Gå til innhold

Kommentarer på treningsprogram

Anbefalte innlegg

Jeg følger et program som jeg tror har lidd litt av "viskeleken". Dvs det har forandret seg litt for hver gang noen har gitt det til en annen.

Mangler det noe? Det jeg muligens også lurer på er om jeg muligens på økt 2 bør ta færre reps og høyere vekt på brystpress.

Fyr løs og fortell meg hva som er feil med programmet!

Når det kommer til ben-økten så er jeg veldig feig og bruker kun apparater, men dette er pga. at jeg er ekstremt redd for ryggen min som er litt skjør.

33y10zo.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært et bedre program om du fjerna absolutt alt og kun trente baseøvelsene.

Som nybegynner er ikke isolasjonstrening veldig viktig; sett heller fokus på grunnstyrke ved hjelp av baseøvelser. Disse kommer til å gjøre deg mye sterkere i tillegg til at du får godt synlige muskler. Selvfølgelig, om du vil utmatte deg på trening er det ikke noe galt med isolasjonsøvelser, men bygg hele programmet ditt med rot i baseøvelsene. Markløft, knebøy, benkpress, pull-ups, dips.

Gjør det til en regel at du alltid starter med en baseøvelse på trening, altså ikke tren leg curls før du har gjort knebøy, for eksempel. Dette er for å unngå at en utslitt muskel skal begrense intensiteten på baseøvelsene dine.

Lenke til kommentar

Det hadde vært et bedre program om du fjerna absolutt alt og kun trente baseøvelsene.

Som nybegynner er ikke isolasjonstrening veldig viktig; sett heller fokus på grunnstyrke ved hjelp av baseøvelser. Disse kommer til å gjøre deg mye sterkere i tillegg til at du får godt synlige muskler. Selvfølgelig, om du vil utmatte deg på trening er det ikke noe galt med isolasjonsøvelser, men bygg hele programmet ditt med rot i baseøvelsene. Markløft, knebøy, benkpress, pull-ups, dips.

Gjør det til en regel at du alltid starter med en baseøvelse på trening, altså ikke tren leg curls før du har gjort knebøy, for eksempel. Dette er for å unngå at en utslitt muskel skal begrense intensiteten på baseøvelsene dine.

Ok, da skal jeg ta utgangspunkt i disse fem øvelsene. Så neste spørsmål er da; er det noen øvelser fra det opprinnelige programmet mitt jeg kan/bør beholde? Brystpress m hantler, sidehev m hantler og facepulls er de jeg er mest redd for å miste da det er øvelser jeg liker veldig godt. :)

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg ta utgangspunkt i disse fem øvelsene. Så neste spørsmål er da; er det noen øvelser fra det opprinnelige programmet mitt jeg kan/bør beholde? Brystpress m hantler, sidehev m hantler og facepulls er de jeg er mest redd for å miste da det er øvelser jeg liker veldig godt. :)

Det viktigste med treningsprogrammet er at du skal like å gjøre det, så å ha med øvelser du liker er et must. Du kan ta øvelsene med på sine respektive treningsdager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...