Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny Samsung Vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Tror det er på tide å skifte ut vår gamle vaskemaskin, da det høres mer og mer ut som den prøver å ta livet av seg selv eller oss rundt.

Har sett meg ut noen Samsung modeller som frister, men må si jeg er litt fortapt i modellnummer jungelen.

Det vi ser etter er ei maskin som har blant annet disse egenskapene:

Ca 7kg kapasitet.

1400rpm.

Lavt strømbruk og støynivå.

Her er noen jeg har funnet frem til:

WF700B4BKWQ (Eldste modell?)

Strømforbruk: A+++ / 175 KW år

Støy: 50dB

Pris: 6000kr

Kapasitet 7 Kg

Digital Inverter motor

Ikke Eco Bubble?

WF706P4SAWQ/EE (Gammel modell? Samme årgang som 806 nedenfor?)

Strømforbruk: A+++ / 140 KW år

Støy: 52dB

Pris: 6000kr (Edit: 5000kr hos Euronics)

Kapasitet: 7 Kg

Eco Bubble

WF806P4SAWQ (Gammel modell? Samme årgang som 706 ovenfor?)

Strømforbruk: A+++ / 157 KW år

Støy: 52dB

Pris: 5789kr

Kapasitet 8 Kg

Eco Bubble

WF72F5E4P4W (Nyeste modell? Samme årgang som WF80F nedenfor?)

Strømforbruk: A+++ / 122 KW år

Støy: 54dB

Pris: 7084kr

Kapasitet: 7 Kg

Eco Bubble

WF80F5E5P4W (Nyeste modell? Samme årgang som WF72F ovenfor?)(WF82F finnes ikke.)

Strømforbruk: A+++ / 157 KW år

Støy: 53dB

Pris: 7000kr

Kapasitet: 8 Kg

Eco Bubble

Etter mye om og men så sitter jeg igjen med disse 5(!!!). Av disse synest jeg #2 (og #4 om prisen er verdt det) ser mest fristende ut.

#1 ser ut til å være den elste. Den støyer minst, bruker mest strøm og koster litt mye for å (kanskje) være en eldre modell.

Hva er egentlig Digital Inverter motor og er det noe alle har (selvom det ikke er nevnt)? Digital Inverter er ikke nevnt på de modellene med eco bubble...

Setter pris på om dere har noen vise råd å tilføye. :)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Vet ikke hvorfor du har bestemt deg for samsung?

Ville valgt børsteløs motor, mulig det er det samsung kaller inverter.

Vaskemaskiner får masse juling, så kjenn på knapper, dører , luker osv om de kjennes solide ut.

Har miele som førstevalg, og du burde jo sjekket romjulssalget og januarsalget om det dukker opp en slik.

Ellers handler det om enkel betjening. Man trenger normalt ikke funksjoner for å utsette starten og annet fjas og oppdateringsmulighet tror jeg aldri blir brukt. Men å ha ulike programmer til ulikt tøy, en indikering over når vasken er ferdig osv er fint.

Strømforbruket avhenger stort sett om maskinen har varmegjenvinning. De som bruker lite strøm varmer opp vannet og deretter brukes lite srmtrøm på å holde vannet varmt. Strømslukere slipper bare inn kaldt vann og da må maskinen hele tiden varme opp kaldt vann.

Videre er det greit om maskinen vasker til plagget er rent og ikke fortsetter fordi programmet sier det. Mange moderne maskiner analyserer avløpsvannet og kjører en ny vaskerunde om avløpsvannet er for skittent.

Lenke til kommentar

Ellers handler det om enkel betjening. Man trenger normalt ikke funksjoner for å utsette starten og annet fjas og oppdateringsmulighet tror jeg aldri blir brukt. Men å ha ulike programmer til ulikt tøy, en indikering over når vasken er ferdig osv er fint.

Hei.

Har bare gode ting å si om "utsatt start" funksjonen på min Siemens oppvaskmaskin. Vi har kombinert kjøkken/stue og da er det greit å sette maskinen til å starte etter at vi har lagt oss (selvom vi har en stillegående maskin), eller på slutten av dagen når vi ser den begynner å bli full, så vi slipper å våkne neste dag uten rene tallerkener etc.

På vaskemaskin tror jeg det kan være kjekt å sette maskinen til å starte så den er ferdig når vi står opp om morgenen, så ikke ferdig vask blir liggende våt i maskinen hele natten og blir sur.

Vi var innom den lokale Elkjøp i dag og slo til på en WF80F5E5P4W til 4995kr som uannonsert tilbud (ikke i avis).

Synest den virket bra på papiret. Lavt vann/strøm forbruk, kurrant støynivå, fint utseende og enkel å betjene selv med mange funksjoner.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...