Olitos Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Jeg trenger en del hjelp med kjøling på min pc. Jeg tenker meg å skaffe meg et vannkjølingssystem som dekker enten kun CPU'en, eller både CPU og GPU. Specs: CPU: Intel Core i5-4670 Processor GPU: EVGA GeForce GTX 650 Ti BOOST sli PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 550W PSU RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB Motherboard: ASUS Z87-A, Socket-1150 HDD: Seagate Barracuda® 2TB SSD: Intel® SSD 330 Series 60GB 2.5", 25nm Case: NZXT Phantom 410 Ltd. Edt. Black/Orange Ville satt pris på forklaringer, anbefalinger og eventuelt en liste over komponenter jeg trenger NB: Jeg vil trolig bytt noen av komponentene(Case, GPU og CPU) i senere tid. Til: EVGA Nvidia GTX 780(skjermkort), Intel Core i7-4770K(prosessor) og Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort(Case) Endret 27. desember 2013 av Olitos Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg trenger en del hjelp med kjøling på min pc. Jeg tenker meg å skaffe meg et vannkjølingssystem som dekker enten kun CPU'en, eller både CPU og GPU. Specs: CPU: Intel Core i5-4670 Processor GPU: EVGA GeForce GTX 650 Ti BOOST sli PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 550W PSU RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB Motherboard: ASUS Z87-A, Socket-1150 HDD: Seagate Barracuda® 2TB SSD: Intel® SSD 330 Series 60GB 2.5", 25nm Case: NZXT Phantom 410 Ltd. Edt. Black/Orange Ville satt pris på forklaringer, anbefalinger og eventuelt en liste over komponenter jeg trenger NB: Jeg vil trolig bytt noen av komponentene(Case, GPU og CPU) i senere tid. Til: EVGA Nvidia GTX 780(skjermkort), Intel Core i7-4770K(prosessor) og Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort(Case) Hei. Hvorfor vil du vannkjøle? Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Hvorfor vil du vannkjøle? Hei. Jeg syntes temperaturene blir litt for høye under load(ikke noe unaturlig), og jeg har lyst til å prøve meg litt på overklokking. Jeg føler ikke jeg nødvendigvis trenger et fullstendig kjølesystem, og jeg har sett på noen CPU kjølere, som "corsair hydro h100i". Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Jeg syntes temperaturene blir litt for høye under load(ikke noe unaturlig), og jeg har lyst til å prøve meg litt på overklokking. Jeg føler ikke jeg nødvendigvis trenger et fullstendig kjølesystem, og jeg har sett på noen CPU kjølere, som "corsair hydro h100i". h100i er veldig bra. men ikke så veldig stille hvis det er et mål. hvilke temps har du på load og hvilken klokk og mv på cpu core voltage? Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 h100i er veldig bra. men ikke så veldig stille hvis det er et mål. hvilke temps har du på load og hvilken klokk og mv på cpu core voltage? GPU'ene er ca 72-73 grader, mens CPU'en er vel noe av det samme, ikke helt sikker(har ikke pc'en min til stede for øyeblikket) . Det siste vet jeg faktisk ikke Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 GPU'ene er ca 72-73 grader, mens CPU'en er vel noe av det samme, ikke helt sikker(har ikke pc'en min til stede for øyeblikket) . Det siste vet jeg faktisk ikke Har du 73 grader under belastning?! Det er jo ingenting. Jeg runder fort 90 når jeg starter mining av Dogecoins Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Har du 73 grader under belastning?! Det er jo ingenting. Jeg runder fort 90 når jeg starter mining av Dogecoins Dette er da på GPU'ene, men tror CPU'en er noe av det samme. Hmm, så det er ikke så ille? Om jeg skal overklokke er det vel greit å ha det litt lavere? Jeg har også hørt at systemet er mer stabilt under litt lavere temperaturer Endret 27. desember 2013 av Olitos Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) GPU'ene er ca 72-73 grader, mens CPU'en er vel noe av det samme, ikke helt sikker(har ikke pc'en min til stede for øyeblikket) . Det siste vet jeg faktisk ikke Greit å finne ut før du begynner hvor varm cpu faktisk blir. Du kan bruke prime 95 som stresstest på cpu. Og hwinfo for å lese hva maks temp på cpu har vært. Begge programmene er gratis. Bruker du intel cpu vifta som fulgte med prosessoren? Endret 27. desember 2013 av oivindwold Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Greit å finne ut før du begynner hvor varm cpu faktisk blir. Du kan bruke prime 95 som stresstest på cpu. Og hwinfo for å lese hva maks temp på cpu har vært. Begge programmene er gratis. Bruker du intel cpu vifta som fulgte med prosessoren? Ja, skal få gjort det så snart jeg kommer hjem Har prøvd prime 95 tidligere, kan kjøre det på pc'en snart Ja, bruker vifta som fulgte med Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Ikke for å være partypooper her, men en 4670 blir vanskelig å overklokke når det ikke er k-versjonen. Vent heller til du har oppgradert som du nevnte i din første tråd. Det er forskjellige gpu-blokker på 560 og 780. Det kommer nok til å koste mer enn det smaker desverre. Loadtemps på 75 grader er ingenting. Ikke noe å tenke på. Men vil anbefale deg en billig tredjepartskjøler som passer med tanke på ram-brikkene. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Fordel å oppgradere PCn før du begynner med vannkjøling... Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Okey, takk Ikke for å være partypooper her, men en 4670 blir vanskelig å overklokke når det ikke er k-versjonen. Vent heller til du har oppgradert som du nevnte i din første tråd. Det er forskjellige gpu-blokker på 560 og 780. Det kommer nok til å koste mer enn det smaker desverre. Loadtemps på 75 grader er ingenting. Ikke noe å tenke på. Men vil anbefale deg en billig tredjepartskjøler som passer med tanke på ram-brikkene. Okey, ja for K-versjonen er på en måten åpen? Hva med å ikke vannkjøle GPU'ene og heller kjøpe en corsair hydro h100i til CPU'en, når jeg får kjøpt en i7 - k-versjon? . Skal kjøre en test på CPU'en litt senere, også legger jeg ut resultatet Fordel å oppgradere PCn før du begynner med vannkjøling... Ja, er nok det. Ønsket mest å få ut litt informasjon om hvor jeg skulle starte osv. Har ikke så mye peiling på slikt Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Ikke for å være partypooper her, men en 4670 blir vanskelig å overklokke når det ikke er k-versjonen. Vent heller til du har oppgradert som du nevnte i din første tråd. Det er forskjellige gpu-blokker på 560 og 780. Det kommer nok til å koste mer enn det smaker desverre. Loadtemps på 75 grader er ingenting. Ikke noe å tenke på. Men vil anbefale deg en billig tredjepartskjøler som passer med tanke på ram-brikkene. Kunne du gitt meg navn på noen gode kjølere? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Kunne du gitt meg navn på noen gode kjølere? Har selv hatt kraken x60. Det er lukket vannkjøling med 280mm rad. Den får du fint plass til i 750d. Ellers har du Corsair h100/i/110. Du kan også bruke en god luftkjøler som Noctua har. De stiller på samme linje som flere lukkede vannkjølingssystemer. Og ja, k betyr at cpu kan overklokkes :-) Endret 27. desember 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Har selv hatt kraken x60. Det er lukket vannkjøling med 280mm rad. Den får du fint plass til i 750d. Ellers har du Corsair h100/i/110. Du kan også bruke en god luftkjøler som Noctua har. De stiller på samme linje som flere lukkede vannkjølingssystemer. Og ja, k betyr at cpu kan overklokkes :-) Okey, tenker jeg går for h100i eller kraken x60 Takk Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Høres fornuftig ut :-) Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Greit å finne ut før du begynner hvor varm cpu faktisk blir. Du kan bruke prime 95 som stresstest på cpu. Og hwinfo for å lese hva maks temp på cpu har vært. Begge programmene er gratis. Bruker du intel cpu vifta som fulgte med prosessoren? Idle blir den rundt 28-29 grader, og 76 grader ved load. Brukte Realtemp(prime95) Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Idle blir den rundt 28-29 grader, og 76 grader ved load. Brukte Realtemp(prime95) Uten overklokking ? Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Uten overklokking ? ja Lenke til kommentar
Olitos Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Uten overklokking ? Men den hopper litt opp og ned på temperaturen, så vet ikke hvor nøyaktig den er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå