FrankMorrisen Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva er riktig her? - Dette er mine favorittbutikker - Dette er mine favoritt butikker Hvilke av disse setningene er riktige?? Lenke til kommentar
FrankMorrisen Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Takk for svar. God natt! Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva er riktig her? - Dette er mine favorittbutikker - Dette er mine favoritt butikker Hvilke av disse setningene er riktige?? Med mindre du vil skrive det sånn: Favoritt-butikker... Med bindestrek... Lenke til kommentar
Brobi Wan Kenobi Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Trenger ikke bruke bindestrek, da dette er to fullgode fornorskede ord When in doubt, mash them together. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Som Brobi sa, slå ordene sammen når du er usikker, sannsynligvis er det rett da det er veldig mange sammensatte ord i det norske språket. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Er det et egennavn eller det ene ordet er engelsk, så bruker man bindestrek. Er det to norske ord, så skal de stå sammen. Såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Med mindre du vil skrive det sånn: Favoritt-butikker... Med bindestrek... Dette blir i prinsippet feil, med mindre det er linjeskift man snakker om. Rett: Favorittbutikker Feil: Favoritt-butikker Rett: Favoritt- butikker 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå