Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] 13k i minus etter Paypal-svindel

gurubashi arena

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør aldri lyve på alderen, det kan kun slå tilbake på deg selv. At norsk lov regulerer dette er vel heller ikke opplagt.

Hvis du vil komme noen vei med dette må du kontakte Paypal, og de er nok ikke villige til å hjelpe med mindre du kan legitimere deg. Det får jo bare opplegget til å virke enda verre enn det allerede høres ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
I was contacted by someone recently to be a middleman in a transaction. I was under the impression that this was a small deal and that we were talking about a hundred dollars or so. I asked him what he was doing, and he said "exchanges", so I assumed he was dealing with Bitcoins and needed a trusted middle man (I have a good reputation on an internet forum)

He said he wanted to see what I was doing on Teamviewer. I agreed to that. When he got on Teamviewer with me, he took control and I received several large transactions, and he sent them on. I didn't want to stop at that point, because I knew I would get in trouble (like I am now)

My account got limited after receiving too much money, and he opened a dispute for a larger amount than my balance.

After some thinking, I have realised this business must have been illegal, possibly money laundry. What can I do at this point? Can you reverse all transactions?

Er dette greit, tror dere? Vet ikke hvorfor halvparten er grønt

Endret av alexwb
Lenke til kommentar

ok, slik jeg skjønner det er kontoen din i minus, du har altså ingen verdier inne.

Hvorfor ikke bare glemme hele kontoen og lage ny når du er 18? (med annet kort og epost adresse)

http://www.youtube.com/watch?v=4vYh9c1y3sc

EDIT: also, paypal er ikke serlig glad i at dem brukes til bitcoin handel, tror ikke det hjelper noe å nevne det.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok, slik jeg skjønner det er kontoen din i minus, du har altså ingen verdier inne.

Hvorfor ikke bare glemme hele kontoen og lage ny når du er 18? (med annet kort og epost adresse)

video

Får jeg ikke brev i posten da? All infoen er legitim bortsett fra alderen

Endret av alexwb
Lenke til kommentar

Fordi jeg skylder dem en relativt god del penger :S tror du ikke de gjør noe for å få dem tilbake?

Nei, du skylder dem ingen penger, du kan ikke benytte kreditt hos paypal, det som har skjedd er at paypal ha "gitt vekk" pengene dine som ikke eksisterer ved å godkjenne senders dispute, det er ikke ditt annsvar.

Edit: og uansett, som umyndig kan du ikke sette deg selv i gjeld.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du skylder dem ingen penger, du kan ikke benytte kreditt hos paypal, det som har skjedd er at paypal ha "gitt vekk" pengene dine ved å godkjenne senders dispute, det er ikke ditt annsvar.

Det får jo ting til å høres en del lysere ut, og når jeg tenker meg om, er det vel begrenset hva de gidder å gjøre for 2500 kroner utenom å belaste kredittkort. (har 50 kr på et av spendon-kortene som er tilknyttet :p)

Tror ikke jeg har brukt noen andre sitt kort via paypal før...

Skal jeg sende melding til support, eller bare glemme hele greia og slutte å bruke Paypal?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vær ærlig og fortell hva som har skjedd. mtp at all annen informasjon om deg stemmer er det ikke vanskelig å skulle spore deg opp. du er tross alt ikke 15 for all tid :p

Lenke til kommentar

Sitter fast på denne siden nå, får ikke logget inn eller noe, får ikke sendt meldingen (har prøvd å gjøre det som står der, ja)

VPN hjelper ikke

mbxWLT7.png

Ser ut som jeg faktisk bare må prøve å glemme hele greia og se hva som skjer. Får jo ikke logget inn en gang. Har jo faen meg de 2500 kronene i skuffa her, får vel betale hvis de begynner å plage meg og la være å kjøpe hodetelefoner

Endret av alexwb
Lenke til kommentar

Nå har jeg over 12000 i minus. Han har åpnet enda en "dispute"

Fikk sendt melding,

Det høres jo ut som en classic scam - han sender deg masse penger, sender de videre og får de ut av paypal-systemet, og så kjører han dispute på alle innbetalingene, du sitter med hele minusen, og han har doblet pengene.

Jeg ville iallefall prøvd å kjøre dispute på alle sammen, kontakt de via email hvis du må - selv om de muligens ikke kan kreve inn pengene fra deg så er det da for ille at han skal få de ;)

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...