jimbo696 Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Startet med spinning for noen uker siden og begynner å kjenne på det at jeg skulle hatt ett par sykkelsko. Men det er jo umulig å skjønne seg på hvilken type sko jeg må ha og hvilke feste under skoene? Og følger alt mer hvis jeg kjøper ett skopar? Trenger hjelp.. Passer f.eks disse: http://www.prisjakt.no/product.php?p=776931 Endret 26. desember 2013 av jimbo696 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Du trenger SPD kompatible sko og shimano SH51 cleats. Det er best å satse på terrengsykkelsko, landeveissko er oftest SPD kompatible, men er da vonde å gå med. Alle terrengsykkelsko med montering for cleats (D.v.s. alt bortsett fra flats spesifikke sko som 5:10) er SPD kompatible. Om du kjøper på nett så vær obs på at noen skomerker er svært små i størrelsene. Jeg ville satset på noe mer luftig enn de du har linket til, og finn helst sko med så stiv såle som mulig. Muligheten for å få vondt i fotsålene p.g.a. myke sko er ekstra store på spinningsykkel. 1 Lenke til kommentar
jimbo696 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Ok:-) Så det holder ikke med bare skoene nei? Må jeg ha shimano sh51? Eller er der flere typer der også? Takk for svar forresten:-) Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Ok:-) Så det holder ikke med bare skoene nei? Må jeg ha shimano sh51? Eller er der flere typer der også? Takk for svar forresten:-) Det finnes mange typer cleats, men cleats må passe med pedalen, og spinningsykler bruker praktisk talt alle shimano pedaler. BBB kan tenkes å ha shimanokompatible cleats, shimano selv har SH51 og SH56, men jeg vil advare mot å kjøpe SH56, disse er lagd for å komme lett ut av pedalen, og er derfor etter mitt syn farlige da man kan lett komme til å utløse de ved å trekke rett opp. Endret 27. desember 2013 av sverreb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå