Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1999 Audi A6 2.4 Quattro Automat - Startmotorproblem

IceBlitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke "bare" er innslaget på startmotoren som tuller? Prøvd med å klaske på startmotoren med en gummiklubbe?

At innslaget svikter er generelt en normal feil, mer unormalt er det at selve svinghjulet tuller :-)

Ja jeg mente innslaget :)

Det som også kan nevnes er at jeg har et ganske dårlig batteri.

I kombinasjon med at startmotoren begynner å dra på alderen er det kanskje det at den ikke får nok krutt til å slå inn tannhjulet i svinghjulet?

Men hvis det ikke hjelper å dunke og klanke på startmotoren, hvordan kan jeg få turnet motoren slik at den kanskje treffer bedre på tennene? :)

EDIT: Og forresten, vet du hvor starteren sitter på denne motoren? Uansett hvilken vinkel man titter på motoren fra er alt ganske så utilgjengelig :(

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg kjenner ikke til denne motoren i det hele tatt, men jeg ville begynt i bakkant/underkant, altså nedenfra. Men som sagt, jeg kjenner ikke til denne.
Normalt ville jeg trodd at en startmotor skal slå inn og _prøve_ så sant det er _litt_ strøm, og innslaget krever ikke mye strøm for å slå inn.
Motoren kan i det minste tørnes litt med å finne hoved remhjul (rem til dynamo), som normalt er det laveste hjulet. Tørne det kan du gjøre med en stor fastnøkkel/tilsvarende.

Lenke til kommentar

Det vil du jo se, enten ved at batterivannet er lavt/slitt batteri generelt eller ved at batteriet viser indikatoren dårlig batteri om det er vedlikeholdsfritt og utslitt. Er batteriet gammelt så er det da like greit å bytte, det koster ikke mage kronene og du sparer mye tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...