Alf Gunnar Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg har et lite hjemmestudio, og har sett flere som kobler kamera til PC for lettere kunne se resultat etterhvert som man fotograferer. Vet ikke om de da lagres samtid på PC, men det er ikke vikti. Kan noen her gi meg noen råd om hvordan jeg går fram? På forhånd takk mvh Alf Gunnar Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Kamera type er en nødvendig opplysning for å kunne svare på et sånt spørsmål. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Dette kalles "Tethered shooting". Hvis du har Adobe Lightroom og et kamera som støttes så kan du fikse det der. Ellers er det antagelig en del merker som støtter dette i medfølgende programvare. Lenke til kommentar
Alf Gunnar Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Fine greier. Kameratypen er en Nikon 7100, og jeg har Lighttoom 4 på den laptop'n jeg tenkte å bruke.. Bruker jeg da bare usb port eller hdmi ? Vet det nok er idiotiske spørsmål, men sto bom i hode her Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Edit: du må ha minimum Lightroom 5.2. for og kunne bruke d7100 i LR Du kan bruke Nikon Camera Control Pro 2 til dette, tror dette programmet følger med kameraet. http://www.youtube.com/watch?v=TevMKB9_W2k Endret 27. desember 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Alf Gunnar Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Hjertelig takk for hjelpen, da bør jeg vel kunne klare å finne ut av det. Min beste jule fra dere Takker så mye :-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Nikon camera control Pro må kjøpes. Måtte det sist jeg sjekka. Var ingen steder å kjøpe det da men tror det kosta rundt 1000-lappen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå