Endre999999 Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Hei.Si at en har en 1.8 T som yter typisk ca. 180 hk. Når jeg da søker etter trimmemuligheter på google, får jeg kun opp chiptuning. Greit nok at det kanskje er den "enkleste" muligheten å få litt ekstra gamp i kjerra med, men hvilke "mekaniske" muligheter har vi. Jeg vet jo også at hele motoren kan byttes ut i bedre deler, men nå tenker jeg på deler som kan byttes som vil gi en betydelig effektøkning, evt ekstradeler. De eneste jeg kommer på er intercooler og downpipe. Kan noen med erfaring og kompetanse på området gi meg flere muligheter, gjerne med estimert effektøkning. Takk! Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Er det snakk om gode gamle 1.8t fra vag så har du et hav av bolt-on muligheter. Selv om du sier du har googlet så ville jeg forsøkt litt til. Det finnes mer enn bare chip til disse. Større turbo, større dyser, bedre grenrør, downpipes, større intercooler, alt dette for å kunne brenne mer bensin og luft. Bundelen tåler ca 350hk mener jeg, skal du over det bør du bytte råder og stempel. 2 Lenke til kommentar
Endre999999 Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2013 Takk for svar! Men si jeg virkelig skulle slått på stortromma å omgjort 180 hk'en til 500 hk. Hva måtte byttes og forbedres? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Alt, egentlig. Blokka må "blueprintes" veiva må byttes med en som tåler juling, nye forsterkede lagere, råder, smidde stempler med senket kompresjon, ARP-bolter og toppakining i stål e.l. sammen med flowing av toppen, større ventiler , som også må være forsterket, ventilseter og masse annet. Så må du bytte grenrør så du kan sette på en større turbo, stor eksos(3 toms, minst), vet ikke om innsug takler sånn effekt, kanskje du må tenke på individuelle spjeldhus, større dyser som tåler masse trykk, turboplenum som takler økt ladetrykk. Ny motorstyring. Tilførselsystemet må også oppgraderes så det leverer nok bensin, eller hva du velger å kjøre på. Bensinpumper, bensinrør, retur. Så kommer jo alt som må til for å bruke effekten. Forsterket clutch, girkasse, mellomaksel, diffrensial, sviktaksler og mer til. Holder motorfestene? Kan være du må sveise nye, eller forsterke de som er der. Etter det kommer bremser og understell, om du noen sinne skal drømme om å få dette godkjent. 2 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg ville skifta turboback først og fremst. Ingen vits å sette på større turbo om ikke du får ut lufta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå