slutt ingen grunn til å beholde menneskeligheten lengere.

Så hold disse forsommene dine for deg selv. Du er åpenbart ikke oppvakt nok til å skjønne at den hysterien gjør mer skade enn noe annet...

Er du seriøs med meg nå ?

Jeg driter vel lenger enn langt i hva denne personen føler, om de blir "dyttet" hit eller dit, om de blir "sett" på galt, eller "misforstått".

Poenget mitt er, at du som en voksen kar på 20+ skal IKKE runke til bilder av en 13 år gammel jente, og be om å få møtes.

Skjønner du hva jeg mener ? en voksen mann skal IKKE runke (få avløsning/onanere) til bilder av ett 13 år gammelt barn!

Hva tror du han egentlig ville med møtet ? Spille playstation ? bake småkaker ?

Du sier her :

"Det å være tiltrukket av mindreårige, er et tabu. Man blir sett på som avskum, verdiløse, og overgripere. Skjønner du ikke at denne behandlingen langt på vei skaper disse overgriperne som alle hater. Det er en selvopfyllende profeti. Om du slår en hund lenge nok så biter den, og om du blir kalt avskum lenge nok, så har du til slutt ingen grunn til å beholde menneskeligheten lengere."

En ting er å finne en 13 år gammel jente vakker, og å anerkjenne det. Men når du i all hemmelighet , bak ryggen på din kjæreste, runker til bilder av en 13 åring, og ber dem om å få møtes, ja da er det noe galt med deg.

Du kan prøve å vri og vende så mye du vil på det, og å få meg til å bli "the bad guy", mens du selv prøver å begrunne handlingene til den voksne mannen på 20+ år, men det å bruke ett slikt begrep som du har gjort ovenfor, samt det å kalle meg "du er åpenbart ikke oppvakt nok", den sliter du med, og du kommer heller ingensteds med det.

Det sier mer enn LITT om deg når du prøver å angripe meg på den måten, samtidig som du prøver å begrunne det vedkommende har gjort.

Og jeg har heller IKKE sagt at vedkommende er en PEDOFIL, eller OVERGRIPER, osv osv.

Men jeg er heller ikke 13 år gammel , og jeg er ikke naiv og godtroende som de fleste er på det stadiet av livet.

Jeg er en voksen person som i tillegg til mange år i vaktbransjen også skal ut i politiet, og jeg har lest mer enn nok av det TS har fortalt til å vite at det er store og SERIØSE varseltegn her.

Du som prøver å støtte og å begrunne, samt å sympatisere med vedkommende på 20+, forteller som sagt mer enn nok om deg også.

Jeg hadde IKKE , for gudsskyld, noen som helst gang i livet, latt deg eller vedkommende på 20+ være nær/ta vare på mitt barn for å si det sånn.

Edit: Noe skrivefeil blir det ettersom jeg er på vakt og har tilfeldigvis andre ting å gjøre for øyeblikket.

Deal with it.

Endret av Lady_A
Lenke til kommentar

Enkelte steder fryses man jo fremdeles ute fordi man er homofil.

Slik jeg ser det; ingen bestemmer hva de tenner på. For meg er det like sykt at en på 25 kan tenne på en jente som knapt er kommet i puberteten som at en guttunge på 18 som er så full at han ikke husker noe neste dag fysisk får ståkuk og VOLDTAR og dreper ei gammel dame på 100 år. Men det har skjedd, så det er jo faktisk mulig.

Og det er menn som tenner på gutter og jenter langt yngre enn 13.

Slik jeg ser det er det galt, selv om en 13 åring vet selv at å sende nakenbilder er galt, men så lenge man holder det for seg selv og ikke er fysiske med barnet så får det bare være. Mange fantaserer om å voldta, men så lenge det blir med fantasien burde det ikke være noe problem. Det finnes småvokste, flatbrystede og trange jenter i 20 åra han kan nøye seg med heller..

Han kan jo oppsøke hjelp. Det er mulig det hjelper på, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Enkelte steder fryses man jo fremdeles ute fordi man er homofil.

Slik jeg ser det; ingen bestemmer hva de tenner på. For meg er det like sykt at en på 25 kan tenne på en jente som knapt er kommet i puberteten som at en guttunge på 18 som er så full at han ikke husker noe neste dag fysisk får ståkuk og VOLDTAR og dreper ei gammel dame på 100 år. Men det har skjedd, så det er jo faktisk mulig.

Og det er menn som tenner på gutter og jenter langt yngre enn 13.

Slik jeg ser det er det galt, selv om en 13 åring vet selv at å sende nakenbilder er galt, men så lenge man holder det for seg selv og ikke er fysiske med barnet så får det bare være. Mange fantaserer om å voldta, men så lenge det blir med fantasien burde det ikke være noe problem. Det finnes småvokste, flatbrystede og trange jenter i 20 åra han kan nøye seg med heller..

Han kan jo oppsøke hjelp. Det er mulig det hjelper på, men jeg tviler.

Helt enig Ciklide!

Jeg sier jo ikke at han ER en pedofil, eller en overgriper osv osv.

For det VET jeg ikke.

Men det jeg ihvertfall vet, er at jeg ikke hadde latt vedkommende passe på mitt barn for å si det sånn.

Han har tydeligvis ting å finne ut av, og det skal foregå på hans egen bekostning, og ikke ett barn sitt.

Lillesøstra mi skal ihvertfall passes meeeget godt på ;)

Lenke til kommentar

Er du seriøs med meg nå ?

Helt seriøs, regner med du også leste artikkelen som Slimda postet?

Jeg driter vel lenger enn langt i hva denne personen føler, om de blir "dyttet" hit eller dit, om de blir "sett" på galt, eller "misforstått".

Ja, og akurat denne holdningen gjør at små jenter blir offere for overgripere.

Du makter ikke å se utenfor dine egne fordommer, og er bare ute etter å svinge pisken mot folk som ikke har gjort NOE galt mot noen, men som ikke flger din definisjon av normal. En som runker til fantasier og bilder av en 13åring har ikke gjort _noe_ galt. Ingenting.

Det eneste han har gjort er å ikke følge dine definisjoner om normalt.

Han har ikke bwdrevet noe overgrep. Det eneste han har gjort er å støtt dine fordommer.

Poenget mitt er, at du som en voksen kar på 20+ skal IKKE runke til bilder av en 13 år gammel jente, og be om å få møtes.

Skjønner du hva jeg mener ? en voksen mann skal IKKE runke (få avløsning/onanere) til bilder av ett 13 år gammelt barn!

Så flott at det er DU som bestemmer hva andre skal gjøre. En person på 20 år er fullt i staad til å ha et fornuftig forhold til en person å 13. Aldersforskjellen er ikke mer enn 7 år. Du vet ingenting omkring saken annet enn det trådstarter forteller.

Hv er galt med at denne personen tenner seksuellt på et barn? Så lenge dette ikke fører til overgrep, så har ingen andre noe som hellst med hva denne personen gjør? Hadde du syntes det var greti om andre kom å bestemmer hva du skal, og ikke skal tenne på??

Hva tror du han egentlig ville med møtet ? Spille playstation ? bake småkaker ?

Ja, faktisk. med dette du sier her beviser du jo bare at du har INGEN anelse om de psykologiske aspektene av temaet som diskuteres. HAr du lest noe forskning på dette i det hele tatt?

LES DENNE: Pedofil, men ikke overgriper

Fordi det han vil med møte er nøyaktig det samme som alle andre som er forelsket vil. Spille playstation, være samme, snakke sammen og alt annet som et vanlig forhold innebærer.

Og når du ikke har andre ideer om dette enn at personen er et svin, så tørr han heller aldri kontakte noen innenfor helsevesnet som kan forklare hvordan han skal håndtere dette. Og da går det galt.

Du kan prøve å vri og vende så mye du vil på det, og å få meg til å bli "the bad guy", mens du selv prøver å begrunne handlingene til den voksne mannen på 20+ år, men det å bruke ett slikt begrep som du har gjort ovenfor, samt det å kalle meg "du er åpenbart ikke oppvakt nok", den sliter du med, og du kommer heller ingensteds med det.

Du virker jo ikke særlig oppvakt da. Beklager å måtte si det. Med du spyr ut fordommer og roper etter henging av denne personen uten at du vet en dritt om saken annet enn at han, som 20 åring, var tiltrukket av en 13åring.

Videre postet Slimda en artikkel over som forklarer _alt_ jeg har nevt over, og som gir meg støtte i det jeg har sagt om å demonisere pedo/hebe-file.

Men likevel, selv om jeg har forkskning og psykologer på min side så turer du frem med akkurat samme reglen som startet problemet i utgangspunktet.

Når du, og media, svartmaler pedofile på den måten, så tørr de aldri søke hjelp. Og når de ikke søker hjelp så får de aldri korrigert tankesettene sine, og dermed ender de opp som overgripere. En del av dem ufrivillig, da de ikke skjønner at dette er skadelig for barnet.

Bare les den artikkelen!

Det sier mer enn LITT om deg når du prøver å angripe meg på den måten, samtidig som du prøver å begrunne det vedkommende har gjort.

Hva sier det om meg, for å være nbøyaktig.

Og jeg har heller IKKE sagt at vedkommende er en PEDOFIL, eller OVERGRIPER, osv osv.

Men jeg er heller ikke 13 år gammel , og jeg er ikke naiv og godtroende som de fleste er på det stadiet av livet.

Jeg er en voksen person som i tillegg til mange år i vaktbransjen også skal ut i politiet, og jeg har lest mer enn nok av det TS har fortalt til å vite at det er store og SERIØSE varseltegn her.

Når politet blir innblandet så er det allrede for sent. Og det er det jeg argumenterer for å unngå. Vi kan stoppe personer med tiltrekning mot barn ved å la være å demonisere dette. VI må trekke en klar og sterk linje mellom to forksjellige ting:

- Være pedofil eller hebefil

- Forgripe seg på barn

Det ene er ikke forbudt, og burde helelr aldri være forbudt. Folk er skapt slik de er, og noen er skapt med en tiltrekning for barn. Dette er en tragedie for dem personlig, da det betyr at de aldri kan leve ut sitt kjærlighetsliv slik alle andre hetrofile (og i det siste også homofile) kan gjøre. Disse personene må ikke demoniseres, med tas hånd om av et kompetent og godt helsevesen

De som forgriper seg på barn har brutt loven, og skal derfor straffes for dette. Dette er en straff jeg er helt enig i, da overgrep mot barn aldri kan rettferdiggjøres. Men, er det ikke best for alle om vi stopper overgriperen før han blir overgriper???

Du som prøver å støtte og å begrunne, samt å sympatisere med vedkommende på 20+, forteller som sagt mer enn nok om deg også.

Jeg hadde IKKE , for gudsskyld, noen som helst gang i livet, latt deg eller vedkommende på 20+ være nær/ta vare på mitt barn for å si det sånn.

Hva forteller det om meg? Forsøker du å vinne billige poeng ved å antyde at jeg er pedofil eller at jeg støtter overgrep mot barn. Gratulerer i såfall, for det er det hittil største "mann, og ikke ball" angrepet jeg har fått servert her på forumet, og det viser bare litt av hysterien du fremsetter.

Er man ikke unisont enig i at pedofili er satan selv, så er man plutselig stemplet som overgriper.

Jeg hadde faktisk ikke forventet å få dette fra noen her inne, men jeg ser jo at jeg hadde mer rett enn jeg ante når jeg påsto at du ikke er særlig oppvakt. Men at det sto så dårlig til som dette hadde jeg ikke trodd.

Det eneste det forteller om meg, er at jeg, i motsetning til deg, klarer å se at der er nyanser i en slik sak som dette, og at jeg ikke har planer om å henge meg på en lynsjegjeng, som ikke har annen støtte enn egne fordommer.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er da et sitat fra en av de ledende norske psykologene på feltet, Kirsten Holtmon Resaland:

– Jeg tror et skritt i riktig retning ville være en mer nyansert og mindre tabloid fremstilling av pedofili og overgrep i mediene – så kanskje flere ville søkt hjelp. I tillegg må vi gi pedofile troen på at det er fullt mulig å ha pedofile følelser uten å forgripe seg på barn.

E det ikke nøyaktig det ejg har tatt til ordet for over?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Zepticon, jeg applauderer deg for at du tar deg tid til å begrunne dine egne argumenter med deg selv.

Ingenting du derimot sier, forandrer på nettopp min mening på denne saken, og du som tydeligvis vurderer deg selv som en vis og klok person, makter å prøve å peke fingre og i det hele tatt antyde at det er MEG det er noe galt med (MEG, som finner det helt galt at en voksen mann på 20+ RUNKER til bilder av en 13 åring og vil møte denne jenta NB i skjul selvsagt) , ja det skal du også ha applaus for.

De sier jo som så , at det finnes noe intelligens hos de gale også vet du.

Bare gi opp med psykologi vrøvlet. Er du en kanskje ? Nei, jeg tviler.
Ja, mannen på 20+ trenger faktisk hjelp, men du og din selvutnevnte "ekspertise" er ikke til å anbefale i nettopp denne diskusjonen.

Du kan godt sende ungen din til karen og la han være barnevakt om du vil det. JEG vet ihvertfall at det IKKE er noe jeg hadde gjort.

Tenk litt murphy's law, og dateline nbc in how to catch a predator, istedenfor å tenke playstation, småkaker og prat om "været" når det kommer til ett "forhold" med en voksen mann på 20+ og en liten jente på 13 år.

Du nevner at : Men , er det ikke best at vi stanser overgriperen før han blir en overgriper ?

Jo selvfølgelig er det det. Men det er ikke MIN oppgave å gjøre, og ei heller barnet på 13 år.
Det er HANS oppgave, og også evnt psykolog/politiets oppgave.

Jeg SKJØNNER IKKE hvorfor du er så gira og defensiv når det kommer til innleggene mine, er det slik at du føler deg truet?

Isåfall, synd trist leit.

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Som sagt, om du vil sende ungen din på pass hos karen det er snakk om, be my guest.
Jeg vet ihvertfall hva jeg hadde gjort, og hva jeg ikke hadde gjort.

Og uansett hvor mange blodkar du sprekker av å taste i vei her og prøve å svartmale meg, så er jeg bare nødt til å fortelle deg at du gjør alt dette forgjeves.

Jeg bryr meg virkelig ikke, og jeg har dessverre heller ikke tid til å observere og hjelpe deg i denne krangelen du har med deg selv.

Vi er ikke enige, og det trenger vi heller ikke å være :) Og jeg er heller ikke interessert i å fortsette å bruke tid på dette med deg :)

Ha en fortreffelig søndag videre!

Lenke til kommentar

90% av alle menn vil synes en eller annen 13-åring er sexy. Det gjør dem ikke til pedofile eller overgripere. Dette er faktisk helt sant, selv om det er veldig få som vil innrømme det.

Det kan godt hende, men da tviler jeg på at de vet alderen på henne og at denne jenta ser ut som 18-19. Hadde de visst at hun var 13, hadde nok en sperre slått inn. Det ville det gjort for meg hvertfall.

0-12 = barn.

13-19 = tenåring/ungdom.

20+ = voksen

Men 13-åringer fortsatt barn selv om de går under kategorien tenåring/ungdom. Det er bare katgorier/båser. De to viktigste kategoriene er "barn" og "voksen", og så lenge man ikke er voksen, er man barn.

Hva er galt med at denne personen tenner seksuellt på et barn? Så lenge dette ikke fører til overgrep, så har ingen andre noe som hellst med hva denne personen gjør?

Vet at du bare provoserer nå...hehe. Selvfølgelig er det noe galt i hjernen med en person som tenner seksuellt på et barn, og det er jo heller ikke normalt. Denne personen BØR jo få hjelp FØR han blir en overgriper. Dette er jo tross alt tikkende bomber.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan godt hende, men da tviler jeg på at de vet alderen på henne og at denne jenta ser ut som 18-19. Hadde de visst at hun var 13, hadde nok en sperre slått inn. Det ville det gjort for meg hvertfall.

0-12 = barn.

13-19 = tenåring/ungdom.

20+ = voksen

Men 13-åringer fortsatt barn selv om de går under kategorien tenåring/ungdom. Det er bare katgorier/båser. De to viktigste kategoriene er "barn" og "voksen", og så lenge man ikke er voksen, er man barn.

Hva er galt med at denne personen tenner seksuellt på et barn? Så lenge dette ikke fører til overgrep, så har ingen andre noe som hellst med hva denne personen gjør?

Vet at du bare provoserer nå...hehe. Selvfølgelig er det noe galt i hjernen med en person som tenner seksuellt på et barn, og det er jo heller ikke normalt. Denne personen BØR jo få hjelp FØR han blir en overgriper. Dette er jo tross alt tikkende bomber.

Takk!

Sunn fornuft kalles det vel ! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest artikkelen som er postet?

Om det var meg du mente, skumleste jeg bare. Én ting er at de sier de aldri kommer til å begå overgrep, en annen ting er å holde det. Blir liksom litt som et nyttårsløfte man ikke klarer å holde. ;)

De burde uansett få proffesjonell hjelp som kanskje kan lære dem å ikke bli overgriper. Jeg TROR nemlig at det kan være vanskelig å styre dette uten hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...