sedsberg Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg kjøpte en gang en dual band router (billig!) som faktisk kun kunne settes opp med enten 2,4 eller 5GHz. Den gikk fort i retur. Er det noe nevneverdig forskjell på AC66U og AC68U? Endret 29. desember 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Koble iallefall en evt. ny ruter i LAN1 på Inteno så du ikke feildiagnostiserer den også som defekt.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 He, godt ting går framover da... Største forskjellen er vel at AC68 har dualcore CPU og klarer teoretisk litt høyere hastighet på WiFi (1900Mbit/s), samt at den koster det dobbelte... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Bruker alltid portene fra nr. 1. Uansett så funker jo de andre portene på alt annet. Og når jeg sjekker er det kun 300kr. i forskjell på AC66U og 68. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Aha, men det er jo bra.. Lå til rundt 2500,- for ikke lenge siden.. Da kan nok AC68 være en du kan seriøst vurdere... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Gikk likegodt for en 68U. Ser ut som den får mye skryt. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har du oppgradert firmware? Ser at de i aag.4 fikset en port forwarding bug (ftp://ftp.zyxel.dk/NBG5715/firmware/). Når du tester, prøver du fra LAN'et og koble deg til WAN-adressen/URL/DynDNS? I så fåll må du nok skru på det de kaller IP NAT Loopback. Vet ikke om det er et valg i gui, eller om det må gjøres via CLI. Har du testet fra en maskin som ikke er på LANet (altså har en annen internettforbindelse enn den du tester)? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Japps. Har siste firmware. Fra LAN til server går OK. Fra WAN (utenfra, f.eks. mobilt bredband) går ikke. Det eneste jeg kan komme inn på utenfra er web-interfacet til routeren, hvis jeg tillater det. Ellers blir det "Connection refused". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Fikk Asusen (AC68U) i dag. Alt fungerte på første forsøk. Inkluder port-forwarding! Endret 3. januar 2014 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå