Gå til innhold

[Løst] Unaturlig høye temperaturer!


BambiBoy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter for øyeblikket og stresstester min i7-4770k med Prime 95. Den er kjølt med en Corsair h100i, men treffer allikevel 100 grader celsius på to kjerner. Dette høres ikke bra ut ettersom jeg har sett og hørt folk treffe rundt 80 grader med en overklokket CPU. Jeg har ikke overklokket, som gjør meg mer urolig, fordi jeg gjerne skulle overklokket når jeg fant tid. Jeg bruker RealTemp for å overvåke temperaturene.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har ikke endret noe siden jeg kjøpte den, så den har nok stock konfigurasjonene.

 

Hmm. Kan godt være noe med programvaren. Prøv å installer CPUID.

 

Prøvde selv nettopp programvaren du snakka om, og jeg fikk helt feile verdier der.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg fikk fortsatt tilnærmet like resultater på temperaturer. Det ble 100 grader på to kjerner.

 

Oi. Kan jo være at det er noe feil med tematiske pastaen. Er PCen bygget av deg?

 

Men jeg bør egentlig la andre komme til, da jeg absolutt ikke er ekspert.

Lenke til kommentar

 

Oi. Kan jo være at det er noe feil med tematiske pastaen. Er PCen bygget av deg?

 

Men jeg bør egentlig la andre komme til, da jeg absolutt ikke er ekspert.

Jeg bygde PCen selv. Jeg sjekke det nærmere ut etter å ha sovet litt. I værste fall må jeg ut og skaffe meg litt blårens og ny termisk pasta.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg bygde PCen selv. Jeg sjekke det nærmere ut etter å ha sovet litt. I værste fall må jeg ut og skaffe meg litt blårens og ny termisk pasta.

 

Er en god ide, kan godt være det som er problemet. Eventuelt kan du jo sjekke litt i bios. Men dersom du ikke har noe særlig peiling på det, ville jeg ikke rørt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

om du fjerner pastaen- pass på å ikke ha på for mye! det kan også føre til elendige temperaturer. skvis en "ert" midt på cpu

 

 

Husk å legg så lite som et riskorn mitt på cpu overflaten, sette på kjøler igjen å og fyr opp pcen din :)

 

 

 

Hjelper ikke dette så får vi ta det der i fra :)

Jeg har bestilt termisk pasta og noe til å fjerne det gamle, sånn i tilfelle. Jeg skal nå sjekke monteringen og ta en nærmere skikk.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering!

 

Jeg fant ut av problemet mitt! Det skyldes dårlig termisk pasta fra Corsair og deres h100i. Halvparten av pastaen har ikke god kontakt på CPUen, og er nok mest sannsynlig de to kjernene som er varme. Jeg må nok leve med det inntil videre, mens jeg venter på ny termisk pasta.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering!

 

Jeg fant ut av problemet mitt! Det skyldes dårlig termisk pasta fra Corsair og deres h100i. Halvparten av pastaen har ikke god kontakt på CPUen, og er nok mest sannsynlig de to kjernene som er varme. Jeg må nok leve med det inntil videre, mens jeg venter på ny termisk pasta.

good job investigating :dremel::green::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...