eUnaas Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg trenger en ny ruter med bedre deking. Jeg ønsker ingen funksjoner som ftp, printerserver, USB port, hdd funksjon. Fart og sikkerhet er heller ikke viktig. - Det eneste som teller er god dekning, slik at man får nett i alle rom og garasje. Hvordan velger jeg ut i jungelen av rutere? Ser jeg på prisen, dyrt er best? Hvordan ser man forskjell på rekkevidde på ruterene, er det ingen betegnelser for det? Jeg forstår at en repeater også er en mulighet, men da er det slik det også dukker opp et nytt nettverk som enheten må kobles til, og det oppstår problemer om enheten fremdeles er tilkoblet det andre nettverket? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei. Det er litt sammenheng mellom pris og kvalitet her, men ikke så mye. Det er ikke lov å sende kraftigere signaler enn 200mW ut antennene. -Så du kan enten se etter en med litt store/gode antenner. Alternativt kan du se deg om etter retningsbestemte antenner, de kan sende mye kraftigere signaler i en retning enn en vanlig antenne som sender i like stor styrke i alle retninger (utenom opp og ned). (Omni-directional). jeg er usikker på hvor mye penger du har tenkt å bruke. -Men ofte kan man bytte ut antenner på den ruteren man har. -Om den har plass til flere antenner så kan det være lurt med en vanlig pinne-antenne, og en retningsbestemt antenne mot ett sted hvor det ikke er så god dekning. Ellers kan du selvsagt benuytte repeater som gir litt større dekningsområde, eller bro gir dekning på to steder. http://www.komplett.no/search?bn=10273&category=10273_Nettverksprodukter&q=*%3A*&subcategory=10284_Tilbeh%C3%B8r&subcategory=10280_Tr%C3%A5dl%C3%B8se+antenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå