Gå til innhold

PC til gameing - 25000

Anbefalte innlegg

Hmm. har sjekket litt rundt og ser ut som det blir neste år "q1 ich"... Jeg kommer nok ikke til å overklokke noe med det første (above min skill level) Så spørsmålet er om det da er verdt å kjøpe de kontra noen som er boosta bare. noen gode alternativer da som man faktisk kan få kjøpt?

Overklokking av grafikkort er veldig veldig enkelt. Cpu er littegrann mer avansert. Med f.eks et vanlig 780 så kan du få 30-35 prosent mer ytelse ved å overklokke. Det er ganske greit å ha muligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter gode tilbakemeldinger her så har jeg endret på oppsettet mitt litt med tanke på grafikkort, prosessor, hovedkort og strømforsyning.

Da har jeg fått ned prisen til rundt en 23000 kroner og økt grafikkytelsen. Har lyst på Classified kortene men sitter ikke veldig lenge å venter på de.. Fått knallbra anmeldelser disse EVGA kortene valgt her også.

Noen som har flere gode innspill her eller burde jeg gå for dette mon tro? ( får tak alle deler fra Dustin , kanskje prute litt på pris også..)

https://prisguiden.no/liste/145379/shops

Lenke til kommentar

Ser greit ut det der. Men hvis du ikke skal ha i7 4930K, kjøp i5 4670K, ikke i7 4770K. Ellers så har ASUS GTX780Ti lavere støynivå. Jeg ville nok også gått for NH-D14. 840 EVO 250GB er en del billigere. :)

Hei. Tusen takk for bra tips dette her! :)

Har endre SSD og prosessor. føles riktig med tanke på pris/ytelse og kan mye mer forsvare oppgradering når intel finner på noe sprell neste gang med hovedkort og prosessor.

Beholder dog grafikkkort og vifte da grafikkkortet har høyere fabrikkklokking og veldig hyllet kjøling. Skal visst også være grei på støy.

http://www.guru3d.com/articles_pages/evga_geforce_gtx_780_ti_sc_acx_superclock_review,28.html

Vifta er mindre, nyere, billigere , og kun få desibel forskjell såvidt jeg så. Tror kanskje det er lurt for luftgjennomstrømning med type kabinett valgt..men det er mer en spekulasjon en peil;)

Ser at grafikkkortene kommer in ca 3 januar og tror vel det blir maks ventetid mer info om classifiedkorta. Med så mye spart på det andre frister de sykt mye. Dog er det ikke mye som skiller på papiret med de jeg har i oppsettet som forsvarer det store prishoppet til minst 6400 kroner slik jeg kan se. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2343860

Er spent på hva den nye rimeligere 28 tommer 4 k skjermen til Dell vil koste og blir det noe slikt i fremtiden, da er vel det smart å få med mer minne på grafikkkortene ser det ut som.

http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,24.html

Eneste spørsmålene som surrer litt går på plassen i kabinettet og strømforsyninga , spesielt om jeg skulle ende med classified korta.

Siste redigerte utgave av oppsettet har da blitt slik:

Endret av inthemix
Lenke til kommentar

Det finnes en del filmer på YouTube hvor de bygger med det kabinettet. Se et par av de for å gjøre deg opp en mening.

Når det kommer til strømforsyning ville jeg også tatt en titt på denne:

https://prisguiden.no/produkt/seasonic-p-1000-platinum-158891

Er meget bra, og sparer strøm attpå til.

Bra reviews på den strømforsyninga! Spørsmålet er hva jeg får igjen for å gå opp 600 kroner bortsett fra kanskje mer robust kvalitet og brand..? Den jeg har valgt har samme gold sertifisering på 80, den er også nyere og skreddersydd for lyd, og kan synes å støye mindre høyt load i vertfall..

Lenke til kommentar

CX er det billigste dem har, jeg ville ikke brukt det til annet enn en kontor-PC.

Kjøp en ordentlig til og begynne med så slipper du å kaste bort penger på drittstrømforsyninger.

RM-serien er trolig et bra valg for en gamer-PC, jeg er bare litt usikker om det holder her når han skal ha to skjermkort til over 10 tusen tilsammen, da er det dumt å spare et par hundre på strømforsyning.

Lenke til kommentar

Du har valget mellom AX860 og RM1000, hva tar du?

Hadde det valget først, men tror nok en ting er sikkert - - skal ikke under 1000 w tror jeg. Minimum anbefaling med 2 standard kort av 780 ti i SLI ligger på 800 w. Kortene jeg har valgt er klokka opp og greit å ha noe å gå på.

RM 1000 har 3 års garanti såvidt jeg husker også.

Men har det virkelig en betydning på ytelse, lyd eller annet så skal ikke oppsettet stå å falle på 600 kroner på strømforsyning:)

" Two GeForce GTX 780 Ti cards in SLI consume roughly 500 Watts, add to that the rest of your system (processor, chipset, peripherals) at say 200 Watts and you'll find yourself in the 700 Watt power consumption region. If you plan to overclock CPU and GPUs, then make sure you add at least another 200W onto your PSU requirements"

Endret av inthemix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...