learntofly Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Opera Max er en ny tjeneste fra Opera Software som er ment som en tjeneste for å administrere bruk av mobildate på telefon/nettbrett. Ikke kun for nettleseren, men alle nettjenester. Den prøver å minimere databruk hvor det er mulig, og da kun på mobilt nett. Den pauser seg selv automatisk når man er på WiFi. Den er for tiden i beta, og i utgangspunktet kun for amerikaske brukere. Det er imidlertid enkelt å installere apk-fila for dem som har lyst. Nedtrekksmenyen i Android viser dataforbruket ditt, samt hvor mye du har spart: Videre kan man gå inn og se detaljert hvilke apper som bruker data, og når de har brukt det: Man får oversikt over databruken (mobildata) for hver enkelt app og hvor mye data du har spart: Du kan og gå inn og nekte enkeltapper tilgang til mobilt nett: Jeg har siden jeg installerte appen vært mest på wifi, men det er uansett spennende statistikk og muligheter i Max. Kan ikke se at det trekker noe batteri eller har andre negative følger for ytelsen. For de som er interessert har jeg lastet opp appen her: https://app.box.com/s/1va9nhj77gru550y9uub Synes det er snodig at ikke amobil og lignende sider har plukket opp Max, men jeg kommer ihvertfall til å fortsette å bruke denne fremover Endret 27. desember 2013 av learntofly Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Er dette noe av det samme som Onavo, som har vært ute noen år? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Så vidt jeg har skjønt, skal det være mye likt ja. Det som derimot skal skille Max fra Onavo er at det visstnok skal fungere på video, uten at jeg kan se at den gjør det med en liten test jeg har gjort på YouTube... Endret 27. desember 2013 av learntofly Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Har irritert meg over at man må godkjenne Opera Max som en app man stoler på og vil bruke til VPN hver eneste gang man starter telefonen. Må dere andre også det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå