Gå til innhold

Sykkelsko?

jimbo696

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger SPD kompatible sko og shimano SH51 cleats. Det er best å satse på terrengsykkelsko, landeveissko er oftest SPD kompatible, men er da vonde å gå med.

Alle terrengsykkelsko med montering for cleats (D.v.s. alt bortsett fra flats spesifikke sko som 5:10) er SPD kompatible. Om du kjøper på nett så vær obs på at noen skomerker er svært små i størrelsene.

Jeg ville satset på noe mer luftig enn de du har linket til, og finn helst sko med så stiv såle som mulig. Muligheten for å få vondt i fotsålene p.g.a. myke sko er ekstra store på spinningsykkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok:-) Så det holder ikke med bare skoene nei? Må jeg ha shimano sh51? Eller er der flere typer der også? Takk for svar forresten:-)

Det finnes mange typer cleats, men cleats må passe med pedalen, og spinningsykler bruker praktisk talt alle shimano pedaler.

BBB kan tenkes å ha shimanokompatible cleats, shimano selv har SH51 og SH56, men jeg vil advare mot å kjøpe SH56, disse er lagd for å komme lett ut av pedalen, og er derfor etter mitt syn farlige da man kan lett komme til å utløse de ved å trekke rett opp.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...