BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Hei, Jeg sitter for øyeblikket og stresstester min i7-4770k med Prime 95. Den er kjølt med en Corsair h100i, men treffer allikevel 100 grader celsius på to kjerner. Dette høres ikke bra ut ettersom jeg har sett og hørt folk treffe rundt 80 grader med en overklokket CPU. Jeg har ikke overklokket, som gjør meg mer urolig, fordi jeg gjerne skulle overklokket når jeg fant tid. Jeg bruker RealTemp for å overvåke temperaturene. Endret 26. desember 2013 av BambiBoy Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 har du sjekket monteringen av kjøler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det høres ikke så bra ut nei! Hvor høy volt og multiplier har du? Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 har du sjekket monteringen av kjøler? Jeg skal sjekke det i morgen, og rapportere så fort som mulig. Det høres ikke så bra ut nei! Hvor høy volt og multiplier har du? Jeg har ikke endret noe siden jeg kjøpte den, så den har nok stock konfigurasjonene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg har ikke endret noe siden jeg kjøpte den, så den har nok stock konfigurasjonene. Hmm. Kan godt være noe med programvaren. Prøv å installer CPUID. Prøvde selv nettopp programvaren du snakka om, og jeg fikk helt feile verdier der. Endret 26. desember 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Hmm. Kan godt være noe med programvaren. Prøv å installer CPUID. Prøvde selv nettopp programvaren du snakka om, og jeg fikk helt feile verdier der. Jeg fant ikke CPUID, men jeg har CPU-Z. Hjelper det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg fant ikke CPUID, men jeg har CPU-Z. Hjelper det? Beklager! Jeg mente selvfølgelig HWMonitor. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Beklager! Jeg mente selvfølgelig HWMonitor. Jeg fikk fortsatt tilnærmet like resultater på temperaturer. Det ble 100 grader på to kjerner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg fikk fortsatt tilnærmet like resultater på temperaturer. Det ble 100 grader på to kjerner. Oi. Kan jo være at det er noe feil med tematiske pastaen. Er PCen bygget av deg? Men jeg bør egentlig la andre komme til, da jeg absolutt ikke er ekspert. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Oi. Kan jo være at det er noe feil med tematiske pastaen. Er PCen bygget av deg? Men jeg bør egentlig la andre komme til, da jeg absolutt ikke er ekspert. Jeg bygde PCen selv. Jeg sjekke det nærmere ut etter å ha sovet litt. I værste fall må jeg ut og skaffe meg litt blårens og ny termisk pasta. Endret 26. desember 2013 av BambiBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg bygde PCen selv. Jeg sjekke det nærmere ut etter å ha sovet litt. I værste fall må jeg ut og skaffe meg litt blårens og ny termisk pasta. Er en god ide, kan godt være det som er problemet. Eventuelt kan du jo sjekke litt i bios. Men dersom du ikke har noe særlig peiling på det, ville jeg ikke rørt. Endret 26. desember 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 om du fjerner pastaen- pass på å ikke ha på for mye! det kan også føre til elendige temperaturer. skvis en "ert" midt på cpu Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Husk å legg så lite som et riskorn mitt på cpu overflaten, sette på kjøler igjen å og fyr opp pcen din Hjelper ikke dette så får vi ta det der i fra Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 om du fjerner pastaen- pass på å ikke ha på for mye! det kan også føre til elendige temperaturer. skvis en "ert" midt på cpu Husk å legg så lite som et riskorn mitt på cpu overflaten, sette på kjøler igjen å og fyr opp pcen din Hjelper ikke dette så får vi ta det der i fra Jeg har bestilt termisk pasta og noe til å fjerne det gamle, sånn i tilfelle. Jeg skal nå sjekke monteringen og ta en nærmere skikk. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Liten oppdatering! Jeg fant ut av problemet mitt! Det skyldes dårlig termisk pasta fra Corsair og deres h100i. Halvparten av pastaen har ikke god kontakt på CPUen, og er nok mest sannsynlig de to kjernene som er varme. Jeg må nok leve med det inntil videre, mens jeg venter på ny termisk pasta. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Liten oppdatering! Jeg fant ut av problemet mitt! Det skyldes dårlig termisk pasta fra Corsair og deres h100i. Halvparten av pastaen har ikke god kontakt på CPUen, og er nok mest sannsynlig de to kjernene som er varme. Jeg må nok leve med det inntil videre, mens jeg venter på ny termisk pasta. good job investigating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå