Ghosterix Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei Etter å ha søkt litt på forumet her for info om WLAN har jeg sånn smått funnet ut hva jeg trenger. Jeg skal koble opp mot kontoret hjemmefra. Det er fri sikt og avstanden er 500-1000 meter...nærmere 500 enn 1000 vil jeg tro. Jeg tenkte da å benytte: * DWL-900AP+ http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details og * ANT24-0801 http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details på hver plass. Fra hver 900AP er det bare å trekke TP til switch. Har jeg da fått det som trengs for å få dette til å fungere slik at jeg kan jobbe likedan mot server hjemmefra som om jeg satt på jobb?? Eller er det noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 hmm....det må da være noen som har gjort dette her i forumet. Jeg er usikker på dette siden jeg ikke har gjort noe slikt før. Trenger jeg noe mer sånt som konnektorer osv? Jeg tolker det slik at så lenge jeg ikke trenger å skjøte antennekabelen har jeg nok med det som følger med i pakkene. Lenke til kommentar
scar Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 funker fint det oppsettet der ja. bare husk og sette på wep kryptering eller noen annen for for sikkerhet på det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 ok, takk. Da blir vel slik Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 hmm...men hvis jeg nå vil hå trådløst nettverk i huset hjemme i tillegg?...må jeg da ha et accesspunk til + et radio kort i pc/laptop? Lenke til kommentar
scar Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 må nok det ja vist du ikke skal inn på samme nettverk Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Poenget er altså at jeg skal nå nettverket på kontoret hjemmefra. Det må jo da settes opp en link mellom byggene. Men samtidig vil jeg at det skal være trådløst hjemme. De skal ikke være slik at jeg må koble til 900AP+ via TP. Det er da jeg lurer på om jeg må ha 2stk 900AP hjemme for at dette skal gå. På kontor: D-Link DWL-900AP+ som kobles til switch D-Link Ant 24-0801 eller D-Link Ant 24-1800 Hjemme: D-Link DWL-900AP+ som linkes til kontoret sin 900AP+ D-Link Ant 24-0801 eller D-Link Ant 24-1800 Kjører TP-kabel til D-Link DWL-900AP+ (med original antenne) DWL-650+ til den bærbare blir dette da det riktige? Lenke til kommentar
scar Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 ja da får du nettverket som er på jobben din trådløst hjemme hos deg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Må du virkelig ha to rutere/accsesspunkt? Eller var en av boksene bare en "link"? Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg er liksom noe usikker på dette ja på kontoret kobler jeg aksesspunktet til switch og er dermed på lan'et der. Så har jeg et aksesspunkt hjemme som linker til kontoret sitt aksesspunkt. Hvis jeg da skulle hatt TP-nettverk hjemme kunne jeg bare koblet meg til med TP. Men siden jeg skal ha trådløst hjemme er det jeg tror at det må et ekstra aksesspunk til. Dette vil jo fungere, men jeg er usikker på om alle disse komponentene MÅ til for å få det slik. Og så må vel de 2 første 900AP'ene kjøre på samme kanal, mens den siste kjører på en anne kanal...? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei Du bør bruke Asus WL-300G eller WL-500G. Disse støtter WDS (Wireless Distribution System), noe som gjør at du kan linke to eller flere aksesspunkt mot hverandre, og i tillegg ha dekning i huset. Barbara.no har testet disse. Lykke til :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå