Gå til innhold

Get microbox som HDMI dødare?

Anbefalte innlegg

Har en Panasonic TX-P46G 15E 2009/10. Denne har fungert flott inntil nylig da jeg skiftet til Get som leverandør av TV signaler. Kjører disse via Get Microoks koblet til TV med HDMI samt optisk kabel. Jeg har ila de siste ti dagene opplevd at boksen har gått i svart og på samme tid har HDMI inngangen som boksen var koblet til røket. Har sjekket med annet utstyr og andre kabler men de er og forblir døde. Get har vært imøtekommende med bytte av Microboks men nå tørr jeg ikke koble til enda en da jeg risikerer å miste den siste HDMI inngangen også. Er det noen som har opplevd noe tilsvarende eller som har noen fornuftige tanker om hvordan dette kunne ha skjedd? Get sier de aldri har opplevd dette tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tordenvær skaper problemer uavhengig av om boksen er koblet til strøm eller ikke. Når det lyner et stykke unna vil det genereres spenning i alle kabler.

Har selv hatt en Panasonic plasma som fikk to døde HDMI innganger samme dag som det var et tordenvær.

Men jeg har ingen logisk forklaring på hvorfor HDMI skal være spesiellt følsom for torden. Det er bare en mulig åsakssammenheng.

Lenke til kommentar

Tordenvær skaper problemer uavhengig av om boksen er koblet til strøm eller ikke. Når det lyner et stykke unna vil det genereres spenning i alle kabler.

Har selv hatt en Panasonic plasma som fikk to døde HDMI innganger samme dag som det var et tordenvær.

Men jeg har ingen logisk forklaring på hvorfor HDMI skal være spesiellt følsom for torden. Det er bare en mulig åsakssammenheng.

Det er nærliggende å tro at dette ikke er uavhengig av været. Det er imidlertid veldig påfallende at jeg har hatt TV apparatet i tre år, og tilsvarende vær har det sannelig vært mye av, uten at dette har gitt noe problem. Det oppstår først nå som jeg har anskaffet Get. Virker for tilfeldig til at det ikke er en sammenheng. Skal levere Tv apparatet på sevice til uken og er veldig spent på "dommen". Avventer inntil videre å koble opp ny Get boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...