InFlamesWeMust Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) HeiJeg skulle sette opp mine høytalere før i dag.Disse:http://www.elkjop.no/product/data/hoyttaler/CTINSPIRET10/creative-hoyttalere De seriekobles i hverandre med en grønn jack som skal i pcen.Ble litt distrahert da jeg skulle plugge den i (når jeg er vandt med vanlig jack inngang) og endte opp med å plugge jacken i denne koblingen, som så grønn ut i mørket slik som kabelen er :Den gikk inn etter at jeg trykket med moderat press, altså ikke veldig hardt.Problemet var at det ikke kom noe lyd.Etter en stund med gikk jeg igjennom boksen fra lydkortet som lå pakket bort;Fant ut at det var en slik adapter med:Da jeg dro ut jacken kom den en liten skurrelyd fra høytalerne som jeg har erfart før kommer om en har skurdd på volumet og tar ut en kabel.Plugget i adapteren og prøvde igjen.Det kom god lyd Men har bekymret meg litt i etterkant om jeg kan ha ødelagt noe.Lyden var krystallklar i spill, men varierte fra sangene på Spotify. F.eks Red Hot Chili Peppers sin Stadium Arcadium sangen var det litt støy i, mens Frank Ocean med Lost var det ingen.Varierer det med lydbildet på enkelt sanger i Spotify? Håper alle har det fint og en riktig god jul til dere Endret 26. desember 2013 av xbox fan Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Bump, vær så snill Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Har du lyd så funker det. Støyen er nok pga. selve musikkfila/innspillingen. Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Har du lyd så funker det. Støyen er nok pga. selve musikkfila/innspillingen. Har lyd med krystallklar diskant og bass under de fleste forhold Den lille spdif kabelen, er den beregnet på hjemmekino? Takk for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hjemmekino og høyttalere, TV-er, receivere, forsterkere etc. som har innebygd DAC. Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Hjemmekino og høyttalere, TV-er, receivere, forsterkere etc. som har innebygd DAC. Så jeg kan f.eks plugge jacken i den overgangen ? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det gikk nok bra siden det fortsatt er lyd i plugg/kabel Spdif er en digital standard og dine høytalere har kun analog inngang så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå