Freelance123 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg skal skrive en artikkel om emnet og vil gjerne høre fra både menn og kvinner om de føler om det er noe sannheten i dette med "daddy issues". Nå brukes det navnet generelt for kvinner, men det slo meg i dag at det også kan være likhetstrekk blant menn som føler de ikke fikk oppmerksomhet fra sin far da de var barn. Fortell gjerne din historie og del din mening.På forhånd takk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Nei, jeg vil ikke si at det har gjort det, ikke negativt ihvertfall.Mitt forhold til min far har vært relativt dårlig og inneholdt mye fysisk og psykisk vold. Tvert imot så føler jeg at jeg har en mye mindre toleranse for voldelig oppførsel fra folk jeg har nær og kjær. Alle mine kjærlighetsforhold har vært fulle av kjærlighet og jeg har aldri vært utsatt for en voldelig kjæreste, ikke tror jeg at jeg hadde latt meg selv utsettes for det heller etter første slaget, truslen, eller lignende. 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Enkelt sagt, jeg går ut fra å gjøre motsatt av det min far har gjort i alle år. 1. Være tro og ærlig med det mennesket du er sammen med. 2. Aldri, ALDRI utøve vold eller miste temperamentet da ting kan prates om uten fysisk vold/sinne 3. Generelt sett bare være en grei kar i stedet for planetens største brunhøl. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Kan du gi en bedre forklaring på "daddy issues" ? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) "daddy issues" vil si at kvinnen ikke bare ser etter en livspartner men også en erstatning for en farsfigur de føler at var manglende under oppveksten. Det kan komme i form av en ønonomisk sikkerhet, også kjent som "sugar daddy". Det kan komme i form av at de velger store menn, også kjent som "big daddy". Det kan komme i form av søken etter over beskyttelse, også kjent som "overprotective daddy". Og sansyndligvis i flere former også, men hovedsaklig er det at man tar noe som er ganske normalt å se etter til en ekstrem. Menn liker kvinner med "daddy issues" da de er lette å finne ut av, og når man vet hva den ene tingen de leter etter er kan man enkelt dra nytte av det til egen vinning. Normale kvinnfolk er værre og finne ut av og du skyter vandligvis bare i blinde med et vagt håp om å treffe noe som påvirker henne positivt. Den mannelige versjonen av "daddy issues" er "mamas boy", hvor mannen leter etter en kvinne som i tillegg til livspartner kan oppføre seg som en morsfigur som mannen føler at han mangler etter at han flyttet hjemmenfra. Endret 6. februar 2014 av Civilix Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Høres utrolig sært ut spør du meg! Men takk for forklaring Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 På mange måter så føler jeg noen ganger at jeg har hatt litt daddy issues. Jeg har hele livet mitt følt meg fjern fra faren min, og latt som det ikke har gjort meg noe. Innerst inne har jeg visst hele tiden at det har gjort meg lei meg, og at jeg skulle ønske faren min hadde stilt opp mer og faktisk vist at han bryr seg. Mamma og pappa flyttet fra hverandre når jeg var 5 år, og etter det hører jeg/ser faren min et par ganger i året, men vi klarer nesten ikke snakke sammen. Han er som en fremmed for meg. I tillegg så har jeg hatt mange problemer hjemme som gjorde at jeg flyttet hjemmefra som 16 år, og etter det så kom jeg i kontakt med eldre menn via. en nettside (var ikke hensikt å kontakte de, men de kom til meg) og en av de fikk jeg spesielt god kontakt med. Hver gang han prøvde å gjøre ting over til noe seksuelt så ble jeg irritert på han og sa fra, for de samtalene jeg ville ha med han var som han på en måte var en farsfigur. Jeg fikk de samtalene, men han ville alltid snu samtaleemne om flere ganger. Jeg fikk han på snapchat + andre og plutselig fikk jeg f.eks. nakenbilde av de (som jeg under ingen omstendigheter hadde lyst til å se) og spurt om å sende tilbake. Jeg var ute etter dem som omsorgspersoner, de kunne gi meg gode råd, men jeg ville ikke tenke på noe seksuelt med de. Jeg ble likevel påvirket av å snakke om sex med de når det først kom til stykket, som ga meg rare tanker om at jeg kanskje burde møte en av de / ha sex, lignende greier. Han ene spurte stadig om jeg ville reise til han (jeg kunne sove på et gjesterom) også skulle han betale alt. Jeg gjorde aldri dette, og jeg har kuttet kontakten med disse mennene. Nå er jeg 18 år, men han ene som jeg hadde mest kontakt med sendte meg en sms senest i går (men jeg svarte ikke). Jeg hadde gitt han nr. mitt og, det er jo veldig smart.. Uansett, jeg ville ha den støtten fra en far jeg aldri har fått og det var det jeg på en måte søkte etter, og som gjorde at jeg ville snakke med disse mennene så lenge og finne meg i ting. Jeg skjønte på en måte også at de bare ga meg råd, var snill for å prøve å få meg til å sende nakenbilder/møte dem og lignende, men jeg ville ikke innse det. Jeg håpte på en måte at de faktisk brydde seg, at noen brydde seg. Jeg har mange andre problemer i tillegg, som dårlig selvtillit og depresjon som sikkert også har i seg selv gitt meg dette problemet. Jeg tror uansett det også har mye med dette med faren min å gjøre + sikkert det at resten av familiesituasjonen min er langt fra normal. Jeg har mer vondt å si om alle i familien min enn noe bra + jeg føler meg ikke hjemme med de. Beklager om det var litt rotete skrevet. Lenke til kommentar
Superfisk1 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Altså, det var ironisk ment at det var smart å gi han nr mitt, for det var det for all del ikke. + Jeg synes det er veldig spennende at du skal skrive en artikkel om dette emnet, for det er noe jeg selv synes er veldig interessant + at jeg forstår ikke helt selv hva som foregår i hodet mitt til tider.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå