Mister t Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Når jeg har fått installsjons filene kopiert inn på maskina, og rebooter går XP igjennom systemet. Følgende melding dukker opp: "Fordi XP har funnet feil på systemet ditt avsluttes installeringen for å beskytte maskina. Bla, bla,bla.... The problem seems to be caused by the following file: SCSIPORT.SYS page_fault_in_non_paged_area Bla,bla,bla...." Noen forslag til hva det kan være? Hk har en HPT366 Ultra DMA 66 Controller, og jeg har installert driveren for denne. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Kjører du instalasjon fra Win Me eller kjører du en clean install? Hvilket språk har XP-en? Vil anbefale at du tar en clean install! altså at du formaterer disken før du begynner!!!, såfremt at du har en boot XP versjon! Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg har en gammel pentium 200 som jeg skulle prøve å installere XP på, da var Win98 installert. Fikk ikke noe problemer med den... Vel, vel... Det ble ikke installert helt fullstendig da, ville bare se om det kom noen feilmeldinger. Kan det ha noe med at det er 2 HPT controllere? I Win98 måtte jeg installere driverene 2 ganger, ettersom det sto "Mass storage controller" 2 ganger under ukjente enheter. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Har forresten bare XP upgrade pro... Engelsk versjon Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Er du sikker på at det bare er en upgrade du har? Har du prøvd å sette inn plata i cdromen og boote maskinen, får du ikke spørsmål om du vil boote fra cd-en da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå