Gå til innhold

[Løst] Hvor kan jeg få kjøpt en rosa PS3 kontroll..?

Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, og så dyr!

Er det trygt å kjøpe sånt på ebay? Av best sellers altså, fant noen til under 300kr der.

Og btw, er det noen fler som ikke kommer seg på PS3 Store nå? Står at nettverk ikke er tilgjengelig når .. det er tilgjengelig ellers. Bahh.

Lenke til kommentar

Oi, og så dyr!

Er det trygt å kjøpe sånt på ebay? Av best sellers altså, fant noen til under 300kr der.

Og btw, er det noen fler som ikke kommer seg på PS3 Store nå? Står at nettverk ikke er tilgjengelig når .. det er tilgjengelig ellers. Bahh.

Om du ikke finner noen til under 200,- så er det ikke verdt det. Et par ting å ta i betrakning:

- Risiko.

- Du får 5 års reklamasjonsrett fra norske forhandlere.

- Da den kommer på over 200,-, må du betale moms på 25% på både produktet og frakten (om varen koster mindre enn 200,-, men frakten gjør at den kommer over 200,- må du allikevel ikke betale moms på hverken produkt eller frakt).

- I tillegg kommer det også et forenklet fortollingsgebyr på 120,-

ca 300 + la si 100 i frakt = 400 + 25% moms = 500 + 120 i fortollingsgebyr = totalt 620,-

Lenke til kommentar

De rosa kontrollene er tilgjengelig i USA, som flere allerede har nevnt:

http://www.amazon.com/PlayStation-Dualshock-Wireless-Controller-Candy-3/dp/B0040546HY

Pink...why, just why... :green:

Jeg har kjøpt et par i Urban Camo-utføring (herlig grep pga. teksturen på dem btw.) fra Amazon - frakten ble omtrent det samme som om jeg skulle kjøpt dem her i Norge, med unntak av selve kontrollerene som var ~250kr. pr. stk. istedet for 400-500kr. pr. stk. Ble ingen ekstra gebyrer det jeg kan huske.

Hvis du skal ha bare 1 kontroller, så anbefaler jeg egentlig at du kjøper den fra Gamezone (da de synes å være de eneste som har den på lager) - 448kr. + frakt er ikke så ille når man tenker på risikoen ved å kjøpe en fra utlandet

Du kan sikkert finne en på Ebay til ~300kr. levert, men vær da klar over at all garanti går ut vinduet - så ikke gjør det kjøpet dersom du ikke ønsker å ta den sjansen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Om du ikke finner noen til under 200,- så er det ikke verdt det. Et par ting å ta i betrakning:

- Risiko.

- Du får 5 års reklamasjonsrett fra norske forhandlere.

- Da den kommer på over 200,-, må du betale moms på 25% på både produktet og frakten (om varen koster mindre enn 200,-, men frakten gjør at den kommer over 200,- må du allikevel ikke betale moms på hverken produkt eller frakt).

- I tillegg kommer det også et forenklet fortollingsgebyr på 120,-

ca 300 + la si 100 i frakt = 400 + 25% moms = 500 + 120 i fortollingsgebyr = totalt 620,-

. Betaler Ikke moms om du betaler 180 for varen og 100 for frakt
Lenke til kommentar

Hm, jeg kjøpte en til 250kr på ebay, fikk den for 250...

Jeg har også kjøpt varer for godt over 200,- som har dukket opp i postkassen som er tilpliktige varer. Noen ganger har man flaks, og om man handler fra privatpersoner så blir det kanskje ikke like enkelt fanget opp i tollen, og det kan juges om prisen.

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar

Det er ikke toll på elektronikk. Men dersom prisen er over 200 kr, må man som regel betale merverdiavgift (moms). Denne er på 25%. Jeg har dog kanskje betalt moms eller toll på 5 prosent av alt jeg har handlet på eBay. Som regel er jeg ærlig, men noen ganger ber jeg selgeren om å merke det som gave med lavere verdi før han sender det til meg. Har aldri vært borti at de har åpnet pakkene for å se hva som er inni de.

Seneste jeg kjøpte der og sendte som gave til Norge var Playstation 4, så du kan nok ta det med ro angående en håndkontroll.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! :)

Så gjennom Ebay nå og de som var Top Rated sellers hadde den til 300, men ingen hadde free shipping så hadde uansett blitt rundt 4-500kr om jeg skulle handlet der så jeg nå.

Jeg tenkte amazon var litt som ebay jeg, stemmer det? :grin2:

De rosa kontrollene er tilgjengelig i USA, som flere allerede har nevnt:

http://www.amazon.com/PlayStation-Dualshock-Wireless-Controller-Candy-3/dp/B0040546HY

Pink...why, just why... :green:

Hvorfor? Trenger du å spørre? Se på den da :love:

Men anyway, da jeg skulle bestille denne og kom til siste siden kom dette opp..

Det sto det var free shipping.. Plutselig var det 600kr mer?

Order Summary
Items: NOK 313,07 Shipping & handling: NOK 573,29 Total before tax: NOK 886,36 Estimated tax to be collected:* NOK 0,00 Order total:

NOK 886,36

Endret av Sillicious
Lenke til kommentar
Det sto det var free shipping.. Plutselig var det 600kr mer?

Order Summary

Items: NOK 313,07 Shipping & handling: NOK 573,29 Total before tax: NOK 886,36 Estimated tax to be collected:* NOK 0,00 Order total:

NOK 886,36

Free shipping på amazon og ebay er som oftest kun innenlands i landet selgeren befinner seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Amazon er en veldig stor mix. Man kan kjøpe brukt, selge via andre butikker og Amazon har egne varer de selger der, men tror ikke de sender elektroniske artikler til Norge, så du må kanskje skaffe en forwardingtjeneste der du får en fiktiv adresse i USA varene først blir sendt til så videresendt. Fra butikker som Amazon så er det nok enda større sannsynlighet for at du ender opp med å betale moms også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...