tacomodo Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Lurer på hva som er lurest. Har P4P800 Deluxe med onboard lan, men har lest et sted at siden det ikke er Intel ellerno, så tar det opp mye av en eller annen båndbredde. PCI? Uansett - Hva tror dere er best? Onboard eller sette i et kort? Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det beste er å bruke et eget nettverkskort med 'onboard' prosessor. Med denne løsningen får man avlastet prosessoren på hovedkortet, slik at denne unngår å jobbe med nettverkstrafikk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Lurer på hva som er lurest. Har P4P800 Deluxe med onboard lan, men har lest et sted at siden det ikke er Intel ellerno, så tar det opp mye av en eller annen båndbredde. PCI? Uansett - Hva tror dere er best? Onboard eller sette i et kort? Jeg syntes det sto 3com jeg som produsent av nettkortet, 3com er jo regnet som svært bra kvalitet og det er vel få som avskriver 3com som skrammel.... Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 uhm du bruker forsatt en del av cpuen til å behandle nettverks traffik men fordelen med å bruke onboard nic er at man har en plass ledig til andre kort i tillfelle men velger å sette inn fler disker og trenger ett raid eller ata diskkontroler. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Lurer på hva som er lurest. Har P4P800 Deluxe med onboard lan, men har lest et sted at siden det ikke er Intel ellerno, så tar det opp mye av en eller annen båndbredde. PCI? Uansett - Hva tror dere er best? Onboard eller sette i et kort? Jeg syntes det sto 3com jeg som produsent av nettkortet, 3com er jo regnet som svært bra kvalitet og det er vel få som avskriver 3com som skrammel.... Jeg mener det var noe med at Intel sitt nettverks-onboard-ting gikk direkte ellerno og ikke via bussen, hvilket avlastet. Tror fremdeles 3com er ganske bra Men, så konklusjonen er at det er best å bruke onboard såfremt man har ledige expansion slots ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg mener det var noe med at Intel sitt nettverks-onboard-ting gikk direkte ellerno og ikke via bussen, hvilket avlastet. Tror fremdeles 3com er ganske bra DMA og egen CPU på kortet du tenker på? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg tror han mener csa. "The Intel® 82547EI Gigabit Ethernet Controller enables full-duplex Gigabit Ethernet performance in your LAN on Motherboard (LOM) applications using groundbreaking Communication Streaming Architecture (CSA). A generation ahead of other Gigabit controllers, the Intel 82547EI Gigabit Ethernet Controller bypasses the PCI bus, freeing its bandwidth for other I/O operations, and connects to the dedicated CSA bus on the Memory Control Hubs (MCH) of the Intel® 865 and 875 chipsets for the Intel® Pentium® 4 processor. The CSA port architecture is invisible to both system software and the operating system, allowing conventional "PCI-like" configuration. CSA offers lower memory latency and higher performance than PCI-based controllers, giving the end-user a true Gigabit networking experience." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå