JacEr Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Mitt gamle skjermkort sa godnatt i går, så i dag har jeg vært og kjøpt et nytt et. Har tatt ut det gamle Nvidia-kortet og satt i det nye AMD-kortet, men er usikker på hvordan jeg fjerner alt av gamle drivere og filer fra Nvidia før jeg begynner å installere ting fra AMD. Har vært innom kontrollpanel og avinstallert alt jeg fant under programmer (blandt annet en fil som var tydelig merket driver) og har restartet maskinen. Er det flere ting jeg må gjøre før jeg kan installere CDen som fulgte med det nye skjermkortet? Setter stor pris på svar, har lært meg akkurat nok om PCer til å bygge maskinen jeg har nå, men er fortsatt svært usikker på hvordan jeg går frem for å gjøre alt riktig. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Fjern drivere fra nvidia, slik du har gjort, last ned nyeste driver fra AMD. Kan også installere driver som ligger på cden som fulgte med. Husk å oppdater denne regelmessig. Er nok ikke værre enn det :-) 1 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Tusen takk! Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2013 Tviler uansett på at det vil skje noe om en del saker hemger igjen fra nvidia. Hk vil merke at det er AMD i maskinen og brule drivere deretter :-) Kan være lurt å rense maskinen med diskopprydding, bare for å ha gjort det. Lykke til :-) Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 28. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2013 Eneste jeg har opplevd selv med å la AMD driverne ligge etter nytt nvidia kort er satt inn og nvida drivere og programvare ligger der å, er at den klagde engang på at physX ikke var installert. Bortsett fra det skal det ikke være noe problem å ha begge driver programmene installert samtidig. Men med mindre du bytter kort ofte så er det bare å fjerne alt av skjermdrivere som ikke har med nye kortet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå