Gå til innhold

Opera Max - Android

Anbefalte innlegg

Opera Max er en ny tjeneste fra Opera Software som er ment som en tjeneste for å administrere bruk av mobildate på telefon/nettbrett. Ikke kun for nettleseren, men alle nettjenester. Den prøver å minimere databruk hvor det er mulig, og da kun på mobilt nett. Den pauser seg selv automatisk når man er på WiFi. Den er for tiden i beta, og i utgangspunktet kun for amerikaske brukere. Det er imidlertid enkelt å installere apk-fila for dem som har lyst.

Nedtrekksmenyen i Android viser dataforbruket ditt, samt hvor mye du har spart:

post-92490-0-43425000-1388147757_thumb.png

Videre kan man gå inn og se detaljert hvilke apper som bruker data, og når de har brukt det:

post-92490-0-00914200-1388147847_thumb.png

Man får oversikt over databruken (mobildata) for hver enkelt app og hvor mye data du har spart:

post-92490-0-87244500-1388147980_thumb.png

Du kan og gå inn og nekte enkeltapper tilgang til mobilt nett:

post-92490-0-91595700-1388148178_thumb.png

Jeg har siden jeg installerte appen vært mest på wifi, men det er uansett spennende statistikk og muligheter i Max. Kan ikke se at det trekker noe batteri eller har andre negative følger for ytelsen.

For de som er interessert har jeg lastet opp appen her: https://app.box.com/s/1va9nhj77gru550y9uub

Synes det er snodig at ikke amobil og lignende sider har plukket opp Max, men jeg kommer ihvertfall til å fortsette å bruke denne fremover :)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...