Gå til innhold

HV-bladet i posten - aldri bedt om det og ikke med i HV

inkognym

Anbefalte innlegg

Jeg dimmet for en god del år tilbake fra Garden, og har i grunn ikke sett meg tilbake siden. For noen år siden fikk jeg en innkalling til HV, men kom meg ut av det grunnet et utenlandsopphold. Jeg har nå vært tilbake i Norge en liten stund, og denne måneden poppet Heimevernsbladet ned i postkassen.

Er dette et olmsk forvarsel på noe langt verre i fremtiden: innrullering i tvungen marsj i skog og mark med andre avdankede soldater? Noen andre som har fått HV-bladet uten å være med i HV? Hva skjedde så? Bør jeg forberede meg på hvordan jeg skal komme ut av systemet? Jeg er ikke spesielt motivert for HV-tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er i systemet til HV, og de har mulighet til å kalle deg inn. Selv om du slapp unna er du fortsatt i systemet, men det er lite sannsynlig at du kalles inn med mindre det plutselig skulle bli stort behov for personell, eller om du flytter til en liten plass (mindre folketetthet; høyere sannsynlighet).

Protip: Om du leser HV-bladet vil du finne ut at HV er kult, gøy og kjekt osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hørt at dette er ett forvarsel ja, var vistnok sånn noen i HV-troppen min fikk varsel.

Spitfire396: Om HV er kult, gøy, kjekt, osv spørs nok på hvor man er. Der jeg er er det 90% venting og 10% repetisjon. Kunne blitt ferdig med 5 dagers rep på 1 dag uten å stresse, om man hadde vært litt effektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...