Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) I god tradisjon kommer man ikke utenom kåringer for årets spill når vi nærmer oss nyåret, og hva er vel mer passende enn å lage vår egen kåring der det er brukerene som avgjør hvilket spill som fortjener tittelen "Årets beste spill 2013". 2013 har i alle fall vært et spennende spillår på mange måter. Det har ikke manglet på store titler med enorm forhånmdshype som BioShock Infinite, The Last of Us, CoD: Ghost, Battlefield 4, Tomb Raider og ikke mins selveste GTA 5. Eller kanskje vi må til de nye konsollene for å finne årets beste spill? Lanseringene av PlayStation 4 og Xbox One har uansett satt et markant merke i 2013. Det er ikke vanskelig å finne gode spill i 2013, enten du foretrekker AAA-spill eller liker innovative indie-spill. Hva er din favroitt fra 2013? Før vi kommer så lang tar vi en nominasjonsrunde, du nominerer hva du synes er årets beste spill. Du trenger ikke å nomiere spill som alt er ført opp på listen. Alle plattformer er tillatt, men spillet må være utgitt i Norge i løpet av 2013. Skriv gjerne en begrunnelse for nomineringen din også, men det er ikke en nødvendighet for å nominere et spill. Gode begrunnelser blir kan bli fremhevet i førsteposten til avstemningstråden. . Du kan maks nominere 3 spill.Førsteposten vil bli oppdatert med alle spill som er nominert i tråden, det er ikke nødvendig å nominere et spill som allerede er ført opp på lista. Nominasjonsrunden er åpen frem til og med 31. desember. Når nyåret har startet vil avstemmingen opprettes Lykke til! De nominerte er: Animal Crossing: New Leaf (3DS) BioShock Infinite (Win, Mac, PS3, X360) Bravely Default (3DS) Company of Heroes 2 (Win) Deadly Premonition: Director's Cut (PS3) Fire Emblem: Awakening (3DS) Grand Theft Auto V(PS3, X360) Mario & Luigi: Partners in Time (3DS) Metro: Last Night (Win, Mac, Linux, PS3, X360) Ni No Kuni (PS3) The Last of Us (PS3) The Legend of Zelda: Wind Waker HD (WiiU) Path of Exile (Win) Rayman Legends (Win, PS3, PSV, WiiU, X360) Rising Storm (Win) Shadow Warrior (Win) Super Mario 3D World (WiiU) Tomb Raider (Win, Mac, PS3, X360) XCOM: Enemy Within (Win, Mac, X360, PS3) Endret 1. januar 2014 av Slettet-NIoHlfL 2 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 For min del var det utvidelsen Enemy within til XCOM: Enemy unknown som var det som har tatt mest spilltid fra meg dette året. Selv om det kom til et 2012-spill er det så mye nytt at det like godt kunne ha vært et nytt spill, spesielt når man ser hva en DLC vanligvis innebærer i disse dager. En knakende god utvidelse til det beste spillet i 2012. Litt bedre på alle mulige måter. Resten av 2013 var ganske skuffende. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 The Last of Us, PS3. Rett og slett et mesterverk av et spill. Orker ikke skrive mer nå, siden jeg er sliten som en hamster. 1 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Dette kan bli artig. Nominerer Ni No Kuni nå, så får jeg tenke litt mer på de to andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 du burde ordne så det blir en avstemning øverst. The Last Of Us er definitivt årets beste spill, uten tvil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 du burde ordne så det blir en avstemning øverst. The Last Of Us er definitivt årets beste spill, uten tvil. Avstemningen kommer senere, i denne tråden nominerer vi hvilke spill som skal være med i selve avstemningen. Slik ender vi opp med en liste av både kjente og mindre kjente perler fra 2013. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Rising Strom (PC). 64 spillere, taktikk, fokus på lagarbeid Shadow Warrior (PC). Silkemykt gameplay Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Som Psilocybe skriver i første post syntes jeg at det beste i år har kommet som DLC`er, men min veldig personlige topp tre av nyutgivelser blir: Metro: Last Light Company of Heroes 2 Bioshock Infinite Spill som ligger i backloggen min men som jeg regner med ville tatt medaljeplass er AC: Black Flag og Europa Universalis IV Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Forslag til nominasjon, shadow warrior (pc), bioshock infinite, super mario 3d world (wiiu) og wind waker HD (wiiU) 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Rayman Legends. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Grand Theft Auto V må med på ei sånn liste. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Jeg nominerer Path of Exile. Det beste ARPG-et på over et tiår, helt på høyde med Diablo 2. Det har det beste karakterbyggersystemet jeg har vært borti. Endret 27. desember 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Dwy Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Årets beste spill må helt klart være The Last Of Us. Under kategorien "teknisk" må det soleklart være Grand Theft Auto V. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Jeg vil selv nominere Bravely Default og Amimal Crossing: New Leaf Bravely Default (3DS) Jeg har spilt det meste av jrpg-er(inkludert Ni No Kuni som allerede er nominert), og i mine øyner er dette det beste jeg har spilt siden Lost Oddysey. Hvor de fleste jrpg-er blir ensformige og repteterende, er det fortsatt mye spennende å oppdage selv etter 40 timer inn i spillet grunnet det geniale job-systemet. Turbasert kampsystem kjenner vi godt, men utviklerne har likevel klart å fornye konseptet så pass at det føles ganske unikt. Jeg skal innrømme at jeg ikke har fullført spillet, som et klassisk jrpg er det ikke noe å si på lengden av spillet. Jeg har brukt 40 timer på spillet, og er bare rundt halveis. Dette er en jrpg slik vi kjenner dem fra storhetstiden på 90-tallet, men det er svært polert og fremstår som et moderne spill. Hadde vi bare fått flere spill av denne typen, heldigvis er oppfølgeren allerede annonsert. Animal Crossing: New Leaf (3DS) Animal Crossing er et spill som vokser på deg. Etterhvert har du din helt egen lille landsby, og du bare må innom og sjekke ut hva som skjer der i dag. Når man starter å spille kan det virke skuffende og kjedelig. Etter å ha bli kjent med spillet i en times tid, er det plutselig ikke stort mer å gjøre i starten. Dette er nemlig et spill man spiller litt hver dag, og det var ikke før et par uker senere det gikk opp for meg at jeg var "avhengig", jeg bare måtte sjekke innom hver eneste dag. Da hadde jeg fått min egen lille landsby, hvor hver dag kunne gi en liten overraskelse. Du vet aldri helt hva som kan skje i Animal Crossing. I en tid som preges av store og foutsigbare AAA-spill med rask action, er det forfriskende å se spill som Animal Crossing, som prøver seg på det motsatte. Her får vi et unikt konsept som vi ikke finner i noen andre steder. Et spill som du ikke kan spille i timesvis hver dag, men en halvtime hver eneste dag. Det er tregt og kanskje litt kjedelig av og til også, akkurat som virkeligheten. Heldigvis kommer overraskelsene titt og ofte i Animal Crossing. Endret 28. desember 2013 av Slettet-NIoHlfL 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Minner på det er siste mulighet til å nominere. Avstemningen opprettes i morgen ettermiddag. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Da bruker jeg mine to siste stemmer på å nominere Deadly Premonition: The Director's Cut (PS3) og Mario & Luigi: Dream Team (3DS). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Avstemningen er opprettet (klikk for link). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg