IceBlitz Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Startmotoren slår ikke inn i svinghjulet, den bare spinner "i løse lufta". Tenkte å få turnet motoren en halv runde eller noe og se om startmotoren får tak da. Noen idé om hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Sikker på at det ikke "bare" er innslaget på startmotoren som tuller? Prøvd med å klaske på startmotoren med en gummiklubbe?At innslaget svikter er generelt en normal feil, mer unormalt er det at selve svinghjulet tuller :-) Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Sikker på at det ikke "bare" er innslaget på startmotoren som tuller? Prøvd med å klaske på startmotoren med en gummiklubbe? At innslaget svikter er generelt en normal feil, mer unormalt er det at selve svinghjulet tuller :-) Ja jeg mente innslaget Det som også kan nevnes er at jeg har et ganske dårlig batteri. I kombinasjon med at startmotoren begynner å dra på alderen er det kanskje det at den ikke får nok krutt til å slå inn tannhjulet i svinghjulet? Men hvis det ikke hjelper å dunke og klanke på startmotoren, hvordan kan jeg få turnet motoren slik at den kanskje treffer bedre på tennene? EDIT: Og forresten, vet du hvor starteren sitter på denne motoren? Uansett hvilken vinkel man titter på motoren fra er alt ganske så utilgjengelig Endret 27. desember 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Beklager, men jeg kjenner ikke til denne motoren i det hele tatt, men jeg ville begynt i bakkant/underkant, altså nedenfra. Men som sagt, jeg kjenner ikke til denne.Normalt ville jeg trodd at en startmotor skal slå inn og _prøve_ så sant det er _litt_ strøm, og innslaget krever ikke mye strøm for å slå inn. Motoren kan i det minste tørnes litt med å finne hoved remhjul (rem til dynamo), som normalt er det laveste hjulet. Tørne det kan du gjøre med en stor fastnøkkel/tilsvarende. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Funket med en gang med startkabler. Tror bare batteriet er for dårlig Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Det vil du jo se, enten ved at batterivannet er lavt/slitt batteri generelt eller ved at batteriet viser indikatoren dårlig batteri om det er vedlikeholdsfritt og utslitt. Er batteriet gammelt så er det da like greit å bytte, det koster ikke mage kronene og du sparer mye tull. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 Ja, byttet batteri i dag. Fungerer helt strøkent nå. Det gamle batteriet viste 11.1 volt fulladet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå