cyberho Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 heisann har fått opp LAN hjemme no men eg finner ikke de delte filene på maskinen som kjører XP.må jeg sette opp noe på ME maskinen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 ja, du må jo sette opp det riktige arbeidsgruppen da, men dette visste du sikkert. ellers er det ikke så mye annet, bortsett fra at du må jo dele en partisjon da eller mapper. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 heisann har fått opp LAN hjemme no men eg finner ikke de delte filene på maskinen som kjører XP.må jeg sette opp noe på ME maskinen? Om du har brukt network wizarden se bort i fra denne. Har du sjekket at du ikke har startet den integrerte brannmuren som følger med WinXP ?Om denne er aktiv, og det ikke er konfigurert opp for fildeling over TCP/IP (Port 445) så vil ikke ME maskinen din få den nødvendige tilgangen. Kommentar til Wil: Man kan fint dele filer mellom forskjellige arbeidsgrupper, så dette er neppe problemet. Du kan sjekke om du har den aktivert på Start -> Connections -> <LAN interface> -> Properties -> Advanced. Har du forøvrig kontakt mellom maskinene ellers ? (via Ping feks ?) - Ralek - Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 kan hente filer fra XP maskinen til ME-maskinen,men ikke andre veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå