Gå til innhold

[Løst] Oppgradere PC, ca 4k++

Anbefalte innlegg

Hallo, håper dere alle har hatt en god jul, det har jeg! :) Unntatt at jeg klarte å plasserte noen uheldige 2dl over min stasjonære pc :glare:

Uansett, jeg har nå tenkt å "oppgradere" eller bedre sagt, bytte ut delene som er ødelagte men noen andre :p

Jeg har tenkt på dette

Kabinett

BitFenix Prodigy M

CPU

Prossessor har jeg allerede, det er en i5 3570K, Jeg er litt skeptisk om denne kan bottlenecke, men det er vell liten sjanse for det?

PSU

Jeg må ha ny PSU, og den skal være i stand til gi strøm til en del, siden jeg tenker å hive inn en GTX780 elns når tiden er rett :) Så jeg tenker denne eller denne

RAM

Jeg har 8GB RAM allerede, men har jo "merket" at det kanskje begynner å bli litt lite i 2013, så jeg tenker å oppgradere til 16GB da.

Er det da smartere å kjøpe et nytt 8x2 Kit, eller skal jeg bare kjøpe ett ekstra 4x2 slik at jeg har 4x4 totalt, vil det være like effektivt som 8x2? Håper dere fattet den :tease:

Hovedkort

Hovedkortet kommer litt ann på om jeg skal ha 4x4 eller 8x2, for det er mange som kun har plass til 2 RAM brikker. Jeg må jo selfølgelig ha M-ATX siden Kabinettet ikke støtter annet (BitFenix Prodigy) Og så burde det jo helst være med Z-chipsett siden jeg vil ha mulighet til å overklokke både GPU og PCU :) Har tenkt på dette, men her hadde det vært fint med noe veiledning, for jeg har lite snøring :p

Jeg har også skjermkort, ASUS 7850 HD, men som sagt dette skal byttes ut. Hardisk og SSD har jeg også, så det er ikke noe problem ;)

Takker for all hjelp! :D

Hilsen Sander

EDIT:Tullet svært her, så lenge siden at jeg glemte jeg hadde 3570K og ikke 2500k :p

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! :) Det var det jeg trodde, at 4x4 ikke ville fungere like bra.. Og det med r2 290, Jeg trodde den ble utrolig varm, og jeg bør jo ha noen lunde kalde komponenter i og med at jeg har det lille kabinettet.. Men skal nok gå helt fint om r2 290 klarer å holde seg kjølig :)

Men mitt største spørsmål er om i5 2500k vil holde r2 290/Gtx780 tilbake, det ser jeg for meg, og da må jeg jo faktisk bytte ut avsolutt alle delene :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...