mskjerve8 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 jeg overklokket min I5 fra 2.80 GHZ til 3 GHZ og jeg brukte CPU kjøleren som fulgte med og nå er den gått ned til 2.80 GHZ bure jeg vurdere ny CPU og bedre kjøling ? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva slags prosessor har du? Det er veldig greit å vite før man kommer med noen tips Standard kjøling egner seg ikke til overklokking uansett. Mvh Faller Lenke til kommentar
mskjerve8 Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Hva slags prosessor har du? Det er veldig greit å vite før man kommer med noen tips Standard kjøling egner seg ikke til overklokking uansett. Mvh Faller jeg fortsatt den gamle I5 som er gått ned skal kjøpe ny i morra tror jeg vurderer denne:http://www.mpx.no/intel-core-i7-4770k/780483 Endret 26. desember 2013 av mskjerve8 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er nok du som ikke har konfigurert den riktig. Setter tiern min på at det er Intel Speedstep som står bak dette, eller at du har hatt en dårlig klokk og BIOS har tilbakestilt den etter flere mislykkede POST. Lenke til kommentar
mskjerve8 Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Det er nok du som ikke har konfigurert den riktig. Setter tiern min på at det er Intel Speedstep som står bak dette, eller at du har hatt en dårlig klokk og BIOS har tilbakestilt den etter flere mislykkede POST. den fungerte fint med 3 GHZ i ca 5 månder med så gikk den ned og ble treigere Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Men lavere frekvens er ikke noe annet tegn enn at konfigurasjonen din er feil, så jeg ser ingen grunn til å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå