Gå til innhold

Julenissens skjegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du er sikker på at det er reserveskjegg og at Nissen ikke hekta skjegget borti og røska det av etter litt for mange drammer etter besøk I mange hus på julekvelden???

Litt fotokritikk er at hjørneutgang sjelden gir godt perspektiv og spenning I bildet.

Hvis du har mer oppe så foreslår jeg at du tar med litt til så greina går rent ut på venstre ramme med litt luft fram til hjørnet.

Nede ville jeg kutta drøyt 2cm og fått greina rent ut på nedre ramme.

En annen løsning at du kloner bort den mørke uskarpe nede som stikker ut fra hjørnekvisten. Da vil du få symmetri med to kvister som går i hjørne og gir en viss spenning likevel.

Dette er noe du kan se litt på - eller rett og slett drite I det som det jo så vakkert heter på norsk.

Jeg bare forteller hva jeg ser og kommer med forslag deretter.

 

Roar

Lenke til kommentar

Så du er sikker på at det er reserveskjegg og at Nissen ikke hekta skjegget borti og røska det av etter litt for mange drammer etter besøk I mange hus på julekvelden???

Litt fotokritikk er at hjørneutgang sjelden gir godt perspektiv og spenning I bildet.

Hvis du har mer oppe så foreslår jeg at du tar med litt til så greina går rent ut på venstre ramme med litt luft fram til hjørnet.

Nede ville jeg kutta drøyt 2cm og fått greina rent ut på nedre ramme.

En annen løsning at du kloner bort den mørke uskarpe nede som stikker ut fra hjørnekvisten. Da vil du få symmetri med to kvister som går i hjørne og gir en viss spenning likevel.

Dette er noe du kan se litt på - eller rett og slett drite I det som det jo så vakkert heter på norsk.

Jeg bare forteller hva jeg ser og kommer med forslag deretter.

 

Roar

 

Jeg burde vel lagt til at det er et herlig lys og farger I bildet.

 

Roar

Lenke til kommentar

Det er det første som slår meg også Laila, det vakre lyset og de nydelige fargene i bildet, spennendes motiv, liker skjegg, bark, mosegrodde kvister, kanskje ett vanskelig motiv også, men synes du "temmer" det ganske godt, kan jo være noe i tipsene til Roar å prøve på med hensyn til utgangene i de venstre hjørnene :-) Fortsatt God Jul, håper vi sees snart, stooor kleeem

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Så du er sikker på at det er reserveskjegg og at Nissen ikke hekta skjegget borti og røska det av etter litt for mange drammer etter besøk I mange hus på julekvelden???

Litt fotokritikk er at hjørneutgang sjelden gir godt perspektiv og spenning I bildet.

Hvis du har mer oppe så foreslår jeg at du tar med litt til så greina går rent ut på venstre ramme med litt luft fram til hjørnet.

Nede ville jeg kutta drøyt 2cm og fått greina rent ut på nedre ramme.

En annen løsning at du kloner bort den mørke uskarpe nede som stikker ut fra hjørnekvisten. Da vil du få symmetri med to kvister som går i hjørne og gir en viss spenning likevel.

Dette er noe du kan se litt på - eller rett og slett drite I det som det jo så vakkert heter på norsk.

Jeg bare forteller hva jeg ser og kommer med forslag deretter.

 

Roar

 

Hehe.... jeg er skråsikker på at det er reserveskjegget for jeg tror fortsatt på Julenissen! ;) Tusen takk for nyttige tips! Har prøvd å følge det så godt jeg kan med de mulighetene som fantes i bildet, som var minimalt beskjært (som vi sier her ;). Dessverre klarte jeg å rote det til så jeg får ikke lastet det opp her, Har lastet opp et annet bilde med tanke på hva du sa, men det har ikke de samme fargene og det samme lyset. Ønsker deg fortsatt god Goa-jul til deg! ;)

Lenke til kommentar

Det er det første som slår meg også Laila, det vakre lyset og de nydelige fargene i bildet, spennendes motiv, liker skjegg, bark, mosegrodde kvister, kanskje ett vanskelig motiv også, men synes du "temmer" det ganske godt, kan jo være noe i tipsene til Roar å prøve på med hensyn til utgangene i de venstre hjørnene :-) Fortsatt God Jul, håper vi sees snart, stooor kleeem

 

Tusen takk Anita! Jeg hører på dere jeg vet du! Så hyggelig at du likte det! :) Veldig glad i skogen, men synes det er noe av det vanskeligste, som du sier å "temme" . Men finner kanskje nøkkelen en gang! Fortsatt god jul til deg også! Og vi sees så snart du vil :)

Lenke til kommentar

Hei, Laila.

Morsomt motiv, og svært fint lys. :)

Bakgrunnen er så flott at den nesten stjeler noe oppmerksomhet fra hovedmotivet ! :)

Akams grundige og konstruktive kritiker, - Roar, har foreslått endringer / forbedringer, og jeg ser det også, men ville nok ikke ha reflektert så mye over det selv, - så han er en god læremester ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Laila.

Morsomt motiv, og svært fint lys. :)

Bakgrunnen er så flott at den nesten stjeler noe oppmerksomhet fra hovedmotivet ! :)

Akams grundige og konstruktive kritiker, - Roar, har foreslått endringer / forbedringer, og jeg ser det også, men ville nok ikke ha reflektert så mye over det selv, - så han er en god læremester ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

 

Hei Albert, og takk! :) Ja jeg hører alltid på råd, og er helt enig Roar har gode råd! Fulgte rådene hans, men rotet bort muligheten til å laste opp den versjonen her, så kunne alle se at det ble bedre.:) Du fikk meg til å tenke litt nå på hva jeg egentlig ville med bildet. Når jeg tok bildet så var det helt klart skjegget jeg tok bildet av. Når jeg satt og redigerte bildet så var det lyset og fargene som interesserte meg. Men jeg kalte jo bildet Julenissens skjegg.... hmmm.. ikke lett å bli klok ;) Godt det er noen fridager å spinne tanker i ;) Fortsatt god romjul! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...