Magsamm Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Hei har slitt nå siden jeg kjøpte meg nytt lydkort for å bruke Sennheiser HD 558 til spilling etc. Men jeg har endt opp med å la være å bruke de fordi volumnivået sprenger nesten ørene av meg hver gang jeg for eksempel skal skifte fra å høre på musikk til å spille. noen som har en mulig løsning? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Du har ikke huket av for 600 ohm (high gain) tilfeldighvis? Og bruker du den eksterne volumkontrollen? Hvis ikke skal det jo bare være å justere ned "master volume". Lenke til kommentar
Magsamm Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Hei Det er Zx versjonen som har volumkontroll og valget mellom 32 ohm og 600 ohm. Z versjonen har dessverre ingen av delene, noe som er svært frustrende. justering av master volum gjør at jeg mister mye bass av en eller annen grunn, lydkvaliteten blir rett og slett dårligere :/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Selv når du bruker windows sin volumkontroll? En mer permanent løsning ville vært en hodetelefonforsterker eller en slik en: http://www.ebay.com/itm/27cm-SHORT-3-5mm-MINI-JACK-HEADPHONE-VOLUME-CONTROL-AUDIO-EXTENSION-AUX-CABLE-/321019281543?pt=UK_CE_MP3Access_RL&hash=item4abe3d8087 Men de koster jo penger. Fant en på en norks sjappe: http://www.cableworld.no/audiokabler/mini-jack-forlenger/mini-jack-forlengelseskabel-1,2m-%28volumkontroll%29.asp Endret 27. desember 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Magsamm Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Ja, fordi volumkontrollen i kontrollpanelet til lydkortet og windows sin justerer volumet på samme måte. Det er fordi jeg har huket av at lydkortet "styrer" lyden. Lenke til kommentar
Magsamm Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg fant en løsning som funket etter en god del leting. Jeg lastet ned Equalizer APO. Det normaliserer volumet å hindrer at volumet varierer så mye. Det funket for meg, så hvis noen andrer sliter med Sound blaster Z's ekstreme volum, så prøv den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå