With 65 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei! Jeg har fått tak i en gammel Yamaha DT 50cc, tror det er en 1987 modell. Den Gikk helt fint i et par uker, men så etter hvert gikk den bare verre og verre. Akselerasjonen er helt elendig nå, den er tungstartet, og toppfarta er veldig lav. Jeg kan ikke så mye om motor, så jeg kan ikke se hva som er galt. Luftfilteret er gammelt og slitent og skal straks fornyes. Så er det bare mopeden som begynner å bli skikkelig gammel, eller er det noe som jeg burde bytte, stempel osv. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Skjære Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Lager den rare lyder når du girer? Og lager det "klikk klikk" lyd når du gasser? Lenke til kommentar
landaask Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg har lignende problem med scooteren min.. jeg kan gasse på, men likevel slukner gjerne motoren, eller den bare går ikke frem. Har fått høre at det kan være motoren ikke får bensin..? At det er noe filter der eller noe som må byttes.. Lenke til kommentar
Skjære Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det at mopeden aksellerer litt dårlig KAN være at drev og kjede er slitt. Lenke til kommentar
With 65 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Lager den rare lyder når du girer? Og lager det "klikk klikk" lyd når du gasser? Nei, ikke noen spesielle lyder som jeg har lagt merke til. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Høres ut som stempelringene er slitte. Vet du om de er byttet? Kan også være at sylinderen er varmskjært. Begge to er mulige. Dog er sistnevnte litt mer omfattende å reparere. Lenke til kommentar
With 65 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Høres ut som stempelringene er slitte. Vet du om de er byttet? Kan også være at sylinderen er varmskjært. Begge to er mulige. Dog er sistnevnte litt mer omfattende å reparere. Lenke til kommentar
With 65 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Hmm... Det er ingenting som er byttet ut eller fornyet på på moped. Hva koster eventuelt nye stempelringer og sylinder? Er det noe jeg kan bytte ut hjemme, eller burde den på verksted? Takk for svar! Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Stempelringer er ikke særlig dyrt å bytte. Sjekk ut mc-deler.no og bestill derfra. De er gode på service. Om ingenting er byttet på den ville jeg vurdert å sendt hele motoren til MC-DELER sitt verksted for overhaling. Det kan spare deg mange kroner på lang sikt, da dette er en gammel (men god!) motor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234sadf Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hei. Jeg har en Derbi Senda X-race 2010 som har en god del problemer. Jeg vet ikke hva som er helt galt med den, men håper noen av dere kan stille meg noen spørsmål som jeg forhåpentligvis klarer å svare på. Moped var på reparasjon da den hadde gått ca. 35-36000 (da eide kompisen min den). Nå har den gått 44000+ litt til.(nå eier jeg den).På den reparasjonen ble motoren splittet og "fikset". Føler det er alt for tidlig for en 2010 modell å ha problemer. Oppsettet på mopeden er: MK", 13-53 drev, 88 dyse og uplombert luftfilterboks. Tips til hva jeg kan gjøre?har noen hatt samme problem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå