Gå til innhold

Ned i vekt samt fett prosent + Øke muskler. Bra treningsprogram ?


Anbefalte innlegg

Hei! Lenge siden jeg har trent nå og MÅ begynne igjen.

Har nylig åpnet et nytt treningsenter 5 min unna hvor jeg bor nå, så dette passer meg perfekt.

Kanskje litt informasjon først

  • Gutt
  • 22 År
  • 183 cm høy
  • 90 kg

Har spilt fotball hele livet fram til videregående var slutt og dro til militæret rett etter det, her var jeg forsatt i form fram til jeg kom ut da. Etter militæret lot jeg meg selv bli "slapp" igjen og satt meg bare på rumpa og spiste litt mye junk.

Sånn når du ser meg ser jeg kanskje ikke så stor ut, men det er lenge siden jeg har godt med en t-sjorte som sitter fast i kroppen pga magen min. Den popper ut og begynner å bli litt flaut nå.

DET jeg ønsker er rett og slett å gå ned i vekt for å fjerne mage og samtidig da fjerne mest mulig fett prosent og øke muskler, å øke muskler er ikke SÅ viktig, altså ikke bodybuilder, det er ikke det jeg sikter etter.

Jeg har prøvd ketose før, her gikk jeg ned veldig fort, men gikk opp igjen ganske kjapt.

 

Er det noen som har en guide eller program som er grei nok meg?
Jeg har en del fri så jeg kan lett sette av 5-6 dager i uken for dette.

Takker på forhånd på alle seriøse svar !

 

Edit 1 :

Styrke trening vet jeg er bra for forbrenning, ser jeg formulerte det litt feil ! Guider eller programmer som har mye styrke trening og base øvelser tar jeg gjerne imot!

Endret av realbunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefale deg starting strength og et lite kaloriunderskudd. Da vil du i nok øke noe i styrke mens du går ned i vekt. Når du har nådd målvekten din fortsetter du styrketreningen mens du ligger i kalorisk balanse(du inntar samme mengde mat som kroppen forbruker, ergo, du går verken opp eller ned i vekt).

 

Prøv deg frem med matmengde, og sats på ca 0,5kg ned per uke. Ved 90kg kroppsvekt kan du begynne på ca 2500-3000 kcal og justere derfra.

Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg starting strength og et lite kaloriunderskudd. Da vil du i nok øke noe i styrke mens du går ned i vekt. Når du har nådd målvekten din fortsetter du styrketreningen mens du ligger i kalorisk balanse(du inntar samme mengde mat som kroppen forbruker, ergo, du går verken opp eller ned i vekt).

 

Prøv deg frem med matmengde, og sats på ca 0,5kg ned per uke. Ved 90kg kroppsvekt kan du begynne på ca 2500-3000 kcal og justere derfra.

Har du kanskje en mat og trenings guide? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ - Treningsprogram.

 

Hvordan meny du skal følge blir veldig vanskelig for en utenforstående å lage. du har dine egne vaner og favoritt retter. men magert kjøtt fisk, tunfisk, kylling og skinke er innertier. google litt rundt så finner du nok kilder til mye bra og kalori fattigere mat :) og ikke for å være frekk men det er du som må gjøre jobben hær sette deg inn i trening og kosthold da vil alt bli veldig mye lettere :) Lykke til!

Endret av Cs freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...