Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man bli syk av egen sæd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt nasty, men skal ikke dømme deg. Vi lever i en verden full av kinky eksperimenter. Dersom du svelger din egen sperm, så kaster du opp en baby 9 måneder senere :)

Neida. Å svelge din egen sæd vil ikke gjøre deg syk. Sæd er et naturlig stoff som produseres i kroppen din og helt trygt for inntak. Sæden din har til og med proteiner!

Lenke til kommentar

Nei, om du har klamydia eller noe sånt får du ikke mer klamydia av å svelge den. Er du frisk blir du selvsagt ikke smittet av noe. Man kan ikke smitte seg selv med noe som helst :)

Sæd er uansett sunt. Inneholder en god del kcal da, men mye proteiner osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, man kan "smitte seg selv". For eksempel kan du overføre herpes fra genitaliene til munnen.

Det samme gjelder klamydia, vorter og lignende. Feks om du barberer kuken med samme høvel som trynet så kan ulumskheter følge med på bladet, og smitte deg om du får ett kutt.

Resultat: kjønnsvorter i trynet...

Lenke til kommentar

Det samme gjelder klamydia, vorter og lignende. Feks om du barberer kuken med samme høvel som trynet så kan ulumskheter følge med på bladet, og smitte deg om du får ett kutt.

Resultat: kjønnsvorter i trynet...

Nåja. Er det noen som har kjønnsvorter andre steder enn i underlivet da? For kjønnsvorter kommer av hpv-viruset, og man kan ikke smitte seg selv med det (utenom herpes) når man allerede har det.

Klamydia har du også i hele kroppen når du først har det, og kan ikke smitte fra kjønnsorgan til munn, for det er overalt. Er jo heller ikke mulig å gjøre penisen forkjøla når du er forkjøla, sant? :p

Jo, man kan "smitte seg selv". For eksempel kan du overføre herpes fra genitaliene til munnen.

Ja, jeg kom på det. Dette gjelder også for soppinfeksjon (selv om det ikke er en seksuelt overførbar sykdom) men det gjelder ikke for klamydia, HIV, gonore osv.

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Nåja. Er det noen som har kjønnsvorter andre steder enn i underlivet da? For kjønnsvorter kommer av hpv-viruset, og man kan ikke smitte seg selv med det (utenom herpes) når man allerede har det.

Klamydia har du også i hele kroppen når du først har det, og kan ikke smitte fra kjønnsorgan til munn, for det er overalt. Er jo heller ikke mulig å gjøre penisen forkjøla når du er forkjøla, sant? :p

Kilden min for kjønnsvorter er et tilfeldig ungdomsprogram som var på radioen en gang jeg lånte bilen til broderen (jeg har ikke radio). Det var da snakk om "Er det ekkelt å låne vekk barberhøvelen til andre" Svaret var da at "bla bla vorter kan smitte bla bla, og forresten så gjelder dette også fra genetalier til ansikt og under armene, så ikke bruk samme abrberblader overalt."

I og med at de hadde en helsesøster så tok jeg det for god fisk:)

Det med Klamydia så kan det faktisk smitte fra underliv, til andre slimhinner. Det er en baketrieinfeksjon som ikke er i blodet, men i en slimhinne. Derfor kan man ende opp å smitte seg selv, om man feks klør seg i øyet etter at man har runka/fingra.

http://www.dinside.no/841127/du-kan-faa-klamydia-paa-oyet

Lenke til kommentar

Kilden min for kjønnsvorter er et tilfeldig ungdomsprogram som var på radioen en gang jeg lånte bilen til broderen (jeg har ikke radio). Det var da snakk om "Er det ekkelt å låne vekk barberhøvelen til andre" Svaret var da at "bla bla vorter kan smitte bla bla, og forresten så gjelder dette også fra genetalier til ansikt og under armene, så ikke bruk samme abrberblader overalt."

I og med at de hadde en helsesøster så tok jeg det for god fisk:)

Det med Klamydia så kan det faktisk smitte fra underliv, til andre slimhinner. Det er en baketrieinfeksjon som ikke er i blodet, men i en slimhinne. Derfor kan man ende opp å smitte seg selv, om man feks klør seg i øyet etter at man har runka/fingra.

http://www.dinside.no/841127/du-kan-faa-klamydia-paa-oyet

Men om man smitter seg selv med kjønnsvorte, så blir det jo bare en vorte om du får det i ansiktet. Grunnen til at man får kjønnsvorter til å begynne med er hpv. Så å fjerne en vorte gjøres enkelt hos lege, eller man kan eventuelt også gjøre det selv.

Jeg visste faktisk ikke dette med klamydia, så da har jeg lært noe nytt i dag også :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...