Laserbeam Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Kan en så liten mengde med alkohol forsterke angst? Si hvis jeg bruker ca 1 time med å drikke den. Jeg har bursdag snart, og har da lyst til å kjøpe en boks for å kose meg litt. Men jeg er redd for at den bare kommer til å forsterke et eventuelt angsttilfelle. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Du burde nok ta det opp med en psykiater som kjenner dine problemer. Det finnes imidlertid cider med lavere alkoholprosent; det er merkbar forskjell på 4,5 % og 7,5 %. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Det kan vel bli ett større problem om du opplaver at alkohol døyver angsten. Hold deg unna dersom du allerede har problemer. Rus hjelper aldri.... Endret 27. desember 2013 av Dragavon 2 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 nei, det går nok bra Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Om man drikker litt alkohol så er det jo som oftest med på å dempe evt. "nerver" man har, feks. før man skal feks."opptre for et publikum" eller ut i sosiale settinger som man i utgangspunktet er litt nervøs for. Om det ligger veldig dyp angst bak er jeg usikker på om det vil virke bra eller dårlig. Uansett vil jeg ikke anbefale noen å drikke alkohol for å oppnå selve effekten av alkohol. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Valgte å droppe det, selv om det bare var snakk om én halv liter, for sikkerhetsskyld. Litt dumt hvis angsten skulle bli forsterket og bursdagen ødelagt. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Alkohol i større mengder er det mest effektive middelet mot angst som finnes når det ligger i blodet. På vei ut av kroppen derimot (dagen derpå), kan jeg nok påstå at det er et av de verste. Utover dette, så er det ikke alkoholen som gir deg angst og heller ikke dine omgivelser. Det er dine tolkninger og underbeviste katastrofetanker, samt forventninger om å få angst, som gir deg angst. Mange tror at når de opplever eller gjør noe, og så blir de automatisk redd. Man forbinder derfor angsten med ulike sammenhenger og steder. Det mange ikke er klar over er at det ligger en prosess imellom dette der dine egne tanker (bevisste/ubevisste) tolker situasjonen og dermed skaper en kjemp/flykt-reaksjon. For mennesker med angstlidelser er ofte angsten for angsten det som er problemet, da i form av at man blir oversensitiv for egne kroppslige tegn som man forbinder med et begynnende angstanfall. Impuls - tolkning - reaksjon. Det er i tolkningen løsningen ligger. Endret 30. desember 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå