Gå til innhold

Windows 7 V.S. 8.1! hva burde jeg velge?

rejcops

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt litt og vet ikke helt om hva jeg burde bruke, jeg har windows 7 nå og liker det veldig godt, men jeg sikler veldig etter DirectX 11.2 og raskere startup. noen som kan gi meg litt tips om hva jeg burde bruke?

bare for å si det slik, jeg har både win 7 og win 8.1 så ikke kom med slike komentarer:

du burde ikke bruke masse penger bare for nyere directx.

Men jeg har også hørt det at win 7 er raskere i enkelte ting enn win 8.1... er det sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til begge versjoner, hvorfor ikke legge inn Win8.1 for å se om det er noe for deg, for å så gå tilbake til Windows 7 om det ikke funker bra?

Ellers er det jo ikke noe veldig stort poeng å gå fra windows 7 som fungerer utmerket til Windows 8(.1) som mange ikke liker i det hele tatt.

DirectX 11.2 nevner du, men det er vel ikke akkurat mange spill som utnytter dette enda.

Følelsen av raskere oppstart er der, men du snakker ikke mange sekunder liksom. Da bør du nok heller bytte over til SSD disk om du ikke har det. Da vil du merke enorm forskjell, uansett om du velger win7 eller win8(.1).

Men siden du har kjøpt lisens til begge ;) så er det jo dumt å ha kastet bort en masse penger på Windows 8(.1) om du ikke tar det i bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du tilgang til begge versjoner, hvorfor ikke legge inn Win8.1 for å se om det er noe for deg, for å så gå tilbake til Windows 7 om det ikke funker bra?

Ellers er det jo ikke noe veldig stort poeng å gå fra windows 7 som fungerer utmerket til Windows 8(.1) som mange ikke liker i det hele tatt.

DirectX 11.2 nevner du, men det er vel ikke akkurat mange spill som utnytter dette enda.

Følelsen av raskere oppstart er der, men du snakker ikke mange sekunder liksom. Da bør du nok heller bytte over til SSD disk om du ikke har det. Da vil du merke enorm forskjell, uansett om du velger win7 eller win8(.1).

Men siden du har kjøpt lisens til begge ;) så er det jo dumt å ha kastet bort en masse penger på Windows 8(.1) om du ikke tar det i bruk.

Jeg bruker jo allerede en SSD, og jeg har jo sett på pcene til andre som er 8.1, og da stater de opp ca 4 sec raskere enn min selv med same ssd...

Et siste alternativ er å ha begge : http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2425418,00.asp

Det er jo en genial løsning... men jeg vet ikke helt om jeg gidder å bruke så masse plass av ssden til den da :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...