Gå til innhold

Trenger ny Gaming PC!

Sanderr

Anbefalte innlegg

Da er det to muligheter:

1. Du har aldri spilt FPS i 60 fps eller høyere på PC og merket deg forskjellen sammenlignet mot 30-40 fps
  2. Du er elendig i FPS, verre enn bestemora mi som aldri kom seg forbi første nivå på Duck Hunt.

Det er bare å ta en titt her http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-765M.92907.0.html

der står alt du trenger å vite

1. Jeg har spilt FPS i 15 år og har bare spilt på high-end stasjonære pcer. men har i det siste gått over til laptop å spilt på lavere FPS som også fungerer fint.

2. ja jeg er skikkelig dritt å er værre en både moren din/ bestemoren din og alle du kjenner :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å ta en titt her http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-765M.92907.0.html

der står alt du trenger å vite

1. Jeg har spilt FPS i 15 år og har bare spilt på high-end stasjonære pcer. men har i det siste gått over til laptop å spilt på lavere FPS som også fungerer fint.

2. ja jeg er skikkelig dritt å er værre en både moren din/ bestemoren din og alle du kjenner :nei:

Notebookcheck tester en skriptet singleplayer-sekvens i BF4, multiplayer er et helt annet beist når det kommer til ytelse... Det du også finner ut er at den klarer et gjennomsnitt på 49 fps med High settings på 1366x768, som er noe helt annet enn 1600x900 Ultra Settings med AA justert ned til 2x.

Tidsmengde brukt på en aktivitet har ingenting å si på ferdighetsnivået, bare fordi du har spilt FPS i 15 år på stasjonære PCer betyr ikke det at du er istand til å oppfatte forskjellen i framerate. Alle kompetente FPS-spillere vet/har opplevd at aimen blir kraftig redusert av å spille på lav framerate, og man trenger ikke være rakettingeniør for å se at han som spiller i den videoen du linket til tidligere i tråden sliter med aim fordi ytelsen er for dårlig.

Lenke til kommentar

Notebookcheck tester en skriptet singleplayer-sekvens i BF4, multiplayer er et helt annet beist når det kommer til ytelse... Det du også finner ut er at den klarer et gjennomsnitt på 49 fps med High settings på 1366x768, som er noe helt annet enn 1600x900 Ultra Settings med AA justert ned til 2x.

Tidsmengde brukt på en aktivitet har ingenting å si på ferdighetsnivået, bare fordi du har spilt FPS i 15 år på stasjonære PCer betyr ikke det at du er istand til å oppfatte forskjellen i framerate. Alle kompetente FPS-spillere vet/har opplevd at aimen blir kraftig redusert av å spille på lav framerate, og man trenger ikke være rakettingeniør for å se at han som spiller i den videoen du linket til tidligere i tråden sliter med aim fordi ytelsen er for dårlig.

Du kan gjerne diskutere hele dag men hele poenge er at det er fullt mulig å spille BF 4 på en laptop med geforce GTX 765m så lenge man går ned på medium grafikk å oppløsning på 1366x768.

Så klart aimen blir redusert men jeg vet også at folk har forskjellig oppfattning om man trenger mer enn 30 fps for å kunne spille "optimalt". Jeg har alltid brukt 60 fps som standard men da jeg feks testet Arma 3 fungerte 30 fps fint.

Jeg har spilt fps på ett høyt nivå i flere år, uansett hvor rask maskin jeg har spilt på satt jeg alltid oppløsningen på 1280x1024 og bruker aldri AA å andre ting pga mest mulig fps.

Lenke til kommentar

dårlige gamere leter altid etter unskyldinger for og dekke over at de suger , er du god og spille har fps minder betydnig , back in the days så kunne man spille quake med 10-15 fps uten at noen klagede over det .

alt trenger jo ikke være på super ultra settings og dra 1000 fps for og være bra for normale mennensker

Lenke til kommentar

dårlige gamere leter altid etter unskyldinger for og dekke over at de suger , er du god og spille har fps minder betydnig , back in the days så kunne man spille quake med 10-15 fps uten at noen klagede over det .

alt trenger jo ikke være på super ultra settings og dra 1000 fps for og være bra for normale mennensker

Jeg er fullstendig klar over at Dunning-Krueger kan ha noe å si for en god slump spillere, men det er ikke til å komme bort fra at lav framerate er et alvorlig problem om du ønsker å være kompetetiv i FPS. Om du mener at det ikke er en betydelig fordel å spille FPS-spill med 100 fps sammenlignet med 30 fps er enten hånd/øye-koordinasjonen din elendig eller så har du aldri prøvd forskjellen.

Merk deg at jeg har ikke sagt at 765M ikke er istand til å kjøre BF4 på 720p High, men videoen Danda linket til viser absolutt ikke noe om dette ettersom det er nesten alt på Ultra i 1600x900 med 2xMSAA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...